PC verbinden met computer beneden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceDN
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 21:22
Hey Tweakers,

Ik heb recent een oude PC aangesloten op de TV beneden en een TCP-kabel getrokken van de centrale modem tot daar (+-10m). Echt top! Heb een oud Xbox-bakje eraan gehangen en die doet nu dienst als een ersatz gameconsole.

Nu bedacht ik mij dat ik een stap verder kan gaan. De PC boven is veel sterker (werkstation), en moest die ook beneden toegankelijk zijn zou dat ervoor zorgen dat ik ook moderne games kan spelen op de TV. Mijn vraag is, hoe verbind je een PC met een TV op 10m afstand door muren? Kan dit eventueel met enkel de bestaande TCP-kabel en die Steam Deck-achtige dingen, of is de hardware complexer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-09 14:41
RDP misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik weet niet wat een TCP kabel is, maar ik gok dat je een Ethernet kabel á la UTP Cat5E/Cat7 gebruikt met RJ45 plugs?

Zoals je door hebt is je modem naast een router, nat, en mogelijk ook een wifi access point óók een switch. Je oude PC aan de TV is nu op die switch aangesloten en maakt dus verbinding met je netwerk. Ik gok dat je PC boven ook aan je netwerk hangt -- hoe heb je anders internet? Idealiter is iets wat je niet (vaak) versjouwd bekabeld aangesloten, maar het zou kunnen dat je aan wifi hangt. Hoe dan ook: je zit mogelijk op hetzelfde netwerk. Kabel/draadloos (kabel voorkeur) veranderd dit niet heel erg. De infra gerelateerde vraag is dan hierbij ook een beetje secundair.

Je tweede vraag is: "hoe krijg ik beeld van PC1 op PC2 op TV". Daar zijn veel middelen voor. Je hebt het al over Steam Remote Playing. Zo simpel kan het zijn: log de PC beneden in op dezelfde Steam account als de PC boven en je kan vaak al remote spelen. Ook niet-steam games/apps kan je aan je bibliotheek toevoegen. Dit werkt fijn (zeker als de machines op hetzelfde bekabelde netwerk zitten), en met relatief weinig latency (zeker als de resolutie van de PC's in ieder geval in het bereik van dezelfde aspect ratio zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceDN
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 21:22
Sorry ja, het gaat inderdaad over een UTP CAT5E, Ik haal de terminologie nogal vaak door elkaar. De PC boven is verbonden met dezelfde modem als de PC beneden, de hoofd-internettoegang zit op die kamer

Steam Remote Play heb ik nog niet getest, ga dat vanavond eens proberen. Kan miscchien een heel elegante oplossing worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 11:35

SA007

Moderator Tweaking
Ik denk dat dit beter past in spielerij hardware, dit is geen electronicaprobleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:25
VinceDN schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:08:
Sorry ja, het gaat inderdaad over een UTP CAT5E, Ik haal de terminologie nogal vaak door elkaar. De PC boven is verbonden met dezelfde modem als de PC beneden, de hoofd-internettoegang zit op die kamer

Steam Remote Play heb ik nog niet getest, ga dat vanavond eens proberen. Kan miscchien een heel elegante oplossing worden
Iets als Steam Remote Play / Link of Moonlight zou prima moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01:47

Jorissie87

No diggity

Ik speel met regelmaat spellen vanaf mijn PC (studeerkamer) op mijn televisie (woonkamer). Ik doe dit via de Steam Link. Het spel speelt fysiek op mijn PC (inclusief beeld) maar streamt het beeld naar mijn televisie. Besturing kan met controller (xbox/PS) of keyboard+muis. Steamlink is verbonden met een netwerkkabel aan het internet en HDMI aan TV. Hij herkent vervolgens in de wizard PC's in het netwerk waar Steam op draait en kan vervolgens remote verbinding maken met de library. De Steam Link wordt niet meer nieuw verkocht maar is 2e hands vast wel te krijgen, anders zijn er nog andere alternatieven zoals Nvidia shield e.d.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 18:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

Jorissie87 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:06:
Ik speel met regelmaat spellen vanaf mijn PC (studeerkamer) op mijn televisie (woonkamer). Ik doe dit via de Steam Link. Het spel speelt fysiek op mijn PC (inclusief beeld) maar streamt het beeld naar mijn televisie. Besturing kan met controller (xbox/PS) of keyboard+muis. Steamlink is verbonden met een netwerkkabel aan het internet en HDMI aan TV. Hij herkent vervolgens in de wizard PC's in het netwerk waar Steam op draait en kan vervolgens remote verbinding maken met de library. De Steam Link wordt niet meer nieuw verkocht maar is 2e hands vast wel te krijgen, anders zijn er nog andere alternatieven zoals Nvidia shield e.d.
SteamLink is niet meer dan een hardware oplossing voor steamplay
Dus dat zou je ook gewoon op zijn pc moeten kunenn draaien

https://help.steampowered...%20side%20of%20the%20page.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:31
Gewoon met een extra lange HDMI-kabel en een extra lange USB-kabel voor je muis/keyboard/controller etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

heuveltje schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:11:
[...]

SteamLink is niet meer dan een hardware oplossing voor steamplay
Dus dat zou je ook gewoon op zijn pc moeten kunenn draaien

https://help.steampowered...%20side%20of%20the%20page.
Je hebt de hardwarematige SteamLink niet meer nodig, alleen als je niets hebt om de SteamLink software te draaien. Maar @VinceDN heeft een oud Xbox-bakje aangesloten op de TV, er is dus als hardware die dit kan doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 18:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

CH4OS schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:18:
[...]
Je hebt de hardwarematige SteamLink niet meer nodig, alleen als je niets hebt om de SteamLink software te draaien. Maar @VinceDN heeft een oud Xbox-bakje aangesloten op de TV, er is dus als hardware die dit kan doen. :)
VinceDN schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:51:
Hey Tweakers,

Ik heb recent een oude PC aangesloten op de TV beneden en een TCP-kabel getrokken van de centrale modem tot daar (+-10m). Echt top! Heb een oud Xbox-bakje eraan gehangen en die doet nu dienst als een ersatz gameconsole.
Beetje vaag of het nu een x-box. pc of beide is ? ik lees het als een pc met een xbox controller gekoppeld ?

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 20-06-2022 12:21 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als het een PC is, is het wel gemakkelijker voor @VinceDN, dan is het gewoon de Steam-client installeren en daarmee met SteamLink aan de slag gaan. Op de Xbox zelf is het zover ik kan vinden wat lastiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En mocht je het niet via Steam willen doen is parsec wellicht een leuk alternatief.
Pagina: 1