65 inch OLED! Of toch maar led?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Onze inmiddels oude Samsung ue50es6100 heeft tot mijn grote spijt vandaag plots een barst in het scherm met de bijbehorende strepen....

Tijd voor een andere TV! Het liefst een Philips Ambilight en dan wel 65 inch. Gecharmeerd van de 65OLED706 had ik deze bijna besteld, al is de prijs wel wat fors, het komt uiteraard net niet uit.
Maar nog wat verder lezend lees ik ook dat oled natuurlijk prachtig beeld geeft, maar niet als je in een vel verlichte/zonnige woonkamer dat ding hebt staan. Dus ik twijfel nu, aangezien vooral donkere scènes op onze huidige tv al nauwelijks te zien zijn bij een zonnige dag....dat moet niet nog erger worden.

Welke 65 inch Ambilight (led) tv's raden jullie eventueel nog aan? Puur voor tv / Netflix/FQ oh en er is ook nog een Switch.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:11

DukeBox

loves wheat smoothies

Juist de donkere scenes springen er uit met een oled scherm. Het scherm kan alleen niet goed tegen langduurig veel direct zonlicht, het organische deel vind dat niet tof.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:04

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je ES6100 haalt volgens de gegevens op Hardware.info een helderheid van 246,5 cd/m².

De gemiddelde OLED-televisie haalt zo'n 800cd/m², die geeft dus drie keer zoveel licht als je huidige televisie. Mocht dat nog niet voldoende zijn kun je een OLED-televisie met een koelplaat nemen, die gaan boven de 1000 cd/m².

Ik zou me dan ook niet direct zorgen maken dat een OLED-televisie te donker is. Er zijn situaties waarin een televisie echt letterlijk in het volle licht staat en in zo'n situatie zou je een zeer felle LCD kunnen overwegen, maar voor normale huiskamers, ook de wat lichtere, is OLED meer dan adequaat.

(De meeste mensen zetten hun OLED bewust donkerder omdat ze lasogen krijgen als ze hem op volle kracht laten knallen.)