Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het is moeilijk om op te zoeken maar zijn er TV's met een stand waarbij de helderheid en het volume langzaam minder worden en uiteindelijk zachtjes uit gaan?

Zoeken op slaap/sleep mode lever alleen maar hits op over de standby mode.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:29
Juup schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:41:
Zoeken op slaap/sleep mode levert alleen maar hits op over de standby mode.
Sorry, kon het niet laten nav jouw sig :P

Ik vraag me serieus af of zo'n modus wel bestaat eigenlijk. Zelf heb ik op de slaapkamer een samsung tv waarvan ik de helderheid van de backlight op vaste waarden kan instellen. Omdat de slaapkamer vrijwel donker is als ik naar bed ga, staat die stand op z'n laagst en ik denk dat dat voor de meesten gewoon goed is. Een tv is al snel te fel voor een donkere slaapkamer, dus waarom zou je die van eigenlijk veel te fel, naar de eigenlijk gewenste dimmere stand willen laten gaan, itt gewoon op de dimste stand laten staan.

Wellicht dat je anders nog wat kunt met een Google tv stick oid. Op m'n tablet heb ik de apps Twilight en Sleeptimer draaien. Twilight dimt het scherm verder dan wat ik met de helderheid instellingen van de tablet kan doen, bovendien filtert het ook de blauwe kleur. Deze app draait in beperkte vorm ook op mijn xiaomi tv stick. Wellicht dat er ook een Sleeptimer voor bestaat, Sleeptimer is een timer die na aflopen het volume dempt en de vooraf ingestelde videoapp sluit en het beeld uitzet. Je kunt zelf een fade-out instellen, waarin het volume langzaam naar 0 gaat. Mogelijk dat die app ook op Google tv werkt, of er een alternatieve app voor bestaat.

[ Voor 70% gewijzigd door LA-384 op 18-06-2022 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Zoek eens op Sleep timer tv's :)

https://www.google.com/se...&q=sleep+timer+television

[ Voor 54% gewijzigd door Rockvee2 op 18-06-2022 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:08
mijn philips oled heeft dit ; 55oled706. Nooit gebruikt of getest overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:56

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij zijn er wel tv's die na x tijd uit gaan.
Mijn OLED doet dat ook. Als je x periode niet de AB gebruikt komt er een waarschuwing dat de TV over 5 min uit gezet word.

Het is echter niet dat hij langzaam het beeld en geluid dimt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.