Toon posts:

Edifier R1280T fysieke volumeknop werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ramadanhasani
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-01 22:56
Mijn vraag
Hallo, ik vroeg me af of er mensen bekend waren met een probleem bij de R1280T van Edifier. Ik merkte vandaag dat de volumeknop helemaal niet reageert op input van de gebruiker. Als ik er mee speel (links draaien, rechts draaien) dan gebeurt er simpelweg niets.

Hebben mensen ervaring hiermee, of enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb zelf al online gecheckt maar niets concreets kunnen vinden om het probleem te verhelpen.

Graag hoor ik van jullie.

Hartelijke groet,
Ramadan

Alle reacties

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-02 20:35
Komt er wel geluid uit?
Werkt het met de afstandsbediening wel?
Is de mute-knop op de afstandsbediening actief?
En wat heb jezelf gedaan (kabels gecontroleerd, os geluidsinstellingen etc.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ramadanhasani
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-01 22:56
Hi,
er komt wel geluid uit maar alleen op de niveau waarop ik de speakers op het laatst heb aangepast, dus wel heel zachtjes momenteel. Op de afstadnsbediening werkt alleen de mute-knop. Mute-knop is alleen actief als ik erop klik. Ik heb alle kabels gecontroleerd, meerdere bronnen getest maar niks kunnen vinden om het te verhelpen.

Ik heb inmiddels ook de klantenservice van Edifier gemaild. Ik vind het toch wel frappant dat een product zo relatief snel na aanschaf op zo een cruciale manier defecten vertoont. Ik kan er toch wel redelijkerwijs vanuit gaan dat die niet kan gebeuren, binnen of buiten de garantie.

Stiekem ontzettend ontdaan over eigenlijk. Vooral als je bedenkt dat we er letterlijk niets mee gedaan hebben. Hij staat altijd op zijn vaste plekje, we hebben hem nooit laten vallen, nauwelijks tot geen gebruikssporen. Ik snap er helemáál niks van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:43
Als er nog garantie op zit lijkt mij het beste om de luidsprekers terug te sturen naar de winkel.

Het is geen analoge volume knop met een begin en eind ? Waarschijnlijk een digitale volume knop die je onbeperkt rond kunt draaien, deze kan defect zijn.

Het is uiteraard geen super dure luidspreker dus het zal wel geen top kwaliteit zijn, defecten kunnen voorkomen. (bij elk product) Je hebt als het goed is twee jaar fabrieksgarantie Daarnaast heb je nog wettelijke garantie deze is wat uitgebreider.

[Voor 32% gewijzigd door Roderiktweaker op 19-06-2022 21:58]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee