Vraag

• maxgaav
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-04 10:49
WhatsApp doet sinds een dag raar. Op een Xiaomi Poco F3, Miui 13.0.6
Het enige dat ik gisteren 'afwijkend' heb gedaan, is de notificaties aanpassen.

• Op de frontpage hebben de chats ineens donkergrijze titelblokken met lichtgrijze tekst. Evenals het menu (chats, status, calls). Alsook het settings-menu etc.
• In de chats hebben zowel mijn teksten als die van anderen donkergrijze tekstblokken, met zwarte tekst.
• Thema is system default (=licht).
• Wallpaper is een lichte solid color.
• Telefoon staat niet op dark mode. Wanneer ik 'm wel op dark mode zet, blijven de tekstboxen hetzelfde, maar de tekst wordt licht. Wanneer ik de dark mode uitzet, zijn we gewoon weer terug bij af.

Ik heb WhatsApp getrasht en opnieuw geïnstalleerd, maar dat gaf geen verandering. Telefoon herstarten ook niet.

Weet iemand of er een bug zit in WhatsApp? Of in Miui? Of is er een setting die ik over het hoofd zie?

Beste antwoord (via rens-br op 21-06-2022 16:50)

• maxgaav
Opgelost.

Vermoedelijke oorzaak: bug in de thema's in combinatie met darkmode. Mogelijk ook specifiek in combinatie met WhatsApp.

Door een ander MIUI-thema te gebruiken en daarna weer terug te gaan naar het eerste MIUI-thema, werd het problerem vanzelf opgelost.

Tussentijds had ik de darkmode uitgeprobeerd, wat vermoedelijk de donkergrijze tekstboxen als 'residu' had achtergelaten.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:58
Kijk eens in de instellingen van Whatsapp onder Chat, daar zitten alle opties rondom kleuren en thema's in meerdere submenu's.

En een app er af gooien is niet alles meteen weg. Er blijven folders en instellingen achter. Die instellingen verdwijnen vanzelf, folders moet je handmatig opruimen.

• maxgaav
swhnld schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:08:
Kijk eens in de instellingen van Whatsapp onder Chat, daar zitten alle opties rondom kleuren en thema's in meerdere submenu's.

En een app er af gooien is niet alles meteen weg. Er blijven folders en instellingen achter. Die instellingen verdwijnen vanzelf, folders moet je handmatig opruimen.
Dank je swhnld.

Vergeten te vermelden, maar ik ben natuurlijk ook alle instellingen van WhatsApp afgegaan.

Waar vind ik de folders en bestanden die achterblijven na de-installatie van WhatsApp? Ik heb Commander One op mijn Mac waarmee ik alles op mijn mobiel kan zien en manipuleren.

Daarnaast ben ik benieuwd of iemand al eerder dit probleem is tegengekomen.

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:05
het kan misschien helpen om een beta versie te installeren?
https://www.apkmirror.com...atsapp-2-22-14-9-release/

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-11 19:51
Is het niet de automatische dark mode van miui? Instellingen, scherm, meer opties voor donkere modus, individuele apps. Vinkje bij Whatsapp weghalen.

• maxgaav
@ RedNas74 ; Dank. Nee, Dark mode staat niet ingesteld. Wel nog even aangezet om te checken of er misschien een verdwaalde instelling in stond voor WhatsApp, maar nee.

@ The-dragon ; Dank. Kan ik proberen. Maar ik vermoed dat de instellingen waarmee ik nu te maken heb daarmee niet zullen veranderen. Of denk je van wel?

Acties:
  • Beste antwoord

• maxgaav
Opgelost.

Vermoedelijke oorzaak: bug in de thema's in combinatie met darkmode. Mogelijk ook specifiek in combinatie met WhatsApp.

Door een ander MIUI-thema te gebruiken en daarna weer terug te gaan naar het eerste MIUI-thema, werd het problerem vanzelf opgelost.

Tussentijds had ik de darkmode uitgeprobeerd, wat vermoedelijk de donkergrijze tekstboxen als 'residu' had achtergelaten.
Pagina: 1