Huren in de randstad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldhatez
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik ben 27 jaar en wil graag op mezelf wonen in de Randstad. Momenteel verdien ik voor me gevoel best prima, maar het vinden van een huurhuis lijkt echter onmogelijk. Ik kan maximaal huren voor €1200 per maand, maar de meeste woningen gaan voor ruim daarboven en dat zijn dan voornamelijk oudere woningen in matige wijken.

Is er iemand die recent een redelijke woning heeft gehuurd met tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hartje Den Haag, nieuw, €1.130/maand:
https://www.funda.nl/huur...695952-kortenaerkade-7-k/

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 18-06-2022 13:09 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldhatez
Die staat sinds begin januari op Funda, al lang weg. Maar thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Ik denk niet dat het zinvol is om voor TS wat Funda-filtertjes te plaatsen.

Maargoed, TS komt niet verder dan "ik wil huren voor minder dan 1200, wat nu" dus OK dan.

Waar ben je naar op zoek @Coldhatez ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldhatez
Anoniem: 1777010 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:01:
Ik denk niet dat het zinvol is om voor TS wat Funda-filtertjes te plaatsen.

Maargoed, TS komt niet verder dan "ik wil huren voor minder dan 1200, wat nu" dus OK dan.

Waar ben je naar op zoek @Coldhatez ?
Je hebt helemaal gelijk. Ik ben gewoon enorm gefrustreerd. Eindelijk klaar met studeren, goede baan en willen starten, maar het lijkt wel onmogelijk!

We zoeken een appartement met het liefst 2 slaapkamers, maar dat wordt lastig met ons budget. Het liefst op een wat rustigere plek, maar wel in buurt van het centrum (~10 min met de fiets). omgeving Leiden en omgeving Alphen aan den Rijn hebben de voorkeur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

“Ik wil op mezelf wonen” & “ons budget” wil je nou alleen of samenwonen?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:24
Met een budget van 1200 per maand zit je gewoon binnen het particuliere segment. Zo lastig is het daar nu ook weer niet. Funda filter instellen, zoeken op de kaart en aanschrijven.

Verder zijn je eisen, zoals andere ook al aangeven, nogal vaag.
Voor hoeveel personen ben je nu eigenlijk op zoek.

Wat beschouw je überhaupt als "een wat rustige plek, maar wel in buurt van het centrum"? Dit zal namelijk nog al aan mening onderhevig zijn, zo woon ik zelf in een appartement aan de Blaak in Rotterdam, maar aan een wat rustiger deel.

De randstad is nogal een ruim begrip. Je geeft in een latere post aan Leiden en omgeving Alphen de voorkeur, maar sta je open voor de rest van de randstad?

En totaal niet onbelangrijk uiteraard, wat voor type woning zoek je? Woonhuis? Gedeeld herenhuis? Appartement? Iets anders?

Nog een bepaald woonoppervlakte dat je minimaal zoekt?

En wat maakt een wijk voor jou "matig"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:05
Meerdere kamers voor 1200 gaat wel, maar enkel buiten de stad.
Of wil je ook nog een tuin?

1200 all in, of 1200 excl (dus nog +300 euro gwl, internet, belastingen etc)

[ Voor 30% gewijzigd door 99ruud99 op 18-06-2022 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ikwilhuren.nu geeft het overzicht van wat MVGM beschikbaar heeft
Je kunt ook bij https://hof-rijnland.nl/ kijken, is een andere grote particuliere aanbieder.

Waar je even rekening mee zult moeten houden is een mogelijke inkomenseis.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 12:47

SambalBij

We're all MAD here

Het kostte mij begin dit jaar eigenlijk geen enkele moeite om wat te vinden. Had ik niet verwacht. Je leest de berichten over hoe duur en haast onmogelijk het is om wat te kopen (en als je geen eigen geld kunt meebrengen, laat helemaal maar) en sociale huur kom ik niet voor in aanmerking. (Nog los van dat je daar ook maar pas 100 jaar ingeschreven hoeft te staan om in de top 10 van inschrijvingen te kunnen komen)

In de vrije sector was ik bang voor hetzelfde, maar dat viel in de praktijk alles mee.

