Gezocht custom "toestenbord/kastje"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper450
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-06 13:10
Hallo,

Wij hebben op onze vereniging een aantal kastjes om de computers te bedienen.
Alleen geven die de laatste tijd veel problemen en zijn we opzoek naar nieuwe.

Wanneer je op het kastje drukt moet er een bepaalde toets van het toetsenbord mee worden gestuurd.

Is er iemand die onderstaand kastje na zou kunnen maken of dat je iemand kent wie dit zou kunnen maken ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZwFqhGXcQzNdHgKvle02jkhTTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o2Y0dsgeGos9uhX5kygst5Mr.jpg?f=fotoalbum_large

Mvg,
Jasper

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 15:23

markvt

Peppi Cola

Je kan een arcade encoder gebruiken en die knopjes daaraan vastmaken, echter zijn dat dan geen keyboard presses.

https://www.elektor.nl/jo...elay-encoder-usb-joystick

Of een arduino die je als keyboard hid koppelt gebruiken.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 21:44

P_Tingen

omdat het KAN

Je zou even kunnen kijken op bv AliExpress voor mini-toetsenbordjes. De term waar je op wil zoeken is bv "USB Keypad".

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Leuk hoor die USB keyboard bordjes. Maar dit kastje heeft nog PS2.
Kan zomaar zijn dat "de computers op de vereniging" ook aardig oud zijn.
Gevonden, telefoonnummer is van Häring Schießsport

Om het nog wat spannender te maken.

[ Voor 34% gewijzigd door jeroen3 op 17-06-2022 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

jeroen3 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:48:
Want het telefoon en fax nummer op het kastje zijn volgens mij ook verdacht kort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FKsCI1fykZrU6BcVkEIgP2aejk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GMKiFtjXWRYt9ziOpVBcsx9W.png?f=user_large

Am I a joke to you? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper450
jeroen3 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:48:
Gevonden, telefoonnummer is van Häring Schießsport

Computers zijn recent vervangen de oude pc's werden inderdaad aangestuurd met ps2
Nu zit er een ps2 - usb adapter tussen.

Gaan nu testen met het volgende toestenbord toetsenbord \

Alleen nog even zoeken naar een behuizing eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Je beste optie zijn inderdaad arcade achtige bordjes denk ik.

Hammond mfg maakt w van zulke behuizingen. Iets fraaiers van bijv Bopla kan ook.

Eventueel kun je met het arduino of mbed platform vrij eenvoudig zelf een toetsenbord implementatie maken die in zo’n kastje gaat en met wat grote knoppen bedraad zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:53

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Dat zijn geen echte bus converters, dat zijn alleen connector converters, de elektronica in de bewuste muis en keyboard detecteert of het aan een PS2 of USB interface hangt en gaat er naar werken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Elgato Streamdeck? Perfect voor dit soort doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

memphis schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 12:32:
[...]
Dat zijn geen echte bus converters, dat zijn alleen connector converters, de elektronica in de bewuste muis en keyboard detecteert of het aan een PS2 of USB interface hangt en gaat er naar werken.
Voor toetsenborden werkt dat in de regel prima, dus zal dat voor zo'n miniding ook wel werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:07

DukeBox

loves wheat smoothies

P_Tingen schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 12:44:
Voor toetsenborden werkt dat in de regel prima, dus zal dat voor zo'n miniding ook wel werken
Zoals @memphis ook al aangeeft werkt dat alleen als het keyboard daadwerkelijk PS2 support heeft, ik ben geen recente keyboards tegen gekomen die dat nog ondersteunen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

sypie schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 12:36:
Elgato Streamdeck? Perfect voor dit soort doeleinden.
Gezien hoe het huidige ding mishandeld is is een robuuster product denk ik verstandig.

@jasper450 wat zijn de eisen wat dat betreft? En is er budget om iets te kopen, of moet het echt geknutseld worden / goedkoop worden opgelost?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:07

DukeBox

loves wheat smoothies

@jasper450 Misschien is dit iets ?
https://www.health2work.n...baar-numeriek-toetsenbord
of
https://www.amazon.com/PI...ry-Keyboard/dp/B0000513T5 (die laatste is PS/2, de USB kabel is om hem te programmeren)
of als je zelf iets wilt bouwen
https://www.hagstromelect...ard-encoder-ke18-shp.html

[ Voor 62% gewijzigd door DukeBox op 17-06-2022 12:57 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper450
Orion84 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 12:48:
[...]

Gezien hoe het huidige ding mishandeld is is een robuuster product denk ik verstandig.

