W10: Automatisch switchen van audio output uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb speakers aangesloten op de audio out van mijn moederbord en ik heb een koptelefoon, vast, aangesloten op de audio out van mijn (HDMI) monitor. Als de monitor op standby gaat, schakelt de audio van de koptelefoon naar de speakers, vrij irritant.
Hoe schakel ik dit uit?
De monitor niet op standby laten gaan is natuurlijk geen oplossing..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:51

Yucon

*broem*

Je kunt in apparaatbeheer de speakers van je monitor uitschakelen. ik ga er even vanuit dat je irritatie veroorzaakt wordt door het feit dat hij geen echte speakers heeft maar alleen een virtueel audiodevice is

[ Voor 54% gewijzigd door Yucon op 17-06-2022 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@Yucon De monitor heeft geen speakers. De speakers zijn aangesloten op de audio out van het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Specs? Zelf geprobeerde acties? :P

Ik begrijp het probleem. Heeft die koptelefoon ook een microfoon en word het door Windows als Default Comminucations Device gezien toevallig? (niet dat dat het switchen voorkomt denk ik)

Wat is de Default Audio Device dan? Moederbord of Monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@The_BoKmeester
pricewatch: Intel Core i3 530 Boxed
pricewatch: ASRock H55M Pro
pricewatch: Asus Expedition EX-GTX1050-2G
pricewatch: Dell UltraSharp U2515H Zilver, Zwart
En een analoge Sennheiser headset, met microfoon, maar die is niet aangesloten.

Default Device hangt af van of ik de koptelefoon of de speakers wil gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBAhNpC0fmW9T8a58jB8zv2ARas=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rBB7hcSxFYYCfisuw9FS59zq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qGlzaSL3GDP8TTV9VX9tsZcgP4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/59vvoEaUlrasrqoLSBpDVgML.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:18:
Ik heb speakers aangesloten op de audio out van mijn moederbord en ik heb een koptelefoon, vast, aangesloten op de audio out van mijn (HDMI) monitor. Als de monitor op standby gaat, schakelt de audio van de koptelefoon naar de speakers, vrij irritant.
Hoe schakel ik dit uit?
De monitor niet op standby laten gaan is natuurlijk geen oplossing..
Omwisselen?
ALs je achter de pc zit, is scherm aan, ik zie niet echt hoe je dan een scherm op standby krijgt (misschien in energiebeheer uitzetten dat je scherm op stand by gaat?)
Het leest alsof je niet opeens geluid door speakers geknalt wil hebben en dat je die situatie nu wel eens hebt, wissel de plugjes dan zou het niet meer voor moeten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Uiteindelijk komt het neer dat het active HDMI audio device wegvalt, daar doe je weinig aan. Windows10 dan maar de optie wegnemen om een ander device te selecteren?

(Moederbord-audio disablen voordat je de koptelefoon gebruikt)

Tenzij het niet de bedoeling is dat het koptelefoongeluid ooit uitgaat. (lekker met je bluetooth headset een uur housen bijvoorbeeld)

[ Voor 41% gewijzigd door The_BoKmeester op 19-06-2022 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
oh je kan natuurlijk ook een simpel audiokaartje toevoegen,zoiets?
pricewatch: Delock USB Sound Adapter 7.1 Zwart

En als je met mics iets doet of wil doen krijg je al snel een mixert/audio interface op de bureau erbij. Dat had mn zoon nodig voor een hele goede microfoon.
Die heeft speakers een headphone/mix en een goede mic.
Pagina: 1