Keuken laten wrappen.

Pagina: 1
Acties:
  • 11.645 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ik heb afgelopen week, een soort keuken dressoir laten plaatsen, harstikke mooi van kleur
super strak keurig gedaan door een grote keuken boer.

De rest van de keuken is best goed, een jaar of 10 oud. Maar toch een andere look.

Nou was ik eens aan het kijken naar een manier om de oude keuken op te leuken en
dan kom ik op het laten wrappen van de keuken. Als ik daar op google zijn er best
veel bedrijfjes die dat aanbieden, maar ik krijg maar moeilijk inzicht of het "echte" proffesionele
bedrijven zijn. Ik weet er ook echt helemaal niks over. En wat te verwachten.

Vandaar dit topic, ik hoop dat er ervaringen gedeeld kunnen worden.

Ik heb wel een paar vraagtekens over het wrappen.

- De kosten zijn relatief laag, ik denk rond de 800 a 1100 euro voor een gemiddelde
keuken met een frontje of 15. De google hits schrijven een werktijd van 2 dagen ongeveer.

- Ik vraag mij echt af of dit wel kwaliteit is (en dan doel ik op duurzaamheid)

- Hoe gaat dat er uitzien aan de binnenkant van de frontjes, ik heb het idee dat het
niet strak om de hoekjes gaat. (als een soort pakpapier :P )

Kortom, mijn keuken is goed in orde. Ik heb even geen 15k te besteden om de boel te
vervangen. Maar zie het wel zitten om het mooier te maken. Is wrappen een mooie optie?

Hopelijk hebben jullie die ervaring, en wellicht wat voorbeelden om te delen.
Vervolgens heb ik dus best moeite met het vinden van een goed bedrijf tussen
de google hits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Ze wrappen tegenwoordig ook veel auto's. Als het vergelijkbaar met dat is hoef jij je niet druk te maken of het wel goed de hoekjes om kan gaan. (denk ik, geen ervaring mee verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Nilltris schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:05:
Ze wrappen tegenwoordig ook veel auto's. Als het vergelijkbaar met dat is hoef jij je niet druk te maken of het wel goed de hoekjes om kan gaan. (denk ik, geen ervaring mee verder)
Ja dat is waar, vind ik er soms best goed uitzien. Tot de deur opengaat en je
de lak aan de binnenzijde ziet. Maar goed bij een keuken, althans die hier staat
is alles wit. Ook de binnenzijde. Bij het nieuwe dressoir is de binnenzijde ook wit,
en de buitenzijde grijs. Dus dat hoeft inderdaad niet een probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:35
Ik heb hier ook eens naar gekeken, onze keuken heeft op een paar deurtjes een paar barsten in de folie en die zijn te repareren op een paar manieren: strippen en schilderen, wrappen of de hele deur vervangen.

Er lijken iig wel veel cowboys te zijn in deze business met een acquisitiewebsite waar je niet weet bij welk klusbedrijf de opdracht terecht zal komen.

zo'n cowboy:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
euchromatic schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:12:
Ik heb hier ook eens naar gekeken, onze keuken heeft op een paar deurtjes een paar barsten in de folie en die zijn te repareren op een paar manieren: strippen en schilderen, wrappen of de hele deur vervangen.

Er lijken iig wel veel cowboys te zijn in deze business met een acquisitiewebsite waar je niet weet bij welk klusbedrijf de opdracht terecht zal komen.

***members only***
Ja daar loop ik ook tegen aan, krijg er een 24/7 sloten maker gevoel bij. Opeens zijn
er ook heel veel keuken wrappers in mijn woonplaats. Bedankt voor je link, is wel helemaal
aan de andere kant van Nederland voor mij, maar ik ga de site eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 18:27
Mijn ouders hebben net drie weken terug de frontjes hoogglans laten spuiten voor ene kleine 2000 euro.
Wrappen zal alleen de voorkant en randjes zijn. Spuiten doen ze 360°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou wel uitzoeken of het een beetje degelijk erop blijft zitten. De keuken is toch een plek waar gewerkt wordt (itt een mooie showauto waar je heel voorzichtig op bent). Als bij elk tikje van een pan/bestek of gewoon je handen een laag wrap eraf wordt geritst vraag ik me af of het een goede oplossing is.

