led verlichting werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim199023
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08-07 16:56
Ik heb nogal impulsief 3 coolermaster fans aangeschaft zonder mij goed te verdiepen in welke aansluitingen benodigd zijn. Het betreft 3 maal een:

Cooler Master MasterFan MF120 Halo ARGB

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

Vervolgens kwam ik erachter dat op moederbord van mijn HP Pavilion Gaming TG01-1925nd maar 1 fan aansluiting zit naast de CPU fan. Verder kwam ik erachter dat ik geen ARGB aansluiting heb.

Ik heb daarom het volgende gekocht:
Cooler Master RGB LED Controller
https://www.coolermaster....ories/rgb-led-controller/

4-Pin Fan Splitter

https://www.amazon.nl/-/e...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Vervolgens zag ik dat er ook geen vrije interne usb aansluiting is dus ik heb de usb aangesloten op een externe usb.

Na dit alles aangesloten te hebben herkende de software(masterplus) van coolermaster mijn led controller. Vervolgens bij het opstarten van de pc gaven alle fans licht voor zon 2 seconden en toen was het feest over. Ik heb alles geprobeerd in de masterplus software om het weer werkende te krijgen maar het lijkt wel of ze doorgebrand zijn.

Mogelijk heeft dit te maken met het feit dat ik de fans zowel op de CPU fan heb aangesloten als op de overige fan aansluiting. (misschien doorgebrand door verkeerd voltage?)

Ik heb geen idee wat ik nog kan dit om dit werkend te krijgen en heb er aardig wat geld in gestoken om het werkend te krijgen. Kan iemand mij adviseren wat ik kan doen om dit op te lossen?

Nu misschien de domste vraag tot nu toe: werkt een ARGB fan uberhaupt wel met een RGB controller?(het heeft in ieder geval even gewerkt maar kan dit de reden zijn voor kapot gaan of doorbranden?)

Ik heb eventueel ook deze kabel nog:
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Zou ik daar nog iets mee kunnen?

[ Voor 9% gewijzigd door tim199023 op 19-06-2022 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:06
heb je foto's van hoe je het allemaal hebt aangesloten, dat maakt vaak wat meer duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 22:04

rdejongjr

Gnome

tim199023 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:00:

Cooler Master MasterFan MF120 Halo ARGB

Cooler Master RGB LED Controller

Na dit alles aangesloten te hebben herkende de software(masterplus) van coolermaster mijn led controller. Vervolgens bij het opstarten van de pc gaven alle fans licht voor zon 2 seconden en toen was het feest over. Ik heb alles geprobeerd in de masterplus software om het weer werkende te krijgen maar het lijkt wel of ze doorgebrand zijn.

Ik heb geen idee wat ik nog kan dit om dit werkend te krijgen en heb er aardig wat geld in gestoken om het werkend te krijgen. Kan iemand mij adviseren wat ik kan doen om dit op te lossen?

Nu misschien de domste vraag tot nu toe: werkt een ARGB fan uberhaupt wel met een RGB controller?(het heeft in ieder geval even gewerkt maar kan dit de reden zijn voor kapot gaan of doorbranden?)

Zou ik daar nog iets mee kunnen?
Helaas.

Die ledjes in de fans zijn bedoeld voor 5volt en speciale aansturing, die controller duwt er klakkeloos 12volt doorheen en heeft het hiermee gefrituurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim199023
Het gekke is alleen dat 1 van de fans kapot was en ik die vervangen heb. Daarvoor heeft het ongeveer een week gewerkt alleen kon ik de kleuren niet aanpassen en waren de buitenringen niet verlicht. Dan had het toch ook gelijk door moeten branden?

Ik zal nog foto's maken van de aansluitingen. Ben zo pas thuis.

Als ze zijn doorgebrand dan zij het zo maar ik vind het zo gek dat het een tijdje wel goed ging.

En ook gek dat het niet gezekerd is toch? Als het via die controller loopt. Of is dat nooit het geval?

En is dan mijn controller waarschijnlijk ook kapot of alleen de fans zelf?

[ Voor 17% gewijzigd door tim199023 op 19-06-2022 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim199023
Topic mag dicht, dure les geleerd. Inderdaad 100% zeker doorgebrand. Eerst even verdiepen voor ik iets aansluit.

Toch bedankt voor de reacties.