Waarom haal ik mijn maximale snelheid niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:13
Hoi Allen,

tot recent had ik een 100Mbit-aansluiting en dat werkte allemaal prima. Sinds vorige week heb ik een Gbit-aansluiting en nu merk ik dat ik vanaf mijn pc die snelheid van geen kanten haal.

Situatie:
- KPN-modem
- Cat. 6 kabel naar studeerkamer
- Wandcontactdoos voor TV/Radio/UTP waar cat. 6 kabel op is aangesloten
- Andere Cat. 6 kabel naar pc

Resultaat: 100 Mbit

Test:
pc met Cat. 6 kabel direct aansluiten op modem. Resultaat: 1 Gbit

Aanpassing:
UTP-kabel loshalen uit wandcontactdoos en er een RJ45-stekker opzetten. Resultaat: nog steeds 100 Mbit. Dit is overigens de huidige situatie, dus focus op dat kastje lijkt me niet heel zinvol.

Netwerkaansluiting van de pc is on board, wordt "Intel(R) Ethernet Connection (7) I219-V" genoemd.

Bij instellingen "Speed & Duplex" op '1.0 Gbit Full Duplex' zetten resulteert in geen verbinding. 'Auto Negotiation' leidt tot 100 Mbit.

Mijn conclusie: het ligt aan de UTP-kabel naar mijn studeerkamer toe. Dat is een kabel die op zich werkt (want gewoon werkende 100Mbit-verbinding). Maar: een cat. 6 kabel van ca. 20 meter moet die gigabit-snelheid toch gewoon aankunnen? Kunnen eventuele beschadigingen aan de kabel en/of matig stekkerknijpwerk tot die lagere snelheid leiden (of is dat gewoon een kwestie van 'het werkt of het werkt niet')?

Een alternatief is dat het aan de instellingen van de netwerkadapter ligt (maar: daar had ik ook niets in aangepast toen ik de pc direct op het modem aansloot). Dit is overigens echt iets waar ik verder geen bal van begrijp. Wat zou ik hier eventueel nog aan kunnen passen?

edit: die wandcontactdoos is er tussenuit, het heeft weinig zin om daarop te focussen.

[ Voor 4% gewijzigd door Brunniepoo op 19-06-2022 17:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-09 19:15
matig stekkerknijpwerk tot die lagere snelheid leiden (of is dat gewoon een kwestie van 'het werkt of het werkt niet')?
Durf bijna zeker te stellen dat het aan je stekkerknijpwerk ligt, zet er nieuwe stekkers op en voordat je dat doet, meet de kabel met een goedkope tester. Dan zie je of alle 8 aders goed zijn aangesloten /contact maken aan beide kanten.

Als je een bepaalde ader hebt die geen goed contact maakt dan krijg je maar 100 Mbit door. Wanneer de stekker goed is aan beide kanten en alle aders werken, dan krijg je automatisch 1 Gbit auto negotiation.

[ Voor 24% gewijzigd door supayoshi op 19-06-2022 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:48

Umbrah

The Incredible MapMan

Klinkt alsof maar 2 pair of zelfs 1 pair in die kabel goed zit. Kijk eens of het goede kleurschema in alle kabels is aangehouden, en dat je niet zo'n geoxideerde CCA kabel hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 06:41
Of je kabel is brak. Of je stekkertjes zitten niet goed.

Gebruik je voor de kabel van de wanddoos naar de PC een voorgegoten kabel of een met zelfgemaakte stekkers? (altijd een voorgegoten kabel gebruiken voor dit stukje).
Hoe zit de kabel in de muur afgemonteerd in je modem en wanddoos? Een slechte kwaliteit aansluiting kan je probleem veroorzaken.
En als het dat allemaal niet is, dan is de kabel in de muur misschien brak. gebroken adertje ofzo. Dit kun je testen met een kabeltester.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
RocketKoen schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:41:
Of je kabel is brak. Of je stekkertjes zitten niet goed.