Waar je ook naar zou kunnen kijken is het vervangen van de frontjes. Bij veelvoorkomende keukens zoals van IKEA zijn er ook bedrijven die opgeleukte frontjes leveren.

Nog goedkopere optie is wellicht gewoon zelf verven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@PROnline

Dat neem ik mee in mijn overweging, wel een stuk duurder maar vast mooier.
En toevallig kwam ik die net ook tegen in mijn online zoektocht. Hier in het dorp zelfs.

@Palomar

Daar ben ik dan ook bang voor, dat het op den duur toch niet de kwaliteit is
die er nodig is in een keuken. En nee.....zelf verven.....dat wordt geen upgrade als ik dat doe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:40
ppeterr schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:10:
[...]

Ja dat is waar, vind ik er soms best goed uitzien. Tot de deur opengaat en je
de lak aan de binnenzijde ziet.[..]
HO! Even een nuance hier...als autofreak moet ik hier even een lans steken voor car-wrappers. ;)

offtopic:
Als je een deur opent en je ziet nog lak aan de binnenkant dan is dat de keuze van de KLANT!
Een auto kan volledig (en dus ook in de dorpel) gewrapt worden.. maar dat kost wel flinke meer geld (want moeilijker)

Ik heb nu zo'n anderhalf jaar geleden mijn auto laten wrappen en was toen rond de tweeduizend euro kwijt. Dat was nog zonder het dak (want die wilde ik graag zwart houden) en dus ook niet de dorpels aan de binnenzijde.
Zou ik dat er wel bij nemen zou ik bijna het dubbele (vierduizend euro) kwijt zijn geweest.
Dat werd me een beetje te gek .. een hobby mag geld kosten maar moet wel binnen de perken blijven.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
De interieurspuiterij waar ik mee samenwerkte had een speciaal tarief voor het verwijderen van folie om het vervolgens te spuiten.
Als je budget het toelaat zou ik het laten spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:35
ppeterr schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:14:
[...]
Bedankt voor je link, is wel helemaal
aan de andere kant van Nederland voor mij, maar ik ga de site eens bekijken.
Die link is van zo'n cowboy! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
DonJunior schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:21:
[...]

HO! Even een nuance hier...als autofreak moet ik hier even een lans steken voor car-wrappers. ;)

offtopic:
Als je een deur opent en je ziet nog lak aan de binnenkant dan is dat de keuze van de KLANT!
Een auto kan volledig (en dus ook in de dorpel) gewrapt worden.. maar dat kost wel flinke meer geld (want moeilijker)

Ik heb nu zo'n anderhalf jaar geleden mijn auto laten wrappen en was toen rond de tweeduizend euro kwijt. Dat was nog zonder het dak (want die wilde ik graag zwart houden) en dus ook niet de dorpels aan de binnenzijde.
Zou ik dat er wel bij nemen zou ik bijna het dubbele (vierduizend euro) kwijt zijn geweest.
Dat werd me een beetje te gek .. een hobby mag geld kosten maar moet wel binnen de perken blijven.
:) duur grapje. Maar ja ik ben wel iemand die dat niet zou willen. En dan zie ik dus
soms de wagens van 60k rond tuffen, met dus een budget wrap. Beetje zonde, maar
volgens mij doen ze dat dan iedere 2 jaar ofzo met een andere kleur. Wel leuke hobby.
michiel_ schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:22:
De interieurspuiterij waar ik mee samenwerkte had een speciaal tarief voor het verwijderen van folie om het vervolgens te spuiten.
Als je budget het toelaat zou ik het laten spuiten.
Daar zeg je wat, ik heb dus ook geen idee eigenlijk of mijn huidige frontjes dus een folie erop
hebben. Of dat het nou gelakt is. Het is hoogglans wit aan de buiten zijde, en gewoon mat aan de binnenzijde. Kan niet zien of dat een folie is, zit strak op het hout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
euchromatic schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:26:
[...]

Die link is van zo'n cowboy! ;)
Dan laat ik die even links liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:38

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Geen idee wat de prijs is, maar een collega van mij heeft het laten doen door https://www.facebook.com/Sign-Kim-111956907654420/

En is daar heel tevreden over. Zie Facebook voor alle resultaten. Ze wrappen zo ongeveer alles...

[ Voor 7% gewijzigd door majoh op 17-06-2022 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
majoh schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:35:
Geen idee wat de prijs is, maar een collega van mij heeft het laten doen door https://www.facebook.com/Sign-Kim-111956907654420/

En is daar heel tevreden over. Zie Facebook voor alle resultaten. Ze wrappen zo ongeveer alles...
Ondanks dat ik geen facebook heb, toch het kunnen bekijken. En dat ziet er netjes
uit. Mooie projecten en komt goed over. Enkel weer 200km uit de richting.

Ik zit in noord-holland, Sign Kim zit iets te ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-05 21:10
Ik kan spuiten zeker aanraden, ziet alles er weer als nieuw uit. Eventuele vaste planken, zoals de zijkanten die er niet af kunnen lakken ze op locatie.

Inclusief demontage en montage, dat is ook wat waard.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
LuisjeNL schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:19:
Ik kan spuiten zeker aanraden, ziet alles er weer als nieuw uit. Eventuele vaste planken, zoals de zijkanten die er niet af kunnen lakken ze op locatie.

Inclusief demontage en montage, dat is ook wat waard.
Ik neig daar ook een klein beetje naar toe om dat te doen. Zal volgende week
eens een belletje wagen naar een lokaal bedrijf. Vermoed wel dat het prijzig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:10
ppeterr schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:40:
[...]

Ondanks dat ik geen facebook heb, toch het kunnen bekijken. En dat ziet er netjes
uit. Mooie projecten en komt goed over. Enkel weer 200km uit de richting.

Ik zit in noord-holland, Sign Kim zit iets te ver weg.
iemand die ver weg woont is gelijk te duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Technofreakz schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:56:
[...]
iemand die ver weg woont is gelijk te duur?
Nee joh, wie heeft het over duur, of goedkoop. Dat maak jij er nu van?

Het is toch niet handig om 2 uur heen en 2 uur terug reistijd te hebben voor zo een klus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:10
ppeterr schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 18:01:
[...]

Nee joh, wie heeft het over duur, of goedkoop. Dat maak jij er nu van?

Het is toch niet handig om 2 uur heen en 2 uur terug reistijd te hebben voor zo een klus.
Als ze goed kwalitatief werk afleveren, zie ik het probleem niet. Ik zie vaak genoeg vakmensen veel reizen voor hun werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Technofreakz schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 18:51:
[...]

Als ze goed kwalitatief werk afleveren, zie ik het probleem niet. Ik zie vaak genoeg vakmensen veel reizen voor hun werk.
Tuurlijk geen probleem, maar het is overduidelijk iemand die in Brabant haar zaken doet.
Een hotmail e-mail adres, en ik heb geen website van haar bedrijf kunnen vinden.

En, dat maakt de keuze om het meer in mijn eigen regio te zoeken makkelijker.

Anyway - Jou stelling is ook geheel niet relevant tot de vraagstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 18:52
2 jaar geleden door een lokale meubelmaker alle frontjes laten zagen opmaat en zelf gelakt. Ziet er top uit en echte lak + een stuk goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Ik heb zojuist maar een offerte opgevraagd bij een bedrijf die de deurtjes
kan spuiten. Eens kijken wat de kosten daarvan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ik heb pas geleden ook zelf mijn keuken op een budget manier aangepast, nieuwe frontjes op maat laten zagen en zelf gelakt, ziet er weer super uit, al zou je het denk ik net wat strakker krijgen als je het gaat spuiten i.p.v. aflakken.

kosten voor 10 deurtjes (watervast MDF) en 2 lades en 12 nieuwe handgrepen +/- 500 euro, dit i.c.m. goede Sigma verf

