Dit systeem is een voorstel voor een nieuwe game PC voor @Alarisico
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC is met name bedoeld voor de race game (sim
) iRacing in VR met een Quest2.
Het wordt de vervanger van een i5-7600/gtx1080/rift-cv1. De huidige pc werkt wel maar hogere resolutie en betere graphics zijn gewenst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €2000 inclusief assemblage. Daarom ben ik uitgegaan van een maximum van €1900 voor de onderdelen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur zoals toetsenbord/muis/scherm/racestuur zijn allemaal al aanwezig. De nieuwe VR set (Quest2) is nog even buiten beschouwing gelaten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede CPU omdat iRacing voor zover ik weet relatief zwaar is voor de CPU.
Ik heb een case gekozen met een usb-c aansluiting aan de voorkant ivm Quest2 VR set. En ook omdat deze 2x 140mm fans bijgeleverd heeft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor intel/nvidia, met name omdat ik daar het meest bekend mee ben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Assemblage zal door een webshop gedaan moeten worden, daarom zullen alle onderdelen in dezelfde shop beschikbaar moeten zijn.
Ga je overklokken?
Nee, meer dan kiezen van het XMP profile voor geheugen is niet nodig.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd of jullie vinden dat de gekozen onderelen een beetje in balans zijn met elkaar. En of er nog tips zijn voor betere of goedkopere onderdelen.
Een punt waar ik nog niet helemaal zeker van ben is de CPU koeler, volgens de info van noctua zelf zou deze meer dan voldoende moeten zijn, maar ik lees ook dat de non-K 12700 een zwaardere koeler nodig zou hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC is met name bedoeld voor de race game (sim
Het wordt de vervanger van een i5-7600/gtx1080/rift-cv1. De huidige pc werkt wel maar hogere resolutie en betere graphics zijn gewenst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €2000 inclusief assemblage. Daarom ben ik uitgegaan van een maximum van €1900 voor de onderdelen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur zoals toetsenbord/muis/scherm/racestuur zijn allemaal al aanwezig. De nieuwe VR set (Quest2) is nog even buiten beschouwing gelaten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede CPU omdat iRacing voor zover ik weet relatief zwaar is voor de CPU.
Ik heb een case gekozen met een usb-c aansluiting aan de voorkant ivm Quest2 VR set. En ook omdat deze 2x 140mm fans bijgeleverd heeft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor intel/nvidia, met name omdat ik daar het meest bekend mee ben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Assemblage zal door een webshop gedaan moeten worden, daarom zullen alle onderdelen in dezelfde shop beschikbaar moeten zijn.
Ga je overklokken?
Nee, meer dan kiezen van het XMP profile voor geheugen is niet nodig.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd of jullie vinden dat de gekozen onderelen een beetje in balans zijn met elkaar. En of er nog tips zijn voor betere of goedkopere onderdelen.
Een punt waar ik nog niet helemaal zeker van ben is de CPU koeler, volgens de info van noctua zelf zou deze meer dan voldoende moeten zijn, maar ik lees ook dat de non-K 12700 een zwaardere koeler nodig zou hebben.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-12700F Boxed | € 355,30 | € 355,30 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B660 GAMING X DDR4 | € 158,72 | € 158,72 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Ti GAMING OC 8G | € 829,- | € 829,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 Compact Black Solid | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12S redux | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3200C16 | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX750M | € 91,58 | € 91,58 |
| 1 | Solid state drives | WD_Black SN750 SE 1TB | € 107,34 | € 107,34 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.789,64 | ||