Partition table error: low level format?

Pagina: 1
Acties:

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 19:00

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Topicstarter
Hoi,

Een vriend van mij vroeg me om z'n hdd ff opnieuw in te richten. Dus nadat ik een backup had gemaakt van z'n data dacht ik ff snel die schijf opnieuw te partitioneren...niet dus :(
FDISK kan 'm niet lezen, FDISK /MBR heeft ook geen effect.
PMAGIC kan 'm op zich lezen, maar helemaal goed gaat het niet: de schijf is 25Gb, maar met alles wat PM weergeeft rond de 30... |:(
PM ziet (of denkt te zien) een aantal Gb's ongepartitioneerd, dan nog eens 7Mb ongepartitioneerd, dan een extended partitie voorbij het eind van de schijf (!) met daarin een logical drive van dezelfde grootte (waar een error in zit volgens PM). Probeer je de logical drive te verwijderen krijg je de melding 'sector not found' wat logisch is want die schijf is nou eenmaal niet zo groot.
Oftewel mijn vraag: Wat nu? Zijn er utils bekend die m'n partition table low level kunnen wissen? Kan niet vanuit 't BIOS helaas... :'(

P.S. Als ik em niet werkend krijg, wie wil er een 25Gb schijf kopen?

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Topicstarter
reacties plz!!!

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Topicstarter
OK dit is m'n laatste poging...plz een reactie op m'n probleem, ik kom er niet uit!!! :'(

Verwijderd

kijk even op www.bootdisk.com en download delpart daarmee kan je alle achtergebleven shit qua partitietables weggooien. Laat ff weten of het gelukt is.

Uiteraard wel even een opstartdisk gebruiken!

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Topicstarter
OK dankje ik ga 't ff proberen...

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 22:13
niet alle versies van PM gaan even goed om met zulke grote harde schijven. Kijk ff de online FAQ van PM na voor welke versie je moet hebben.

En ook niet elke fdisk doet het even lief....
Wordt die schijf goed herkend in het bios?

op bootdisk.com staan idd behoorlijk wat nuttige tools, ook betere programma's dan PM. Maar lees altijd even de readme door enzo.

succes en hou moed!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Topicstarter
GTV & Osiris heel erg bedankt! DELPART was de oplossing, daarna kon PMAGIC er ook weer wat mee (en ik ook) :)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 22:13
Op zondag 26 augustus 2001 00:01 schreef realbart het volgende:
GTV & Osiris heel erg bedankt! DELPART was de oplossing, daarna kon PMAGIC er ook weer wat mee (en ik ook) :)
Blij dat het opgelost is...ik weet hoe enorm klote het is als het bij een pc van iemand anders gebeurt, zeker als je er als "expert" bijgeroepen wordt :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Realbart: schop je topic niet zo vaak omhoog! Je wacht maar een dag of zo voordat je schopt.
Pagina: 1