@jasper450 wat zijn de eisen wat dat betreft? En is er budget om iets te kopen, of moet het echt geknutseld worden / goedkoop worden opgelost?
We kunnen originele kastjes bestellen alleen deze kosten €275 en we hebben er 7 nodig en waren daarom aan het kijken of we ze goedkoper konden maken/krijgen.

De kastjes zitten nu vast gemonteerd dus worden nu niet echt meer mishandeld.
Zit een andere adapter tussen de stekker werkte niet. Liggen nu over usb kabels dus de aansluiting kan nu gewoon usb zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 22:35
Weet je welke toetsen(combinaties) de knoppen emuleren? En hoe handig ben je? Ik heb zelf eens wat spelknoppen gemaakt door zo'n goedkoop siliconen toetsenbordje los te knippen en drukknoppen direct aan de controller te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Ik denk niet dat het lukt om voor minder zoiets te maken, dat is aardig scherp geprijsd voor iets wat niet in massa productie is.
Doosje €10, industriële knopjes €80, controller of custom board €75, kabel €25, uurtje werk erbij en je bent er wel.
Dus tenzij je iemand kan vinden die het gratis doet of bij elkaar beunt kun je beter van de fabrikant kopen.

Ze zijn inmiddels ook ruim 25 jaar oud gok ik. Dat is 10 euro per jaar als de volgende weer zo lang mee gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 17-06-2022 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:24

dragonhaertt

@_'.'

jeroen3 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:54:
Ik denk niet dat het lukt om voor minder zoiets te maken, dat is aardig scherp geprijsd voor iets wat niet in massa productie is.
Doosje €10, industriële knopjes €80, controller of custom board €75, kabel €25, uurtje werk erbij en je bent er wel.
Dus tenzij je iemand kan vinden die het gratis doet of bij elkaar beunt kun je beter van de fabrikant kopen.

Ze zijn inmiddels ook ruim 25 jaar oud gok ik. Dat is 10 euro per jaar als de volgende weer zo lang mee gaan.
Als je de bestaande kastjes zou repareren, dan kan het op zich best goedkoop.
Als het werkelijk industriële knoppen zijn dan zou je met 7x een arduino (goedkope versie uit china) en een paar uur solderen/programmeren al klaar zijn.

@jasper450, als je die weg wil bewandelen (oude kastjes hergebruiken) dan kan je het beste een V&A-overig advertentie maken als je daar hulp bij nodig hebt.
tegen een kleine vergoeding of iets verenigings-gerelateerd zijn er vast tweakers in jouw omgeving die je hier mee kunnen helpen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als het niet meer zo heavy duty hoeft te zijn kan je ook kijken of je op aliexpres of zo wat 8-key programmeerbare keyboardjes kan kopen. Is zo te zien wel het een en ander voor te vinden voor minder dan 2 tientjes per stuk.

zoeken op USB 8-key programmable of USB 8-key macro pad.

Bestel er een paar, probeer het uit, bevalt het: bestel er een stuk of tien zodat je er ook een paar reserve hebt.

Evt. zelf nog iets van een behuizing er omheen maken, toetsen vervangen door verschillende kleuren...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Laatst online: 14:53

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Bij de kringloop oude PS2 keyboarden halen en dan de electronica eruit halen en uitvogelen hoe de benodigde toesten aangesloten zitten....

Overigens kan je online genoeg projecten vinden hoe een soort keyboard interface te maken

En als je een beetje rond kijkt kan je prima hufterproof industriële schakelaars vinden,

Maar als ik het topic zo volg denk ik dat het voor de topicstarter lastige materie is.

[ Voor 12% gewijzigd door memphis op 17-06-2022 15:13 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zijn die kastjes voor? Lijkt me verstandig om daar eens te beginnen. XY probleem enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 16:10

Garyu

WW

Zoiets lijkt me toch redelijk te doen wat je wilt?

https://m.aliexpress.com/item/1005002794995237.html

2 tientjes.
Kan je zelf nog een behuizing of afdekplaat oid omheen knutselen. Op AliExpress vind je er dertien in een dozijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Garyu op 17-06-2022 16:21 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper450
dragonhaertt schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:01:
[...]
@jasper450, als je die weg wil bewandelen (oude kastjes hergebruiken) dan kan je het beste een V&A-overig advertentie maken als je daar hulp bij nodig hebt.
tegen een kleine vergoeding of iets verenigings-gerelateerd zijn er vast tweakers in jouw omgeving die je hier mee kunnen helpen.
Zou eens een advertentie plaatsten of iemand de kastjes nog kan aanpassen.

memphis schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:12:

Maar als ik het topic zo volg denk ik dat het voor de topicstarter lastige materie is.
Zelf nog nooit gedaan dus heb geen idee hoe alles werkt.
Garyu schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:20:
Zoiets lijkt me toch redelijk te doen wat je wilt?

https://m.aliexpress.com/item/1005002794995237.html

2 tientjes.
Kan je zelf nog een behuizing of afdekplaat oid omheen knutselen. Op AliExpress vind je er dertien in een dozijn.
Gaan we ook mee testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09 23:21
Wat is er eigenlijk precies mee aan de hand? Werken de knoppen niet goed meer? Hoe ziet zo'n kastje er van binnen uit? Hoe technisch ben je zelf?

Het kan gewoon een kwestie zijn van het typenummer van de schakelaars opzoeken, die er in zetten en klaar.

Het ziet er heel repareerbaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:10
Ik kan me voorstellen dat een vereniging altijd een geldgebrek heeft. Maar laat ik er ook even vanuit gaan dat ze wel een professionele boekhouding voeren. Dan zou je dus krijgen:

7 * 275 = 1925 euro.

Deze kastjes gaan kennelijk al zo'n 25 jaar mee. Stel voor dat je de nieuwe dan over 20 jaar afschrijft.

1925 / 20 = 96.25 euro / jaar.

Per maand krijg je dan dus:

96.25 / 12 = 8 euro.

Dat valt wel mee dan toch?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 13:18
Maak ze eens open en kijk of er wat aan de hand is. Misschien wel losse contactjes, versleten knoppen of drooggelopen condensators. Het is een simpel apparaat dus kan niet veel oorzaken hebben.
Soortgelijke knoppen kan je op Ali bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Laatst online: 12:54
markvt schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:27:
Je kan een arcade encoder gebruiken en die knopjes daaraan vastmaken, echter zijn dat dan geen keyboard presses.

https://www.elektor.nl/jo...elay-encoder-usb-joystick

Of een arduino die je als keyboard hid koppelt gebruiken.
Arduino is een slim idee, als jullie iemand op de club hebben die een klein beetje kan programmeren en iemand die een knoppenkastje in elkaar kan zetten. Zie bijvoorbeeld hier mijn hobbyprojectje om van een oude Atari een USB-keyboard te maken middels een Teensy: https://github.com/soft79/atari-keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 11:35

SA007

Moderator Tweaking
Ik zou gaan voor repareren, de knopjes vervangen en de kabel een 15cm inkorten ben je waarschijnlijk van alle problemen af, meeste zal draadbreuk en/of geoxideerde contacten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:58
De TS gaat inmiddels testen met een 10-knops usb toetsenbordje.
Dat lijkt me een goede keuze want de PS2 aansluiting van de oude kastjes is nogal bejaard, als het lukt om het over te zetten naar usb gaan ze daar nog jaren plezier van hebben en worden ze veel flexibeler in de keuze van de computer die ze ermee aansturen. Geen idee wat ze er mee aansturen maar misschien draait het ook prima op een Raspberry of een android box

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasper450
Bedankt allemaal voor de reacties.

We gaan nu eerst testen met een programmeerbaar toetsenbord van aliexpress.

Mocht dat niet werken of toch niet handig zijn gaan we kijken of we zelf iets kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runeazn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 12:00
Freeaqingme schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:24:
Ik kan me voorstellen dat een vereniging altijd een geldgebrek heeft. Maar laat ik er ook even vanuit gaan dat ze wel een professionele boekhouding voeren. Dan zou je dus krijgen:

7 * 275 = 1925 euro.

Deze kastjes gaan kennelijk al zo'n 25 jaar mee. Stel voor dat je de nieuwe dan over 20 jaar afschrijft.

1925 / 20 = 96.25 euro / jaar.

Per maand krijg je dan dus:

96.25 / 12 = 8 euro.

Dat valt wel mee dan toch?
Ik weet het doel niet van de vereniging maar als dit er voor erbij is dan is het toch wel een investering.

Eenmaal zo'n programmeer baar ding van aliexpress ready, heb je de electronica en misschien kan je er dan een behuizing bij beunen om compleet te maken :D

[ Voor 10% gewijzigd door runeazn op 26-06-2022 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 14:33
Raspberry PICO met een paar knopjes.
De PICO kan eenvoudig een USB keyboard emuleren. PM me maar voor hulp.
[edit] moet dus wel met een USB aansluiting of USB -> PS2.

[ Voor 22% gewijzigd door ArnieNFW op 29-06-2022 14:37 ]

Pagina: 1