Inderdaad kun je inschrijven bij MVGM (ikwilhuren.nu - is wel betaald account maar die hebben denk ik hier in de regio wel de meeste appartementen en ook veel nieuwbouw ipv oude aftandse meuk) en account aanmaken bij Pararius. (Die is gratis, en kun je ook zoekfilters instellen voor dagelijkse mails met aanbod via veel verschillende verhuurders)

Toen ik besloten had in te gaan schrijven op woningen initieel op 4/5 woningen ingeschreven. Zowel via MVGM (ikwilhuren) als via Pararius op een woning van Heimstaden. (In Den Haag en Zoetermeer)

Binnen twee dagen reactie van Heimstaden. Appartement waarop ik gereageerd had was reeds vergeven, maar er kwamen er nog 1 of 2 vrij in hetzelfde complex. of ik die dan wilde bekijken.

Het eerste appartement wat ik bekeek was hem net niet helemaal (iets onhandige indeling, en aan een drukke weg) maar er bleek nog een tweede appartement in hetzelfde complex een paar dagen later ook vrij te komen. Dat eerste appartement kreeg ik eind van de middag wel het bericht over als je hem wil is ie voor jou.
Eind van de week toch ook die tweede bekeken. Daar wel direct ja op gezegd (handigere indeling dan #1, en aan de rustige achterkant van het pand met uitzicht over een park) en de volgende ochtend e-mail van de verhuurmakelaar 'gefeliciteerd met je nieuwe woning' :)

Uiteindelijk had ik een maand na die eerste inschrijvingen de sleutels van mijn nieuwe appartement in handen. 8)

In dezelfde prijsklasse waar jij ook zoekt; 1125 kale huur, iets van 70 euro servicekosten.
90m2, 2 slaapkamers, (nieuwe) PVC vloer, inbouwkeuken. En ook geen ouwe meuk; in 2009 gebouwd, energieklasse A. (Het is gebouwd nog voor de 'we moeten van het gas' af massahysterie, dus nog gewoon met gas en een CV ketel)

Dat is in Den Haag; Regentessekwartier/Energiekwartier. En ja dat is ook op de rand van Transvaal/Schilderswijk, maar ik moet zeggen dat ik daar hier bijzonder weinig van merk.

Misschien heb ik heel veel mazzel gehad; het is natuurlijk maar een n=1 ervaring...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik verplaats je topic naar een beter passend subforum

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:11

Sport_Life

Solvitur ambulando

Destijds had ik via kamernet een 70m2 appartement centrum Den Haag gevonden (sociale huur ook nog).
Eigenaar zocht nette (ex) studenten, en dat waren wij..
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Gevonden door een paar weken dagelijks kamernet in de gaten te houden (zoals tegenwoordig mensen bij funda doen), en bij deze meteen gebeld en langsgekomen.

[ Voor 41% gewijzigd door Sport_Life op 19-06-2022 10:16 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Coldhatez schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:39:
[...]
We zoeken een appartement met het liefst 2 slaapkamers, maar dat wordt lastig met ons budget. Het liefst op een wat rustigere plek, maar wel in buurt van het centrum (~10 min met de fiets). omgeving Leiden en omgeving Alphen aan den Rijn hebben de voorkeur.
En wat gaat er precies mis dan? Als ik kijk op bijv. Pararius dan kom ik wel e.e.a. tegen binnen het budget van € 1.200...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-04 13:02
Toon je zelf ook enige inzet? Waar ben je aan het zoeken geweest? Wat gaat er mis? Dat blijkt allemaal niet zo uit je posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Coldhatez schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:39:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Ik ben gewoon enorm gefrustreerd. Eindelijk klaar met studeren, goede baan en willen starten, maar het lijkt wel onmogelijk!

Bijvoorbeeld dit dicht bij centrum en ruim 4 kamer ook nieuw geplaatst. https://www.pararius.nl/a...dc17b/1e-middellandstraat

Weg

Pagina: 1