Kan ik in deze PC een videokaart plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Topicstarter
Hoi,

Ik heb onlangs een desktop pc gekocht met de volgende specs:

Acer Veriton Slimline X2680 I5659 Pro
Processor Intel Core i5
Intern werkgeheugen (RAM) 16 GB
Videokaart chipset Intel UHD graphics 730
Totale opslagcapaciteit 512 GB
Type opslag SSD

Zoals ik het begrijp is dit een computer met een zogenaamde 'dedicated' videokaart. Maar mijn vraag is of ik ook een betere (losse) videokaart in deze pc kan plaatsen. Of ben ik gebonden aan de videokaart die er standaard in zit?

Indien mogelijk, welke videokaarten zouden er dan goed in passen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er zit een PCI-express x16 slot in, daar kan een videokaart in. Je zit echter met afmetingen van je kast en de voeding is maar 180 watt. Een beetje videokaart om mee te gamen gebruikt dat al in z'n eentje. Ik neem aan dat dat je doel is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:54
De naam van de pc zegt het al(slimline(, in de case daar past geen gpu in,verder is de voeding ook te krap om dat aan te kunnen.

Wil je dit wel,dan zou ik beter investeren in een andere pc, met een case die wel genoeg ruimte bied hiervoor.
Ik zou eerlijk egzegd geen pre build nemen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:21
Deze past in een low profile case, maar of er genoeg ruimte in de case is voor de lengte van de kaart, dat kan ik niet online achterhalen.
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1650 OC Low Profile 4G

De i5-11400 die in deze setup zit is een 65W model. Zonder de iGPU zal deze mogelijk minder dan die limiet verbruiken. Samen met moederbord, randapparatuur, en de 100W die een GTX 1650 kan verslinden zou 't kunnen werken, maar is wel krap.

Mogelijk dat je een zwaardere voeding nodig hebt, maar dan loop je tegen 't volgende probleem aan, het is geen standaard ATX of SFX formaat. Ze zullen er ongetwijfeld wel zijn, maar lastig te vinden en alles bij elkaar wordt 't wel een dure upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

PROnline schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:15:
De i5-11400 die in deze setup zit is een 65W model. Zonder de iGPU zal deze mogelijk minder dan die limiet verbruiken.
En omdat de 11-serie echt absurd veel kunnen verbruiken bij turbo'en zou die ook zomaar een stuk meer kunnen verbruiken. Sterker nog, ik zou die 65W zeker geen "limiet" noemen maar eerder een indicatie, de harde limiet van de 11400 is de PL2 van 154W. Ja, de non-K-modellen zijn daarin een stuk minder extreem dan de K-modellen, en in een OEM-pc zouden die limieten best lager kunnen staan, maar ik zou met een 180W-voeding, vermoedelijk van matige kwaliteit, eigenlijk geen serieuze videokaart durven toevoegen.

Misschien dat een RX6400 met een verbruik van 50-60 Watt nog wel gaat, dan hou je nog wat marge voor eventuele spanningspieken. Maar als Acer de limieten van die i5 lekker hoog blijkt te hebben staan gaat die hardware niet lang mee.

Maar goed, waarschijnlijk past 't dus sowieso niet.

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 18-06-2022 14:32 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Topicstarter
Dank voor de informatie. Dit topic kan gesloten worden.
Pagina: 1