The Amazing Wooden PC - Linus Tech Tips (YouTube)
Trouwe volgers van Linus Tech Tips hebben misschien deze case al zien passeren op hun feed. Om deze case te bouwen heb ik twee maanden lang met Alex en Tynan van Linus Tech Tips remote gewerkt om deze te designen samen met mijn landgenoot in SolidWorks. Nadien ben ik naar Canada overgevlogen om hem op locatie mee effectief te bouwen. In totaal waren er vier werkdagen in de workshop om alles te maken en te filmen. De week nadien hebben ze nog kort wat afwerkingen gedaan toen ik al terug in België was.
Deze case en PC is gemaakt voor Martin Molin van Wintergatan om te gebruiken bij het bouwen van de nieuwe Marble Machine. Martin is vooral bekend van dit fimpje waar die de originele Marble Machine toont.
De case zelf is grotendeels gebouwd met "0.5 inch plywood', d.w.z. multiplex van 1.27cm dik. De grootste delen werden met de CNC router uitgesneden en de detailstukken, zoals de tandwielen, werden met de lasercutter gedaan.
Als accent hebben we de partituur van de originele Marble Machine song gegraveerd op de achterkant en de namen van de designers op de bodem.
De front I/O hebben we met een haakse slijper uit een crappy case geslepen 😅
De doppen op de moeren en de SSD houder zijn geprint in PETG op een Prusa I3 MK3S
De poten zijn door Alex gelast, het materiaal herinner ik mij niet meer, ik dacht staal.
:strip_exif()/f/image/qnzNhZLIJI9DHBSXbQFuoV0L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/THR8xbgiwkH776aJcTbHTTTO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/n1T1PHImVT1ytQB42Q3sdYzd.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/CMfCEqwPp9Wk2iqgKerjMSML.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WZL23osveAo8iRMiKmquP3Hr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CLLBNt6cjaCzxGKRLFIrEDaj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CpHxrhQp4ZR3o8a2IMnjkfGt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wLZACFaQohqYGtXyhzFIJEGb.jpg?f=fotoalbum_large)
Die met de bril ben ik hier:
:strip_exif()/f/image/AUD516wt5DDzzLJ4BKxfDHeP.jpg?f=fotoalbum_large)
Zijn er dingen die je nog wilt weten van het ontwerp- en bouwproces? Let me know!
Tynan heeft speciaal voor jullie de SolidWorks CAD files online gezet! Je kan die hier vinden.
Als je meer werk van me wilt zien kan je ze vinden op m'n portfoliowebsite. Op Instagram en Twitter toon ik vaak m'n WIP projecten op @ikbensebastiaan. Twitter Instagram
Trouwe volgers van Linus Tech Tips hebben misschien deze case al zien passeren op hun feed. Om deze case te bouwen heb ik twee maanden lang met Alex en Tynan van Linus Tech Tips remote gewerkt om deze te designen samen met mijn landgenoot in SolidWorks. Nadien ben ik naar Canada overgevlogen om hem op locatie mee effectief te bouwen. In totaal waren er vier werkdagen in de workshop om alles te maken en te filmen. De week nadien hebben ze nog kort wat afwerkingen gedaan toen ik al terug in België was.
Deze case en PC is gemaakt voor Martin Molin van Wintergatan om te gebruiken bij het bouwen van de nieuwe Marble Machine. Martin is vooral bekend van dit fimpje waar die de originele Marble Machine toont.
De case zelf is grotendeels gebouwd met "0.5 inch plywood', d.w.z. multiplex van 1.27cm dik. De grootste delen werden met de CNC router uitgesneden en de detailstukken, zoals de tandwielen, werden met de lasercutter gedaan.
Als accent hebben we de partituur van de originele Marble Machine song gegraveerd op de achterkant en de namen van de designers op de bodem.
De front I/O hebben we met een haakse slijper uit een crappy case geslepen 😅
De doppen op de moeren en de SSD houder zijn geprint in PETG op een Prusa I3 MK3S
De poten zijn door Alex gelast, het materiaal herinner ik mij niet meer, ik dacht staal.
:strip_exif()/f/image/qnzNhZLIJI9DHBSXbQFuoV0L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/THR8xbgiwkH776aJcTbHTTTO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/n1T1PHImVT1ytQB42Q3sdYzd.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/CMfCEqwPp9Wk2iqgKerjMSML.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WZL23osveAo8iRMiKmquP3Hr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CLLBNt6cjaCzxGKRLFIrEDaj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CpHxrhQp4ZR3o8a2IMnjkfGt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wLZACFaQohqYGtXyhzFIJEGb.jpg?f=fotoalbum_large)
Die met de bril ben ik hier:
:strip_exif()/f/image/AUD516wt5DDzzLJ4BKxfDHeP.jpg?f=fotoalbum_large)
Zijn er dingen die je nog wilt weten van het ontwerp- en bouwproces? Let me know!
Tynan heeft speciaal voor jullie de SolidWorks CAD files online gezet! Je kan die hier vinden.
Als je meer werk van me wilt zien kan je ze vinden op m'n portfoliowebsite. Op Instagram en Twitter toon ik vaak m'n WIP projecten op @ikbensebastiaan. Twitter Instagram
[ Voor 3% gewijzigd door DrSkunk op 17-06-2022 14:02 . Reden: socials ]