Laminaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatronDuMonkey
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-11-2023
Best mensen,

Hopelijk staat dit in de goede rubric.

Ik ben op zoek naast basic laminaat, zelf weinig ervaring met leggen. Of in mijn vorige woning lag al laminaat of we hadden het destijds over gekocht van de vorige bewoner.

Nu heb ik een nieuwbouw huurwoning met vloerverwarming en heb ik jullie advies nodig.

Zelf kwam ik uit bij deze site : https://www.laminaatpark.nl/vloeren/pvc-vloeren/ , hetgeen mij opviel
is dat deze site tig keer goedkoper is dan de Kwantum en laminaat tegen ( bijna absurd ) lage prijzen aanbied. Soms zelf met gratis plinten en ondervloer.

Is er iemand met kennis van vloeren die mij een goed type laminaat ( mag ook PVC zijn ) kan adviseren en ervaring heeft met dit bedrijf / eventueel een ander bedrijf kan aanbevelen ?
Is het leggen van laminaat eenvoudig te doen voor een leek ?
Ben op zoek naar ongeveer 50m2 voor aan max prijs van 1000 euro incl alles. ( Hoe lager hoe beter ).

Alvast bedankt voor jullie bericht !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:35
let even op dat de kwaliteit van het laminaat goed moet zijn :) , 8 mm is absolute minimum.
voor rest: wat vind je mooi, houtlook, granietlook, etc etc.
de reden dat de site zo goedkoop is: restpartijen. Let dus op dat je een pak (of twee pakken) teveel besteld, want het kan zomaar zijn dat je een week later niet meer bij kan bestellen- of dat zelfde pakket ineens andere kleur heeft.

bij vloerverwarming goed opletten dat je juiste ondervloer hebt.
laminaat aanleggen kon ik al toen ik 18 was en op kamers ging :) - dat is super simpel (plinten zijn moeilijker, die moet je netjes afsnijden, en daar had ik toenertijd geen geduld voor, dus mijn hoeken waren schots en scheef = gleuven tussen plinten).

in keuken denk aan vochtbestendig laminaat - helemaal waterdicht is het nooit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-04 13:16
Ik had boven ook erg goedkoop laminaat (van CarpetRight) en ik heb me werkelijk kapot geërgerd bij het leggen dat de bovenlaag zo broos is. Geef je 1 tikje teveel tegen de aangrenzende plank, dan komt het op de verbinding direct omhoog of er braken kleine stukjes af.. Ook het kliksysteem is erg onprettig. Ik heb nu een Quickstep vloer via Laminaatenparket.nl (laagste prijsgarantie) en dat was een zegen met leggen en zie nu nergens opstaande randjes of beschadigde overgangen. Ik ga er zelf nooit meer op besparen, maar die keus is voor iedereen anders. Ondervloer en plinten zijn qua prijs nooit zo spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGr
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-04 14:54
Ik heb Prarie van de IKEA. Legt heel makkelijk. Ook Tundra van IKEA gelegd en ging ook erg gemakkelijk
Heb ook lundia gelegd maar dit ging voor geen meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onderling1987
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 29-04 12:13
Ik heb zelf voor de zolder een vloer gekocht van laminaatpark. Voor de zolder prima.
Ik weet niet wat je budget is, maar voor een vloer met vloerverwarming zou ik eerder gaan voor PVC, aangezien dat dunner is dan laminaat en daardoor beter warmte doorlaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Met vloerverwarming zou ik echt voor PVC gaan.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-04 12:57
Ik heb op zolder goedkoop laminaat van de kwantum gelegd. Je merkt aanzienlijk kwaliteitsverschil zowel tijdens het leggen als de kras- en stootvastheid van het materiaal ten opzichte van iets duurdere merken. Voor op zolder vind ik het prima, maar ik moet er niet aan denken goedkoop laminaat in mijn huis in de woonkamer en/of 1e verdieping te hebben.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Voor vloerverwarming heb je een speciale ondervloer nodig en die is niet goedkoop.
Dan is PVC de betere optie.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 21:35

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

https://www.luxuryfloors.nl/
In 2016 120m2 Classen gekocht voor ~1000,- en ziet er nog prima uit (2 volwassenen, 3 kids en 2 katten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neuroteck
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-04 10:10
let wel even op, prijzen excl. BTW bij laminaatpark (en plinten max 20 m gratis)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-04 14:56
Laminaat leggen is niet heel moeilijk.
Maar je noemt jezelf een leek, dus ik verwacht dat je dan ook weinig kluservaring hebt.
Dus als je het nog nooit gedaan hebt en je hebt de juiste gereedschappen er niet voor, wordt het toch een leuke uitdaging.
Er zit veel verschil in laminaat/kwaliteit en daarmee ook in het leggen ervan.
Let op dat er verschil zit in PVC (gelijmd) en Click-PVC (zwevend)

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-04 13:49

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Ik zou minimaal kijken naar laminaat van 8mm dik en geschikt is voor vloerverwarming. Verder niet besparen op een ondervloer en ook deze dient geschikt te zijn voor vloerverwarming. Het leggen is verder goed te doen, als niet twee linkerhanden hebt.

Er zijn genoeg HowTo video's online te vinden.

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:29
Jammer dat het een huurwoning is, daar ga je natuurlijk geen PVC laten plakken. Want da's wel het mooiste met vloerverwarming.

Ik zou voor een goede ondervloer zorgen (let hier echt op: je huurcontract verplicht je een goeie ondervloer te regelen oa ivm je buren) en lekker 1-2 daagjes klussen. Iedereen kan een vloertje leggen ;) het stelt weinig voor. Een goed begin is belangrijk, en zorg dat je met afstandshoudertjes niet direct tegen de muur aanlegt.

Verder vind ik die site eerlijk gezegd niet bijzonder goedkoop :P Ikea Tundra is goedkoper! En ook bij de Kwantum en Leen Bakker is er goedkoper spul te vinden.
Ik zou vooral een goedkope laminaat uitzoeken bij 1 van bovenstaande, welke een beetje naar je smaak is.
Gratis plinten en ondervloer, die betaal je uiteindelijk gewoon zelf, die kosten sowieso de kop niet.

Let ook op kortingsacties, wij hebben onlangs op onze 2e verdieping klikpvc bij de Praxis gekocht en daar allerlei acties gestapeld. 40m2 voor nog geen 500 euro. Is ook niet bijzonder hoge kwaliteit :P maar goedkoop is het wel en het loopt prima haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feddez
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
In vorige huurwoning ook Ikea Tundra gehad en beviel erg goed. In slaapkamer zo'n 14 jaar gehad en bij vertrek zag het er nog goed uit, slechts 1 kras (verschoven meubel met uitstekende schroef). Rest van de huurwoning heeft de nieuwere (inmiddels ook oud) Ikea Tundra gehad en heeft er denk ik zo'n 8-9 jaar gelegen en zag er nog steeds goed uit.

In huidige woning onlangs boven ook Ikea Tundra gelegd, ziet er nog mooier uit dan die van vroegâh (betere kleuren) en al veel complimenten over gehad. Leggen ging nu ook makkelijker dan bij die van de vorige woning en slechts 2x een klein stukje gehad dat afbrak (en aansluit deel). Dat kwam meer van lange dag/ongeduld dan kwaliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29
Ik heb diverse soorten laminaat gelegd. Slechts twee negatieve ervaringen:
- het allergoedkoopste laminaat van Kwantum of Praxis op zolder is kwalitatief echt ondermaats qua slijt-, kras- en vochtbestendigheid.
- een keer een batch Gamma huismerk gehad die last had van kopse kanten die omhoog stonden danwel spleetjes. Zelfde serie was verder prima.

Bottom line: met uitzondering van het allergoedkoopste (paar euro per m2) is het allemaal verrassend goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:37

Sport_Life

Solvitur ambulando

Waarschijnlijk gaat laminaat prima werken op vloerverwarming in een nieuwbouwwoning. Tenzij het een villa is met rondom glas, maar ik ga even uit van een tussenwoning.

Beetje zonde om in een huurhuis duur pvc te laten lijmen , tenzij je er 10j gaat wonen.

Zelf trouwens goede ervaringen met Tundra van Ikea. In onze 1e huurwoning ;).

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 25-06-2022 23:14 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Pagina: 1