Gebruik je voor de kabel van de wanddoos naar de PC een voorgegoten kabel of een met zelfgemaakte stekkers? (altijd een voorgegoten kabel gebruiken voor dit stukje).
Hoe zit de kabel in de muur afgemonteerd in je modem en wanddoos? Een slechte kwaliteit aansluiting kan je probleem veroorzaken.
En als het dat allemaal niet is, dan is de kabel in de muur misschien brak. gebroken adertje ofzo. Dit kun je testen met een kabeltester.
Die wanddoos heb ik er inmiddels al tussenuit gehaald, dus daar kan het probleem niet meer liggen.

Aan beide kanten van de kabel zit nu een zelfgeknepen stekker. Die zien er volgens mij wel goed uit - juiste kleurenschema en kabels lopen door tot de voorkant van de stekker - dus ik ben dan toch geneigd aan een draadbreuk te denken. Vraag is dan dus of ik eerst een kabeltester koop of meteen doorga voor de nieuwe kabel...

[ Voor 9% gewijzigd door Brunniepoo op 19-06-2022 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:59
Welke kabel heb je gebruikt en is deze met solid of stranded kern en is deze vol koper of CCA en welke stekkers heb je er opgeknepen want je hebt er voor solid kern en voor stranded kern. Maar als je solid kabel gebruikt het is het beter om MPTL plug te gebruiken ipv een stekkertje er op knijpen.

En mss eens wat foto's posten van stekkertjes helpt mss ook al wat.

[ Voor 9% gewijzigd door Dyckie op 19-06-2022 13:44 ]

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:05
Inderdaad grote kans dat de stekkers gewoon niet goed zijn. Heb dat ook wel eens gehad.
De ene keer 100mbit, dan 1gbit, en even later weer niks. Andere stekker eraan, en ging als een trein.

Kabeltester kan vaak wel een eerste foute connectie eruit pikken, maar zegt helaas niets over de te halen snelheid. Tenzij je echt een prijzige tester hebt die ook met frequenties kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
In ieder geval vast de stekkers aan de kant van het modem. Kwaliteit van de foto's is niet best helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKMveSYjBMHaKF5ObEDoavmJ6YY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbpPN7g2gWC5xznI1DZTW8L8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KwYvnrLuynJtPUizHx4bGGsm0N4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5tDHFDcxapJEAQmBlhW1fB9S.jpg?f=fotoalbum_tile

En de studeerkamer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISDybM71nK673lmSC68i8g0z9Tg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9p1ksbIH1aSBpnmwMhKUrsrQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-WkPm0thaZMMO3mnVDDjtRoQ-Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G79bN1U8g0UkHh1E8e4opdoZ.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 31% gewijzigd door Brunniepoo op 19-06-2022 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:51
Beide zijn prima. Wordt toch tijd voor een kabeltester ben ik bang.

[ Voor 76% gewijzigd door Vipertje op 19-06-2022 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Misschien ergens kabelbreuk, vaak wordt er te hard aan UTP getrokken en dan kan er wel eens een draadje knappen.

Testen is de snelste oplossing.
https://www.bol.com/nl/nl...BM3g.2_16.17.ProductTitle

[ Voor 46% gewijzigd door Ernemmer op 19-06-2022 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:33
Uit de startpost wordt me niet geheel duidelijk of het één directe verbinding/kabel is van je modem naar de computer in de studeerkamer.

Je noemt een "aansluitkastje", wat bedoel je daar precies mee en waar in de route bevindt die schakel zich? Als dit 'aansluitkastje' tussen modem en computer zit en slechts maximaal 100 Mb/s ondersteunt, dan heb je daar de schuldige te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
FreddyFish schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:48:
Uit de startpost wordt me niet geheel duidelijk of het één directe verbinding/kabel is van je modem naar de computer in de studeerkamer.

