Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Van welke kosten kun je de btw aftrekken voor zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• R van Lune
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:55
Afgelopen week heb ik extra zonnepanelen aangeschaft voor op de schuur. Aan de schuur ga ik nog een overkapping zetten waar ook zonnepanelen op worden gelegd.
Nu vroeg ik mij af of ik de btw ook kan aftrekken van de kosten voor deze overkapping.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Beste antwoord (via R van Lune op 19-06-2022 19:22)

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ja dat kan zeker .. als je een ondernemer bent (en dus niet alleen voor je zonnepanelen).

In 999 v.d. 1000 gevallen: nee.
https://www.belastingdien...anelen-ik-ben-particulier

Je kunt alleen in specifieke gevallen BTW terugvragen voor de investering in zonnepanelen, voor een overkapping kun je dat absoluut niet. Immers gebruik je die overkapping als particulier.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ja dat kan zeker .. als je een ondernemer bent (en dus niet alleen voor je zonnepanelen).

In 999 v.d. 1000 gevallen: nee.
https://www.belastingdien...anelen-ik-ben-particulier

Je kunt alleen in specifieke gevallen BTW terugvragen voor de investering in zonnepanelen, voor een overkapping kun je dat absoluut niet. Immers gebruik je die overkapping als particulier.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dat ligt er helemaal aan hoe je in het verleden de aanvraag gedaan hebt.

Alles is te lezen in de volgende link: Link belastingdienst

• R van Lune
Bedankt voor de reactie. Ik dacht, voor het plaatsen van de zonnepanelen heb ik de overkapping nodig. Dus misschien kan ik deze kosten dan ook aftrekken.....

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Extra zonnepanelen? Heb je eerder al de BTW teruggehad? Dan zitten er regels aan voordat je een tweede keer terug kan vragen. Weet het even niet meer exact, maar je kunt niet zomaar een tweede keer de BTW terug krijgen.

• R van Lune
CH4OS schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:23:
Extra zonnepanelen? Heb je eerder al de BTW teruggehad? Dan zitten er regels aan voordat je een tweede keer terug kan vragen. Weet het even niet meer exact, maar je kunt niet zomaar een tweede keer de BTW terug krijgen.
Klopt, we vragen het ditmaal aan op naam van mijn vrouw. Energiecontract is al overgezet op haar naam en btw nummer inmiddels aangevraagd.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:22
R van Lune schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:22:
Bedankt voor de reactie. Ik dacht, voor het plaatsen van de zonnepanelen heb ik de overkapping nodig. Dus misschien kan ik deze kosten dan ook aftrekken.....
Dat zou mooi zijn. Voor mijn zonnepanelen had ik een huis nodig... :P

• R van Lune
Dat is waar ook. Dat heb ik ook moeten kopen haha.......
jongetje schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:01:
[...]

Dat zou mooi zijn. Voor mijn zonnepanelen had ik een huis nodig... :P
Pagina: 1