Zacht geluid Bluesound Powernode 3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakysan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-01-2024
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 2 weken een Bluesound Powernode n330 gekocht samen met Dali vloerstaanders (oberon 5). Prachtig geluid alleen kwam ik erachter dat er best wel volume verschil zit bij de ingangen (zowel optical als hdmi).

Omdat ik de luidsprekers eerder in huis had (Powernode werd thuis gestuurd) had ik mijn oude onkyo versterker uit de kast gehaald. Ik heb toen ook mijn tv aangesloten via de optische aansluiting en alles werkte perfect en was er geen volume verschil.

Toen de powernode binnen was klonken de luidsprekers nog mooier alleen was het geluid van de tv heel zacht (aangesloten via meegeleverde optische kabel). Toen HDMI kabel aangesloten maar met hetzelfde zachte volume (je kunt eenvoudig wisselen van geluidsbron).

Nu is mijn vraag of dit bij meer mensen het geval is. Ik heb al gezocht en kwam iets dergelijks tegen bij het vorig model maar heel duidelijk was dit niet.

Nu is het allemaal niet zo'n heel erg want je kunt eenvoudig het volume harder zetten met de app, maar er komt natuurlijk een moment dat je schakelt naar bijvoorbeeld Tidal of Spotify en vergeet het volume zachter te zetten.

Het vreemde is dus dat die oude onkyo versterker geen volume onderscheid maakt bij ingangen, en die nieuwe powernode dus wel. Denk ik te simpel dat digitaal geluid gewoon een signaal is en de versterker het volume regelt?

Gr Karel,

Gebruikte hardware:

Bluesound Powernode n330
Dalie Oberon 5
Philips 935 Oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:15

FeaR

In GoT we trust

CEK > AUD

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
Hoi Karel,

Ik heb ook een Powernode n330 en ervaar hetzelfde probleem. Tv geluid blijkt op een ander volume gemixt te worden dan muziek. Hoewel dit niet aan de Powernode ligt, biedt Bluesound ook geen functie aan om het verschil in volume te vereffenen. Ik zou willen dat het volume automatisch (met een instelbare hoeveelheid) omhoog zou gaan bij het schakelen van muziek naar HDMI of optische input, en andersom. Wat ik heb gedaan is het maken van een preset met het gewenste volume voor tv, die ik via de widget activeer zodra ik tv ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:11
Bij mijn Sony kan je “Volume digitale audio-uitgang” instellen bij de audio instellingen en dus signaalsterkte instellen.
Wellicht ook bij je Philips oled?

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Op de NAD receivers heb je bij de analoge ingangen een instelbare gain om dit probleem op te lossen.

Misschien een feature request doen bij Bluesound om die functie te krijgen voor alle ingangen.
Dat zou de mooiste oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakysan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-01-2024
Bedankt voor de reacties.

Zoals ik al schreef is het geen groot probleem zolang je maar in de gaten houdt dat hij hard staat als hij in mijn geval op optische ingang staat. Ik ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben die dit heeft en wellicht in de toekomst opgelost gaat worden.

Oorspronkelijk heb ik de Powernode gekocht om muziek te luisteren en dat doet hij perfect. Maar omdat hij toch bij de tv staat heb ik hem gekoppeld met de tv. Mijn tv heeft een vaste b&w soundbar (inclusief versterker) die vast zit aan mijn tv. Voor films en tv is dat prima mede vanwege een bij passende b&w sub woofer maar voor muziek mis je gewoon wat. Achteraf gezien had ik andere keuzes gemaakt bij het uitzoeken van de tv, maar achteraf kijk je een koe in zijn kont.

Als je de powernode koppelt met HDMI dan schakelt hij de soundbar uit (hij ziet hem als tv speaker) en dat is jammer omdat hij voor film en tv (dialogen) heel goed is. Maar als je hem verbind met optical dan blijft de soundbar aan, alleen is dan het geluid via de powernode heel zacht (was bij de oude onkyo niet). Ook treed er dan vertraging op wat je in ms zou moeten kunnen corrigeren, maar nog niet gelukt. Op dit moment zet ik de soundbar zachter tot de vertraging niet meer hinderlijk is.

Ik weet het, het zijn allemaal luxe problemen maar toch.

Gr Karel,
Pagina: 1