Je noemt een "aansluitkastje", wat bedoel je daar precies mee en waar in de route bevindt die schakel zich? Als dit 'aansluitkastje' tussen modem en computer zit en slechts maximaal 100 Mb/s ondersteunt, dan heb je daar de schuldige te pakken.
Dat laatste was inderdaad mijn hoop, maar dat kastje is er inmiddels tussenuit gehaald. Er loopt nu een rechtstreeks kabel (ca. 20 m1) van modem naar pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brunniepoo
Ernemmer schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:39:
Misschien ergens kabelbreuk, vaak wordt er te hard aan UTP getrokken en dan kan er wel eens een draadje knappen.

Testen is de snelste oplossing.
https://www.bol.com/nl/nl...BM3g.2_16.17.ProductTitle
Als het probleem kennelijk in beide stekkers en in de kabel kan zitten, word je dan veel wijzer van zo'n tester? Als de aansluiting van een ader in de stekker niet goed is, dan krijg je met zo'n tester ook geen signaal door de ader heen, lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

In afwachting van de tester: Probeer eens of je een scherpe foto van de kopse kant van beide stekkers kan maken (of gewoon zelf even goed kijken) om te zien of de connectors allemaal goed diep geknepen zijn.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Brunniepoo schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:57:
[...]

Als het probleem kennelijk in beide stekkers en in de kabel kan zitten, word je dan veel wijzer van zo'n tester? Als de aansluiting van een ader in de stekker niet goed is, dan krijg je met zo'n tester ook geen signaal door de ader heen, lijkt me?
In elk geval een stukje bevestiging en als je vervolgens een paar keer opnieuw probeert een stekker er aan te knijpen en steeds dezelfde ader niet goed is, ook een indicatie dat het probleem veel kans draadbreuk is. Als steeds andere aders niet OK zijn is de kans groter dat het aan je knijpskills ligt of aan de tang, of aan de stekkertjes (stekkertjes voor gevlochten aders gebruiken bij massieve kabel bijvoorbeeld).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
Orion84 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:58:
In afwachting van de tester: Probeer eens of je een scherpe foto van de kopse kant van beide stekkers kan maken (of gewoon zelf even goed kijken) om te zien of de connectors allemaal goed diep geknepen zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0A8zLBIhyNw0V0uOekmZOvbqCA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xpdosowx11NHXjLLmhVGmUHy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vsIB_l46x_RHPtNvPy2CxRy14oo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pkb0Ol0n9NBwCWBhbDgNPkFx.jpg?f=fotoalbum_tile

Scherpe foto's maken lukt om de een of andere reden niet... :(

Voor mij ziet het er overigens wel goed uit, maar als ik er verstand van had, dan had ik dit topic niet hoeven openen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Brunniepoo op 19-06-2022 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Aansluitkastje voor TV/Radio/UTP
Wandcontactdoos?

Afbeeldingslocatie: https://cdn2.rexel.nl/medias/sys_Rexelnl/images/images/h80/hb4/9574281314334/PRODUCT-2850350043-jpg-515Wx515H.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:23
Welk KPN modem heb je overigens? Niet nog een Experiabox 8 toch?

Kabel lijkt me netjes geknepen, is ook stranded dus geschikt om te knijpen. In je wandcontactdoos ga je met deze kabel geen goed contact maken.

[ Voor 53% gewijzigd door _JGC_ op 19-06-2022 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
_JGC_ schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:31:
Welk KPN modem heb je overigens? Niet nog een Experiabox 8 toch?

Kabel lijkt me netjes geknepen, is ook stranded dus geschikt om te knijpen. In je wandcontactdoos ga je met deze kabel geen goed contact maken.
KPN Box 12.

Wandcontactdoos (inderdaad) is - zoals gemeld - er tussenuit en kan het probleem dus niet zijn. Overigens heeft die kabel op zich jarenlang wel goed contact gemaakt, maar dat geheel terzijde.

