Over een week of 4 komt een bedrijf bij ons de vloerverwarming infrezen. Nu is ons huis (uit 2005) voorzien van twee convectorputten, die moeten uiteraard dicht. Nu is mij wel duidelijk dat deze afgedopt moeten worden zodat ik deze kan vullen met drukvaste isolatie, beton ijzer kan plaatsen en dan een vloertje kan storten. Nu wil dit bedrijf wel eerder komen om dit (afdoppen) tussendoor even te doen maar moeten wel weten hoe de leidingen lopen. Aangezien alles qua leidingwerk is weggewerkt blijkt dit een lastige opgave. Ik kan op zolder zien dat deze door een koker naar beneden gaan en waarschijnlijk in de koof uitkomen in de badkamer. Direct daaronder zit de meterkast die minder diep is dan je zou vermoeden. Ik denk dus dat die leidingen daar achter lopen en de vloer ingaan. Maar uiteraard is hier niks van te zien. In het gangetje en in de keuken zitten ook radiators die weg moeten. Heeft iemand ideeën hoe ik dit het beste zou kunnen aanvliegen?
Kruipruimte inkruipen en kijken wat daar te zien is.
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Als het metalen leidingen zijn, die in de dekvloer zitten, dan kan je met een leidingdetector werken. Het wordt misschien verstoord door wapeningstaal, maar als je alles goed optekent, dan kan je aan het patroon wel zien wat de cv leidingen zijn.
Kunststof leidingen heb ik een keer opgezocht door de CV flink op te stoken en met de hand voelen waar de vloer warm werd. Geen lekker klusje op dit moment.
Kunststof leidingen heb ik een keer opgezocht door de CV flink op te stoken en met de hand voelen waar de vloer warm werd. Geen lekker klusje op dit moment.
Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren
Wat is je probleem nu precies? Ben je bang door de leidingen heen te vrezen of weet je niet waar je je verdeler moet aansluiten.. je vraag is mij niet helder iig, dus weet ook niet wat je precies zoekt..
Waarom dop je hem niet gewoon af in de kruipruimte?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Ik ben inmiddels bij meerdere buren langs geweest maar deze hadden al vloerverwarming (verdeler in de trapkast). Dit is ook de situatie waar ik naar toe wil. Probleem is min of meer dat ik niet kan achterhalen waar alles loopt, als ik onder de vloer kijk is er op wat afvoerleidingen na niks te zien. Het bedrijf dat komt vrezen wil best de boel komen afsluiten maar geven aan: “Het wordt wel lastig als we niet weten waar de leidingen lopen om dan af te doppen, ze komen dan toch ergens van boven naar beneden en daan door de afwerkvloer naar de diversen radiatoren”. Vraag is dus min of meer hoe kom ik hier achter, ik had verwacht dat het iets simpeler zou zijn. Anders moet ik maar gewoon een bedrijf gaan benaderen maar dat is in deze tijd waarschijnlijk maar die convector moet toch dicht 🥲ID-College schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:40:
Wat is je probleem nu precies? Ben je bang door de leidingen heen te vrezen of weet je niet waar je je verdeler moet aansluiten.. je vraag is mij niet helder iig, dus weet ook niet wat je precies zoekt..
Zet hier eens wat foto's neer van de CV en andere relevante beelden.
Ik heb het idee dat er ergens een verdeler is, vanwaar de kunststof leidingen door een koof direct in de dekvloer
Als je de verdeler vind (zit misschien weggewerkt in de koof), dan weet je al een stuk meer.
Ik heb het idee dat er ergens een verdeler is, vanwaar de kunststof leidingen door een koof direct in de dekvloer
Als je de verdeler vind (zit misschien weggewerkt in de koof), dan weet je al een stuk meer.
Afdoppen kan dan toch tijdelijk onder de cv ketel? je gebruikt je verwarming nu toch niet.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
De leidingen zolderJukeboxBill schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 11:29:
Zet hier eens wat foto's neer van de CV en andere relevante beelden.
:strip_exif()/f/image/9dL4ELzaaWZoVAvEWGqHr11Y.jpg?f=fotoalbum_large)
CV
:strip_exif()/f/image/XqA6aqA8gWF49twn3BraenV5.jpg?f=fotoalbum_large)
koof
Heb je geen bouw/technische tekening ? Dan heb je een indicatie waar het ongeveer moet zitten.
En anders even de verwarming een uurtje op max zetten dan voel je meestal de leidingen wel als je met de blote voeten over de vloer loopt.
En anders even de verwarming een uurtje op max zetten dan voel je meestal de leidingen wel als je met de blote voeten over de vloer loopt.
Als je buren het al hebben, dan kun je daar toch kijken hoe de leidingen lopen? En hoe ze dit hebben aangesloten.T-Blizzard schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 11:19:
[...]
Ik ben inmiddels bij meerdere buren langs geweest maar deze hadden al vloerverwarming (verdeler in de trapkast). Dit is ook de situatie waar ik naar toe wil. Probleem is min of meer dat ik niet kan achterhalen waar alles loopt, als ik onder de vloer kijk is er op wat afvoerleidingen na niks te zien. Het bedrijf dat komt vrezen wil best de boel komen afsluiten maar geven aan: “Het wordt wel lastig als we niet weten waar de leidingen lopen om dan af te doppen, ze komen dan toch ergens van boven naar beneden en daan door de afwerkvloer naar de diversen radiatoren”. Vraag is dus min of meer hoe kom ik hier achter, ik had verwacht dat het iets simpeler zou zijn. Anders moet ik maar gewoon een bedrijf gaan benaderen maar dat is in deze tijd waarschijnlijk maar die convector moet toch dicht 🥲
Of denk ik nu te simpel?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Ik heb het idee dat er op de verdieping en op B.G. onderverdelers zitten, w.s. in de koof, tenzij het een 1-pijps systeem is.
Die 2 dikke zijn w.s. voor de B.G. en 2 dunne voor de verdieping. Die anderen zijn waterleiding en gas.
Die 2 dikke zijn w.s. voor de B.G. en 2 dunne voor de verdieping. Die anderen zijn waterleiding en gas.
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/4Qd2BXLNWuOTaPW0uC2JpLOj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FjxRM07uou5X26NROqFG8aZg.jpg?f=fotoalbum_large)