Vraag

• Frenkie123
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01 12:59

Frenkie123

Lets Mod the World !

Topicstarter
Mijn vraag
...
Mijn TP-Link Router geeft uit 192.168.178.xx range.
Mijn nieuwe Oculus Quest 2 VR bril heeft als IP range 192.168.10.xx
Die kunnen nu niet verbinden.
Kan ik in mijn TP-Link router een range van 192.168.10.xx toevoegen zonder dat mijn 'normale' range in moeilijkheden komt?
Ik heb al gezocht naar Advanced Instellingen oid, maar zie het niet.

AC1750 Wireless Dual Band Gigabit Router Model No. Archer C7

WAN Connection Type:
Dynamic IP
IP Address:
192.168.178.10
Subnet Mask:
255.255.255.0
Default Gateway:
192.168.178.1

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

Alle reacties

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:21

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Waarom niet de range van de oculus aanpassen?
Waarschijnlijk kunnen twee ranges niet met je router. Maar misschien kan het wel als je OpenWrt op je router zet
Edit https://openwrt.org/docs/...k/network_interface_alias

[Voor 18% gewijzigd door Mr_gadget op 18-06-2022 12:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Je zult een route moeten toevoegen tussen de twee netwerken, dan los je het probleem op. Dat doe je op je default gateway (of daarboven, maar laat laatste dit maar zitten). Gezien je router/modem je default gateway is, voeg je hier de route toe.

Kun je niet gewoon je Oculus in de juiste range zetten?
Eventueel kun je ook de netmask van je route in je TP-Link vergroten naar 16 (subnet mask van 255.255.0.0), niet mooi wel makkelijk. Zeker met routers die niet alle instellingen hebben de ze zouden moeten hebben.

Wat ik zo zie: https://emulator.tp-link...._a7v5_20220421/index.html Advanced > Network > Advanced Routing > ADD > invullen.

edit:
Mr_gadget schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:49:
Waarom niet de range van de oculus aanpassen?
Waarschijnlijk kunnen twee ranges niet met je router. Maar misschien kan het wel als je OpenWrt op je router zet
Edit https://openwrt.org/docs/...k/network_interface_alias
Ik zie niet de toegevoegde waarde t.o.v. de huidige firmware omdat je met die ook prima het kan oplossen.

[Voor 37% gewijzigd door True op 18-06-2022 13:01]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb geen idee van instellingen van de Oculus, maar kan me niet anders voorstellen dat die at random 192.168.10.xx bedenkt te willen gebruiken.

Waarom zijn er twee verschillende bereiken? Heb je verschillende VLANS ingesteld? Netwerk / adressen handmatig ingesteld? Twee routers (bijv. die van je ISP + de TPLink)? Iets anders?

De oplossing zal zitten in dat onderscheid niet in je netwerkinstellingen (op routerniveau) hebben, als dat niet je bedoeling is.

[Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 18-06-2022 13:16]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:36
Die oculus heeft zelf geen iprange, maar krijgt gewoon een ipadres van de dhcp server van het wifi accespoint waar hij mee connect.

Er is dus wifi netwerk in de buurt waar die oculus mee connect en via dhcp een ipadres krijgt uit de range 192.168.10.xx.
Als dat niet jouw ISP router is dan zal het wel van de buren zijn.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee