Geen beeld na nieuw moederbord en cpu geinstaleerd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oke
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-07-2022
Mijn vraag
Hoe ik weer beeld krijg

Relevante software en hardware die ik gebruik.

Ik gebruikte eerst 1x16 ram GTX 1650 met Ryzen 3 2200g en als moederbord AMD a320. Ik ben gewisseld naar i5 10400f en h410M H v3

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb ram stick schoongemaakt draden opnieuw ingedaan. 2 monitoren gebruikt 2 verschillende hdmi.

Mijn pc start gewoon als normaal op dit moment geen rode lichtjes enzv. Het enige probleem dat ik zie is dat het geen verbinding maakt met mijn monitoren.

Zou iemand me kunnen helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:10
Wat voor gpu? De F-serie heeft er geen ingebouwde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:17
Heb je de 1650 mee genomen?

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 06:51
Zit de monitor kabel in je moederbord of in je videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Schopje naar [VB]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oke
Ik heb de GTX 1650 meegenomen ja en heb de hdmi in de gpu geplaatst en niet in het moederbord. Ik ben van plan om het naar een winkel te brengen voor een volledige diagnose alleen komt dat al snel op 100 euro. Heeft iemand nog tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excliber
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-09 21:02
@Oke
Heb je alles al uit de kast gebouwd en minimaal opgebouwd op de doos van het moederboard? Dus met alleen moederboard, processor + koeler, 1geheugenbank, videokaart en 1 monitor?

Edit:
Weet je toevallig je bios versie, je hebt schijnbaar biosversie F2 minimaal nodig voor de processor.

[ Voor 24% gewijzigd door Excliber op 17-06-2022 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45
Excliber schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:32:
Edit: Weet je toevallig je bios versie, je hebt schijnbaar biosversie F2 minimaal nodig voor de processor.
Waar zie je dat? Op de Gigabyte site staat vanaf F1: https://www.gigabyte.com/...10-12/support#support-cpu

Wat bedoel je precies met 'Ik heb ram stick schoongemaakt', welk geheugen is het en heb je beide sloten geprobeerd? Heb je de 4/8-pin ATX 12V stroomkabel ook aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:55
Heb je al eens de kabel gewisseld voor een andere als je die hebt?

En heb je bv wel beeld als je het systeem via HDMI bv aan een tv hangt?

En hoe heb je inderdaad die stick schoongemaakt?

Zeker weten alle kabels aangesloten??

Gebruik je zelfde ram nog en maar 1 reepje?
Zo ja wel gekeken of die in het goede slot zit?

[ Voor 7% gewijzigd door freaky35 op 17-06-2022 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:23
Nvm. Had je al gedaan.

[ Voor 92% gewijzigd door NotSoSteady op 17-06-2022 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excliber
@Nielson
Ik zag dit hier als ik het moederboard invoer:
https://www.gigabyte.com/...Intel%20H410&Type=Chipest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J93cCcccWzqKBRv53luWHjOK6hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9b8B3wsWrqlhvvAw9a1Zo0Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oke
Ik heb de 2 monitoren. Dus de hdmi kabel is het niet. Ik heb het al aan een tv geplugd er gebeurt niks. Ik heb de ram stick schoongemaakt met een gummetje. Ik heb alle kabels aangesloten. Ik heb het via een YouTube video gedaan dus dat kan niet het probleem zijn. Het ram heb ik in allebei geprobeerd maar op YouTube staat dat het in het eerste moet wat ik deed. Het moederbord hoort 'out off the box' direct te werken me mijn cpu. Dus het kan niet zijn dat het een bios update is. Alvast bedankt iedereen voor deze hulp. Ik heb net gebeld met de leverancier van het moederbord en moet het opsturen via retour. Hun gaan het dan controleren of het niet defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 10:53
Dit is een ander moederbord. TS geeft aan dat hij een H410M H V3 heeft.

Die @Nielson aangeeft is de juiste.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excliber
@Oke
Ik ben geen guru en weet niet alle truckjes echter heb ik niet eerder gehoort van schoonmaken van contactpunten met een gum.
Mijn verstand roept dat dat er een laagje over de contactpunten is gekomen die juist zorgt voor een slecht of geen contact.
Bij mijn weten maak je dat soort zaken met isopropyl alcohol schoon dus wellicht is dasr nog wat mis.

Wat nu nog niet duidelijk is, heb je nu al geprobeerd wat er gebeurd als je buiten de kast het minimale opbouwt zoals in mijn eerdere post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oke
Ik volgde gewoon tips van YouTube op en zag meerdere video's om dat te doen ram schoonmaken. Ik heb mijn moederbord weggestuurd naar een bedrijf om te kijken of het defect is. Als ik het weer terug krijg en het moederbord werkt zal ik het proberen
Pagina: 1