Wrappen was bij mij geen optie omdat ik diversen deurtjes had die onder aan de randen open waren gaan staan door kookvocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Equazor_ schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:09:
Ik heb pas geleden ook zelf mijn keuken op een budget manier aangepast, nieuwe frontjes op maat laten zagen en zelf gelakt, ziet er weer super uit, al zou je het denk ik net wat strakker krijgen als je het gaat spuiten i.p.v. aflakken.

kosten voor 10 deurtjes (watervast MDF) en 2 lades en 12 nieuwe handgrepen +/- 500 euro, dit i.c.m. goede Sigma verf

Wrappen was bij mij geen optie omdat ik diversen deurtjes had die onder aan de randen open waren gaan staan door kookvocht.
Ik heb hier 18 frontjes, en een aantal niet demonteerbare delen. Het bedrijf wat ik aangeschreven
heb voor een offerte geeft aan alles te demonteren en dan binnen 2 weken weer te komen plaatsen.
De delen die er niet af kunnen komen ze hier doen dan denk ik.

Ik vind het lastig inschatten welk bedrijf hier goed voor is, maar er staan een aantal video's
op hun site. Met onder andere aandacht in de media.

https://www.keukenspuiten1dag.nl/category/nieuws/

Vermoed wel dat het een stuk duurder zal uitvallen dan wrappen. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Nog even een update, er is zojuist iemand langs gekomen om de boel te bekijken
en een offerte op te maken. Dit ging best heel fijn, en zo ver ik in kan schatten een juiste
proffesionele insteek. Zo kwam ook de optie, om de greepjes te poeder coaten in de zelfde
of bijna gelijkwaardige kleur waarmee ze de frontjes gaan spuiten. Dit kost wel iets meer dan 400
euro extra, maar geeft een mooie look. De offerte komt dan op 2500. Ik heb in overleg er nog een
200 euro "afgeluld". Want tja. Ik vind het veel geld. ( het was dus 2700 )

Aan het einde van de streep meer dan ik had ingeschat, maar ik denk dat het er super strak uit gaat zien.
Het feit dat ik niks hoef aan te betalen, en pas pin als ik tevreden ben voelt eigenlijk ook wel oke.

Dit gaat waarschijnlijk als de planning bij hun niet te vol zit nog gebeuren voor de bouwvak.

*O* Ik hoop oprecht dat ik na de vakantie periode iedereen dit bedrijf kan aanraden.
Wat een geld....ik geeft het niet vaak zo snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:47
Als het bevalt hoor ik graag de naam van dat bedrijf. Het zou kunnen dat we ook voor deze keuze komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
D-e-n schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:04:
Als het bevalt hoor ik graag de naam van dat bedrijf. Het zou kunnen dat we ook voor deze keuze komen te staan.
Eerder in het topic heb ik een url neer gezet van het bedrijf, maar ik zal zeker het resultaat
hier tonen en het verdere verloop delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-05 19:28
Ouders zaten met zelfde kwestie, kwamen er uiteindelijk achter dat de grote bouwmarkten ook van die wrap vellen verkopen voor aanzienlijk minder geld. Dagje werk, ziet buitenkant er heel strak uit, aan binnenkant kan je de rand van wrap zien tot hoever je hem laat lopen, maar dat is dus alleen als je kastje open doet.

Kosten zijn erg laag, ivm binnenkant nog oude zichtbaar op dat vlak iets minder, maar als dat je niet stoort is het een erg goede budget oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Expendable schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:17:
Ouders zaten met zelfde kwestie, kwamen er uiteindelijk achter dat de grote bouwmarkten ook van die wrap vellen verkopen voor aanzienlijk minder geld. Dagje werk, ziet buitenkant er heel strak uit, aan binnenkant kan je de rand van wrap zien tot hoever je hem laat lopen, maar dat is dus alleen als je kastje open doet.