[ Voor 22% gewijzigd door Brunniepoo op 19-06-2022 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Brunniepoo schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:20:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Voor mij ziet het er overigens wel goed uit, maar als ik er verstand van had, dan had ik dit topic niet hoeven openen ;)
Lastig te zien inderaad.
Als je een multimeter hebt kan je kijken of elke kleurpaar verbonden is op de stekker.
Eventueel met de tang nogmaals goed bijknijpen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dyckie
Brunniepoo schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:20:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Als je naar de linkse foto kijkt lijkt het mij precies dat de pinnetjes van de connector dieper zitten dan op de rechtse foto.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Brunniepoo
Dyckie schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:44:
[...]

Als je naar de linkse foto kijkt lijkt het mij precies dat de pinnetjes van de connector dieper zitten dan op de rechtse foto.
Viper® schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:44:
[...]

[...]
Eventueel met de tang nogmaals goed bijknijpen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_yb7e6_61D7eElHdhpbhfcnvq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dMuRggvGch7cDdzSRsCtbf0u.jpg?f=fotoalbum_large

Hartelijk dank!!!

Geweldig dat je dit kon zien op zulke slechte foto's, Dyckie!

[ Voor 3% gewijzigd door Brunniepoo op 19-06-2022 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dyckie
Brunniepoo schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:02:
[...]

[...]

[Afbeelding]

Hartelijk dank!!!

Geweldig dat je dit kon zien op zulke slechte foto's, Dyckie!
Zo slecht zijn die foto's nog niet hoor. Was duidelijk te zien hoor. En dit is nu juist de reden waarom het posten van foto's soms zo handig kan zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Dyckie op 19-06-2022 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Prima foto’s inderdaad. Op de linker foto zie je ook duidelijk dat ze van rechts naar links steeds minder diep zitten.

Mooi dat het is opgelost! Geniet van je bandbreedte upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Brunniepoo schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:57:
[...]

De stekkertjes lijken goed te zitten toch. Met zo’n tester kan je een kabelbreuk goed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
ik wilde deze toch weer even heropenen:

de afgelopen maanden heb ik volop van mijn hoge snelheid genoten. Echter...
  • Incidenteel - gemiddeld misschien één keer per dag - verbreekt mijn verbinding. In de quick tray zie je bij het netwerkicoon dan staan dat er geen verbinding is en er worden pogingen gedaan om weer te verbinden.
  • Soms lukt dit bij de eerste poging, soms ook is het een soort verbinding-stuiteren, waarbij je heel even verbinding hebt, die weer verlies en dat kan dan wel een minuut of twee/drie doorgaan (irritant als je in een vergadering zit).
  • Er zit geen enkele logica in wanneer het probleem optreedt of wat ik op dat moment aan het doen ben.
  • Het betreft echt alleen mijn desktop, alle andere devices behouden gewoon een werkende verbinding
Vraag is dus waar het probleem zit: besturingssysteem, netwerkadapter (onboard), kabel of modem.

Om met de kabel te beginnen: hoe waarschijnlijk is een kabelbreukje als je daarvoor urenlang een goede verbinding had en het erna ook weer uren goed gaat?

In de log van het modem vind ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQGMiFt_ZQ4QFjFzjyErwRSnWvE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JUnKPuB1GFlAP0aT8Gg6ip0J.jpg?f=fotoalbum_large

Het is dus wel raar dat er tussendoor afwijkende doorvoersnelheden worden gekozen. Zodra er weer een stabiele verbinding is, dan draait alles weer gewoon op 1000 Mbit/s.

Ofwel: ligt een kabelbreuk hier voor de hand, of verwachten jullie dan hele andere problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:07
Het probleem is en blijft de zelf aangeknepen RJ45's, dat is onbetrouwbaar en moet je gewoon niet doen.

Voor vaste bekabeling gebruik je stugge kabel die je afmonteert op een lsa connectie (dus wcd, keystone of patchpaneel).

Voor losse kabels koop je kant een klare patchkabel op de gewenste lengte met aangespoten RJ45's

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:43
Ben(V) schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:15:
Het probleem is en blijft de zelf aangeknepen RJ45's, dat is onbetrouwbaar en moet je gewoon niet doen.

Voor vaste bekabeling gebruik je stugge kabel die je afmonteert op een lsa connectie (dus wcd, keystone of patchpaneel).

Voor losse kabels koop je kant een klare patchkabel op de gewenste lengte met aangespoten RJ45's
Valt best mee hoor. Als je het goed doet is er niks aan de hand, maar zoals eerder is aangegeven is een kabeltester wel een vereiste als je het zelf gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
Snap ik, en ik kan best een andere kabel leggen of een kabeltester kopen. Maar voordat ik daar geld en (veel) tijd in stop, zou ik dus wel graag weten of het gemelde probleem een gevolg kan zijn van hetzij matige stekkers, hetzij een matige kabel.

Ik vind het namelijk zo raar dat een kabel die verder helemaal stilligt even heel tijdelijk een probleem oplevert en dan weer uren niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:07
Het valt niet mee, dit is typisch geval van zelf aangeknepen Rj45's.
Die maken alleen contact met de aders en zijn heel gevoelig voor bewegingen en corrosie die ertussen kan komen.
En een simpele kabeltester detecteert dat nooit.

Lsa connecties snijden de ader van een stugge kabel in en maken zo een koude las.

[ Voor 8% gewijzigd door Ben(V) op 23-09-2022 15:50 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Brunniepoo,
Het kan inderdaad best meevallen, heel goed zelfs, daar kan ik zelf van getuigen met een verbinding die kort na de eeuwwisseling door een vakman is aangelegd en nog steeds vlekkeloos werkt. Maar lang niet iedereen heeft dat zo goed in z'n vingers en bovendien loop je kans niet de optimaal kwalitatief goede krimptang te hebben, want anders krijg je gegarandeerd prutswerk. En daarom moet ik toch Ben(V) gelijk geven waar hij voor niet vaste verbindingen adviseert fabrieksmatig kant en klare kabel te kopen met aangegoten stekkertjes. Want zo'n wispelturige verbinding is zeker niet gewoon en is dit verreweg de meest aannemelijke oorzaak, vooral met jouw recente voorgeschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:58
Ben(V) schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:15:
Ik ben het met je eens als je zegt dat het belangrijk is om goede kwaliteit kabels, connectors, tang en tester te gebruiken. Maar ik ben het met je eens dat zelf geknepen kabels onbetrouwbaar zijn.

Ik heb de afgelopen 25 jaar honderden kabels gemaakt en die werken allemaal prima. Uiteraard heb ik ook wel eens een misser, kapotte ader of te slap geknepen. Maar mijn kabeltester verteld mij dat feilloos.

Natuurlijk heb ik ook een voorkeur voor fatsoenlijk afmonteren en gebruik van gegoten kabels, maar dat is lang niet altijd een optie helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door Drardollan op 23-09-2022 16:00 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:58
Ontopic: ik denk dat je het echt moet zoeken in de kwaliteit van de kabel, connectors en tang. Zeker de goedkopere tangen van de bouwmarkt zijn rampzalig, die zijn veel te slap. Ik zou beginnen met wat nieuwe connectors te kopen en een goede tang.

Heb je niemand in je omgeving die beter spul in zijn koffer heeft? Dan hoef je geen dure tang aan te schaffen en met een beetje geluk heeft hij of zij ook een fatsoenlijke tester.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
Ok, het is me duidelijk dat ik het in de kabel/stekkers moet zoeken. Ik ga kijken of een tester kan lenen en anders leg ik een nieuwe kabel. Aan één kant zal ik die dan afmonteren op een wcd.

Misschien begin ik zelfs wel met het laatste, dus een van de twee geknepen stekkers vervangen door een wcd (die toch in de kast ligt). Met wat geluk is daarmee het probleem al verholpen...
Pagina: 1