Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lazzaroo
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20-04-2023
Ik zou graag een Apple Watch willen hebben
maar daar en helaas heb ik er het geld niet voor🥴nu dacht ik aan een smartwatch van een onbekend merk ziet er super mooi uit en Super goedkoop….de smartwatch gebruikt de app WearPro.
De smartwatch heeft geen WiFi maar zou
wel de Bluetooth kunnen gebruiken van mijn
iPhone 10.
De belangrijkste vraag is is het veilig zo’n smartwatch samen met iPhone Bluetooth
te gebruiken?

Bedankt voor het lezen van mijn vraag
Fijne dag 😀

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Welke smartwatch heb je het over? Je benoemt een app, maar dat zegt weinig. Wat is de link naar de smartwatch?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:08

Sorbo

Uw hulp in huis!

Ik zou het niet doen.

Dit soort producten zijn niet gemaakt om prettig in gebruik te zijn, enkel om op te vallen qua looks en prijs. Zodra de smartwatch eenmaal verkocht is, is het geld voor de fabrikant/verkoper binnen en hebben ze in de meeste gevallen geen enkele incentive meer om support te leveren.

De reden dat een Apple Watch fijn werkt is door de goede software, en die ga je bij dat soort producten niet vinden. Een van de dingen die je kunt controleren is bijvoorbeeld de reviews checken van de app die erbij hoort, voor zowel Android en iOS.

Je kunt beter doorsparen voor een Apple Watch (en eventueel tweedehands kopen) of kijken naar een goedkoper alternatief van een bekend merk (bijvoorbeeld Garmin, Fitbit, Xiaomi/Amazfit, Huawei).

De ervaring met een Apple Watch op iOS blijft vaak beter dan van deze derde partijen, maar als je bij een bekend merk koopt weet je in ieder geval dat er tijd en moeite in de software is gaan zitten, en dat je enige mate van ondersteuning mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lazzaroo
Hahn schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 11:51:
Welke smartwatch heb je het over? Je benoemt een app, maar dat zegt weinig. Wat is de link naar de smartwatch?
Ik zou dan een smartwatch kiezen van AliExpress dus
voor ik er een uit zou kiezen/koop wil ik wel weten of ik wel veilig zit als ik die smartwatch
evt koppel met Bluetooth van mijn iPhone :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Lazzaroo schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:45:
[...]

Ik zou dan een smartwatch kiezen van AliExpress dus
Maar wélke dan? De ene AliExpress smartwatch is de andere niet.
voor ik er een uit zou kiezen/koop wil ik wel weten of ik wel veilig zit als ik die smartwatch
evt koppel met Bluetooth van mijn iPhone :?
Zonder te zeggen welke smartwatch precies, valt er niks zinnigs te zeggen over veiligheid.

Waar wel wat over te zeggen valt is de gebruikservaring: die zal sowieso een stuk minder zijn dan een Apple Watch. De Series 3 Apple Watch heb je nieuw trouwens vanaf zo'n €200.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lazzaroo
Sorry ik wist niet dat je hier zo maar een link mocht plaatsen ...
Deze smartwatch zou ik dus graag willen hebben
https://nl.aliexpress.com...7Sd0&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lazzaroo
Volgens info van iemand die 2 jaar geleden een naamloze smartwatch heeft gekocht via een chinezen site kan het geen kwaad als je eenmaal verbonden bent met een Bluetooth apparaat ..het gevaar zit in die paar seconden tijdens het pairen met een Bluetooth apparaat maar eenmaal verbonden en zeker met een iPhone schijnt het verder geen kwaad te kunnen…..dus tja🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien dit niet over de Apple Watch gaat, is Smartwatches, sporthorloges en overigen een betere plek voor deze vraag, dus een move die kant op :)

iOS > SSO

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1