Kosten zijn erg laag, ivm binnenkant nog oude zichtbaar op dat vlak iets minder, maar als dat je niet stoort is het een erg goede budget oplossing.
Dat is zeker een goeie tip, voor als je het zelf wilt uitvoeren. Ik ben zelf niet heel handig jammer genoeg,
En de keuken hier is niet heel oud, een jaar of 8 meen ik. En ik kreeg naar aanleiding van de ervaringen
die ik her en der lees, het idee dat een wrap toch wel iets meer schade gevoellig is dan een lak laag.
Met een nieuwe verflaag, zie ik de keuken denk ik wel nog een jaar 8 opnieuw zitten. Of een wrap dat kan
volhouden, met een gezin en dagelijks gebruik weet ik niet zeker.

Daarom toch gekozen om het te laten spuiten, ik heb de offerte geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Eigenaar is zojuist langsgekomen, en we hebben een kleur gematched uit de Sikkens kleur reeks.

Dat is wel een dingetje voor mij, ik werk dagelijks met kleurtjes in de grafische industrie. De kleur
moet gematched worden met de kleur van een nieuw keuken deel. Ik heb na vraag gedaan bij de
keukenboer waar dit vandaan komt, en die gaf aan dat het gemeten en dan gematched moet worden.
Zo gedaan dus, en de gemeten kleur kwam niet goed overeen :)

Ik ben hiervan afgeweken, en dus een andere kleur uit de sikkens reeks gekozen. Ze kleuren de kleuren niet aan. Dus ze gaan niet iets toevoegen om eventueel een prefecte match te maken.

Komende week krijg ik een kleur staal, gemaakt op de manier hoe hun spuiten. Ik ben erg benieuwd :)

Wordt vervolgd.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Update!

Vanmorgen vroeg zijn ze begonnen met het schilderen van de zicht delen, en het terug
plaatsen van de deurtjes. De kleur die ik gekozen heb matched perfect met het nieuwe keuken
deel wat ik vorige maand heb laten plaatsen. In een woord geweldig!!!!!

Het lijkt wel een geheel nieuwe keuken, ik ben een tevreden mens!

Even een voor en een na foto :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6mzvpCcEXa_XhasUTjToh_3Pxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/auLFQcVYqFoJtDrizI9lFxKB.jpg?f=fotoalbum_large

En het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEU1Uj3x8lbJrav8Kr25XdvjuOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dsQnyrNVte9yBc0rxOAhi1QW.jpg?f=fotoalbum_large

Bedankt allemaal voor het meedenken, blij dat ik niet gekozen heb voor een wrap.

Het resultaat is super.

@D-e-n Ik kan je absuluut dit bedrijf aanraden, de gehele afwikkeling was top.

ps: voor degene die het opvalt, er is nog 1 plankje die nog gespoten moet worden.

[ Voor 3% gewijzigd door ppeterr op 20-07-2022 16:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 19:45
Leuk om het verschil te zien! Persoonlijke smaak, maar ik vond die hoogglans wit zo gek nog niet. 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
ThunderStorm schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:11:
Leuk om het verschil te zien! Persoonlijke smaak, maar ik vond die hoogglans wit zo gek nog niet. 😆
Ow dat wit was ook wel oke, maar ik vond het minder mooi passen bij dat meubeltje wat
er tegeover staat. In het echt lijkt het dan geen geheel. Nu is dat het wel.

En het geeft weer een fris uiterlijk, een nieuw look. Misschien wel blauw over een paar jaar wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:02
ppeterr schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:17:
[...]

Ow dat wit was ook wel oke, maar ik vond het minder mooi passen bij dat meubeltje wat
er tegeover staat. In het echt lijkt het dan geen geheel. Nu is dat het wel.

En het geeft weer een fris uiterlijk, een nieuw look. Misschien wel blauw over een paar jaar wie weet :)
En hoe is het dan nu als je een laatje of deurtje opendoet?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:56

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dit heb ik vorig jaar zelf gedaan. De folie kwam er bij sommige panelen in één stuk af en werd alleen nog vastgehouden door het greepje. Andere hadden de folie beschadigd. Vanwege de lijm op de mdf was het resultaat van het spuiten niet gegarandeerd. Dat had ook iets met het bouwjaar van de keuken te maken, wat betekende dat er een bepaald soort lijm was gebruikt waardoor het slecht te spuiten zou zijn. Dan vond ik het toch wel een erg dure gok worden.

