Koop advies acces point

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterplop
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-09 06:14
Hallo,

Ik heb thuis 11 wifi apparaten met tasmota draaien en luisterend naar multicast knx ip.

Ik heb hiervoor een Cisco Business 145AC aangeschaft destijds.
Het bereik komt niet overal.
Ik was aan het rondkijken en ik kan evt een exender kopen die gekoppeld kan worden. Cisco Business 143ACM.

Momemteel heb ik een knx server Jung sv en dan tasmota(knx) draaien en het loopt als een trein.
De access point zit op een draytek 2130 aangesloten.

Is het de investering waard of kan ik net zo goed 2 goedkope acces points fixen en daar de boel mee draaien.
Ik maak te weinig gebruik van de snelheden.
Cisco heeft zeer stabiele producten van wat ik begreep en heb om die reden een goeie acces point voor aangeschaft.

ik kom soms een beetje chaotish over mischien maar ik weet niet zo goed wat een verstandige keuze is.

of de cisco wegdoen en een unifi long range halen en zo ook alles kunnen pakken.

Het liefst heb ik alles bedraad omdat technologie gewoon te snel gaat voor draadloze toepassingen maar dat is te duur nu.(huur huis dus geen knx bus)

Wat zou een goed alternatief merk zijn met zeer goeie ontvangst op de 2.4 band omdat daar de slimme wifi apperaten op luisteren. Ik zelf pak ook vaak de ziggo( de extenders zijn wel een flop maar dat is een ander verhaal.)

dus dat.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:13
Als je tevreden bent over de Cisco gewoon nog eentje (of twee) bijkopen en zo de dekking uitbreiden. Alles afvangen met een enkel AP is in de praktijk vaak lastig, daar zal een ander ap ws weinig aan kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Zorg er voor dat je 2de Acces point bedraad aangesloten is, ongeacht welk merk je koopt.
Die range extender die je noemt zal draadloos het zelfde als een consumenten mesh set werken.
Lees over mesh sets de FAQ eens door
laurens0619 in "Accespoints of mesh?"

En om je te overtuigen dat je de 2de bedraad aan moet sluiten, deze case
Ronster in "Advies internet connectie mancave"