Aankoopadvies media speler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022
Tl;DR: ik wil zo goedkoop mogelijk 4k video casten van een Synology DS220+ naar een LG 4k tv.

Ik ben op zoek naar een media speler. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer en ik vind de oplossingen in de pricewatch eigenlijk ook aan de prijs. Graag jullie advies.

Momenteel heb ik een Chromecast 2018.
Media komt van Synology DS220+.
TV:
32" 1080P op de slaapkamer
55" 4k tv in de woonkamer met LG OS.

Ik loop er tegen aan dat als ik met mijn telefoon cast naar de chromecast vanaf DS video dat ik elke keer gedonder heb: dan is de audio codec weer niet goed (DTS, EAC), dan weer de video codec. Het liefst heb ik dus een oplossing a la VLC die gewoon alles slikt.

Wel ben ik te spreken over het feit dat DS video automatisch de video's zo makkelijk ordent. Ik sleep alles wat ik heb in verkenner en de synology doet de rest.

Na googlen kom ik diverse oplossingen tegen. Nvidia shield heb ik op reddit genoemd zien worden maar ik vind 200 euro voor een mediaspeler wel heel erg aan de prijs.

Bijvoorbeeld een Xiami stick zou het kunnen zijn, maar doet die het ook icm met synology? Ik heb eigenlijk behoefte aan plug-and-play, niet dat ik weer eens als ik in bed ben gaan liggen weer moet troubleshooten.Of dat ik weer ben uitgelogd zoals met Plex en ik weer een password reset moet doen etc.

Ik ben eerst op zoek naar een oplossing om te casten naar de 4k TV, als het budget het toelaat kan ik de chromecast voor de 1080p TV ook vervangen.

Budget heb ik niet echt, gewoon zo goedkoop mogelijk als het maar fatsoenlijk werkt.
Verder heb ik nog een beetje de wens dat het ding niet teveel energie verbruikt. Als bij wijze van spreken een 2e hands HTPC de oplossing is maar die trekt 150W uit de muur dan heeft dat absoluut niet de voorkeur.

Jaren terug als student (~2011) had ik een Raspberry Pi met Xbox media center, of hoe heette het. Dat werkte op zich prima maar heeft een iets te hoog tweaker gehalte voor me inmiddels. Of is dat inmiddels anders? Ik liep er toen ook tegen aan dat het model met name bij 1080p begon te stotteren als de bitrate iets te hoog werd.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Major_ton

Shoot!

Je zou de ingebouwde media player van je LG TV kunnen proberen. Die doet het bij mij al 6 jaar goed op mijn B6 en kost je niks.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
nvidia shield tv pro lijkt mij de beste oplossing

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:39
Goedkoop niet, maar de Nvidia shield vind ik echt top. Zo top dat ik de 2017 versie jaar de slaapkamer heb gedaan en de laatste pro voor beneden. En mocht onze dochter tzt een tv krijgen op haar kamer, dan krijgt ze er ook eentje.

Ze zijn alleen aan de prijs en zou de tube variant niet aanraden.
Je zou 2e hands het oudere model wat qua uiterlijk lijkt op de pro kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het is een beetje zoeken naar wat je wil. Moet je perse casten waardoor het apparaat draadloos naar je tv moet streamen vanaf je telefoon? Of mag het gewoon ook een stick of mediaspelers zijn die aan je tv hangt en die een eigen OS heeft?

Als je niet duur wilt en wel makkelijk kan je ook de nieuwe Chromecast met Google TV proberen. Die kan casten, maar beter nog, hij heeft gewoon een volwaardig OS met appstore, waardoor alle gangbare streamingapps erop draaien zodat je niet eens hoeft te casten. Inclusief Kodi (zo heet XBMC tegenwoordig en VLC en ook gewoon Netflix, Prime, Disney, etc. De enige reden waarom Kodi ingewikkeld of gedoe zou zijn is als je allerlei illegale streamingapps wilt draaien. Als je gewoon je Synology wilt indexeren en daarvandaan alles wilt afspelen, is Kodi ideaal.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ik kan kodi ook wel aanraden, maar dat vereist wel een beetje inspanning om het goed werkend te krijgen. De mappenstructuur op je nas moet logisch zijn: aparte map voor films, aparte map voor series en elke film en serie in een eigen map daarbinnen. Zelf heb ik dan nog aparte mappen gemaakt voor documentaires en 4k materiaal. Binnen kodi moet je dan de maplocatie koppelen aan een menu-item en evt menu-items toevoegen of verwijderen. Dat laatste is niet bij elke skin even eenvoudig. Daarna kun je nog extra apps binnen kodi installeren, zoals apps voor ondertiteling bijvoorbeeld.

Kodi kun je draaien op een mediaspeler met Google-tv, zoals de gelinkte 4k xiaomi stick. Zelf heb ik de Google tv stick en de fhd xiaomi stick. Die laatste ben ik geen echte problemen tegen gekomen, alleen is die tergend traag (de 4k stick heeft dat issue niet). De Google tv stick zit nu in de tv geprikt en daar ben ik nog niet helemaal over tevreden. Volgens mij wordt DTS niet doorgestuurd en wordt er stereo van gemaakt. Bovendien werkt die Google tv stick met een statische framerate. Op het moment wordt bij mij alles op 60hz weergegeven, ongeacht de oorspronkelijke framerate. Ik hoop dat dat met een update nog eens aangepast wordt. Volgens mij heeft de xiaomi 4k stick dat probleem niet.

Hiervoor heb ik altijd naar uiterste tevredenheid een Intel NUC met daarop Libreelec gebruikt, maar die kan helaas niet overweg met h265, hdr en 4k@>25hz. Maar qua kosten is dat niet zo interessant. Volgens mij is een raspberry pi ook wel snel genoeg overigens, maar dat zal niet voor alle versies opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-09 15:00

Hak

Is de nieuwe Chromecast Google TV niets? Ik gebruik daarop de VLC app en die ziet zonder gedoe m'n Synology en speelt alles moeiteloos af. Je gebruikt dan niet meer je telefoon, maar met de remote direct op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022
Bedankt voor de input. Ik heb er iets meer ingedoken en inmiddels werkt Plex prima vanaf de synology naar de tv in de woonkamer. Daar heb ik dus geen aanvullende hardware voor nodig. Hij lijkt in elk geval 18mbit 4k beelden te slikken en bij een 120mit h264 of x265 codec loopt ie vast, dus ik ga lekker klooien om te zien waar de grens ligt. Maar die 120mbit video was een sample dus dat kom ik in de praktijk vast nooit tegen.

Blijft over de TV in de slaapkamer. Daar heb ik gelukkig geen 4k kastje voor nodig. Ik ga er even naar kijken of de google TV dan een goede optie is. Als die alles afspeelt ben ik tevreden. Daarbij kan de synology als het goed is ook transcoden, dat zou (toch?) het makkelijker maken voor mediaspelers om het signaal te verwerken.

De Nvidia shield vind ik echt te duur voor de slaapkamer, zo vaak kijk ik daar geen TV en de Tv die er staat was uberhaupt maar 300 euro :+ Ik ben daar wel bereid iets in te leveren op kwaliteit. Het is daar toch een beetje pulp kijken voor het slapen gaan

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Pagina: 1