Dus voor 100 euro aan verf gehaald (grondverf en lak allebei op kleur gemengd, van Sigma), inclusief rollers en kwasten.
Een dag gespendeerd aan het demonteren en schuren van alles. Er zat inderdaad op sommige plekken veel lijm op, waardoor het schuurpapier snel vol liep. Het koekte gewoon aan, waardoor het ook niet meer schuurde of werd afgezogen. Veel schuurpapier wisselen dus. Eind van dag 1 netjes alles afgeplakt.
De dag erna in de grondverf gezet, en eind van de dag weer licht opgeschuurd. Dag 3 alles afgelakt.

Tot op heden zeer tevreden mee. Alleen een plekje achter het greepje van de koelkastdeur waar de verf er toch nog af is gesleten (stiekem toch nog te veel lijm achtergebleven?). Misschien doe ik die nog wel eens opnieuw. :)

[ Voor 6% gewijzigd door DrivinUCrazy op 20-07-2022 18:11 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
No Hands schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:52:
[...]

En hoe is het dan nu als je een laatje of deurtje opendoet?
Precies zoals het merendeel van de keukens geleverd worden. Het zicht deel, dus de voorkantjes
zijn allemaal met de hand gedaan. De rest is wit. Dit is trouwens zoals het dus bij de meeste keukens is.

Ik kon optioneel ook de binnenkant mee laten nemen, maar dit vond ik dus wat overbodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ybfKQ91H_N8eha5nUD6mwD4bgE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sEvBgkkQsLJPfLTX9mNb5nIJ.jpg?f=fotoalbum_large

@DrivinUCrazy Echt tof dat je dat zelf kan, ik ben in dat soort dingen vrij onhandig. En dan tja, dan
wordt het een vervelend of duur gokje als ik het zelf ga proberen. Dus maar uitbesteed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:42
ppeterr schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:38:
Update!

Vanmorgen vroeg zijn ze begonnen met het schilderen van de zicht delen, en het terug
plaatsen van de deurtjes. De kleur die ik gekozen heb matched perfect met het nieuwe keuken
deel wat ik vorige maand heb laten plaatsen. In een woord geweldig!!!!!

Het lijkt wel een geheel nieuwe keuken, ik ben een tevreden mens!.
Wat een mooi eindresultaat! Ik vind het idee om de grepen in dezelfde kleur te coaten ook erg mooi. Ga ik onthouden. Dank voor het delen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Toke_gt schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:20:
[...]

Wat een mooi eindresultaat! Ik vind het idee om de grepen in dezelfde kleur te coaten ook erg mooi. Ga ik onthouden. Dank voor het delen!
Thanks, leuk! Dat van die greepjes, daar kwamen hun zelf mee. Ik heb dat niet zelf verzonnen, sterker
nog ik had het idee dat het gewoon rvs zou blijven. Maar tijdens het opstellen van de offerte kwam dit
naar voren en ik ben blij dat ik dat advies opgevolgd heb, niet eens veel duurder. Ik geloof 14 euro per
handvat. Daar koop je geen nieuwe voor, en het maakt het geheel echt af. De jongen die het kwam monteren
gaf aan dat de winstmarge op de greepjes nihil was. Maar het mooie resultaat maakt dat zeker goed. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ppeterr schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:43:
[...]
Thanks, leuk! Dat van die greepjes, daar kwamen hun zelf mee. Ik heb dat niet zelf verzonnen, sterker
nog ik had het idee dat het gewoon rvs zou blijven. Maar tijdens het opstellen van de offerte kwam dit
naar voren en ik ben blij dat ik dat advies opgevolgd heb, niet eens veel duurder. Ik geloof 14 euro per
handvat. Daar koop je geen nieuwe voor, en het maakt het geheel echt af. De jongen die het kwam monteren
gaf aan dat de winstmarge op de greepjes nihil was. Maar het mooie resultaat maakt dat zeker goed. Aanrader!
Zou het kunnen zijn dat jij je wat vergist in de nieuwprijs van zo'n greep? Ik heb deze namelijk redelijk recent gezocht (en gevonden) via Amazon (.de), voor de keuken van mijn oudste dochter. Ik kan niet zeggen dat deze erg prijzig waren (metalen uitvoering in 16cm boutafstand).

Ik weet natuurlijk niet of jij daar hele dure versies op hebt zitten. Er zijn zoveel soorten en maten in diverse kleuren en kwaliteiten beschikbaar maar aan €14,- per stuk komt men belangena niet?

Zoiets bedoel ik;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TaOx7KczdMMtmsICQ_W3VHFit6c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1Fq9GD64o3rZSeZOuKVhJAKT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 20-07-2022 19:33 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@hardware-lover Ja geen idee joh, ik heb daar geen research naar gedaan en eigenlijk
alleen het advies gevolgd dus misschien heb je wel gelijk. Het plaatje wat je neerzet, lijkt
verdomd veel op de greepjes hier. Maar goed, normaal probeer ik alles uit te zoeken en
goed door te rekenen. 14 euro leek mij een mooie prijs voor de arbeid die aan poeder coaten zit.

Anyway de greepjes zijn mooi, wellicht had ik er inderdaad wat op kunnen besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@ppeterr, ik ben blij dat jij er zo blij mee bent hoor, geniet ervan. Ik kijk alleen ietsje anders tegen deze reactie van je aan; ppeterr in "Keuken laten wrappen." dat is alles.

Mooie keuken zo, ik zou dat misschien zelf nog wel zo willen in die kleur.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:54

lasharor

7 december 2004

@ppeterr We zijn een aantal maanden verder. Ben je nog steeds tevreden?

Wil dit misschien ook laten doen maar weet eerlijk gezegd niet hoe duurzaam dit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
lasharor schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:52:
@ppeterr We zijn een aantal maanden verder. Ben je nog steeds tevreden?

Wil dit misschien ook laten doen maar weet eerlijk gezegd niet hoe duurzaam dit is.
Ik ben nog steeds zeer tevreden over het resultaat. Nog soms kom ik smorgens
beneden, en denk ik "zo goed gelukt" :) Het is een hele upgrade.
Over de kosten, dat vind ik wel een dingetje. Het heeft mij 2500 euro gekost, dan moet
het inderdaad duurzaam zijn. In mijn geval zeker voor een jaar of 7 of langer. Dan is de keuken
bijna 18 jaar oud en wellicht dan wel aan vervanging toe.

De gespoten delen heb ik geen enkele twijfel over, het bedrijf waar ik dit heb laten doen heeft
dit prachtig gedaan. Ook de grote zichtdelen wat ze met de hand gedaan hebben zijn uiterst
strak, dit hebben ze met een roller gedaan. Dat blijft er wel zeker nog 10 jaar of weet ik veel hoelang netjes en strak uitzien.

De delen waar de deurtjes op de het kastdeel terrecht komen, dus de kleine raakvlakken.
Dat is een aandachtspunt! In mijn geval zaten er een paar stoot rubbertjes niet recht op zijn
plek. Dit was wellicht dus altijd al zo, maar gaf bij een witte afwerking geen probleem. Dat had
als gevolg dat er kleine puntjes lak los lieten. Ik heb dat simpel kunnen bij "stippen" met de lakstift met dezelfde lak zoals alles gespoten is. Geen probleem, wel goed bekijken naderhand!

Het bedrijf uitzoeken waar je dit laat doen kan natuurlijk heel ander resultaat opleveren,
en wellicht een slechte ervaring uiteindelijk. Dat vond ik persoonlijk erg lastig, maar deze
mensen die hier over de vloer zijn gekomen kan ik wel iedereen aanraden.

Kom je uit de regio noord-holland, zou ik ze eens checken.

Ik heb geloof ik nog ergens een kortings bon als ik een klant aansmeer.
(kan ook een voordeel voormij alleen zijn, moet hem even opzoeken dan)

Wil je meer horen, roept u maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:19

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Kijk hier eens:

https://www.dekeukenvernieuwers.nl/

Dan heb je voor een prikkie ook een 'nieuwe' keuken!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucg1996
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 01-10-2023
*knip*. Spam.

[ Voor 98% gewijzigd door rens-br op 30-05-2023 10:23 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.