SSD met windows overzetten naar nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokyo_Sexwhale
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20:28
Mijn vraag

Ik heb drie SSD samsung EVO 500GB en ik weet niet op welke windows staat en ik wil graag weten of ik de drie kaarten over kan zetten naar de nieuwe kast. ik heb er geen nieuwe SSD bij gekocht om wat geld te besparen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik ga van Intel naar AMD ryzen. ik kreeg al het advies dat windows opnieuw geinstaleerd moet worden maar ziet mijn nieuwe pc automatisch op welke SSD windows staat?

hopelijk kan u mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13
Probeer het uit, je merkt het vanzelf.

Om erachter te komen op welke SSD Windows staat, kan je ook in je huidige systeem iedere keer eentje even loskoppelen, en dan je PC aanzetten. Dan merk je snel genoeg op welke SSD Windows staat ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hoog er wel rekening mee dat er twee problemen kunnen ontstaan.

1. Je gaat over naar een ander platform, met een zelfde Windows installatie dit kan voor vreemde/performance problemen zorgen. Daarom is een nieuwe instantie vaak verstandig in een dergelijke situatie.

2. De licentie is waarschijnlijk een oem- type welke gebonden is aan de Hardeware. In principe mag deze niet gebruikt worden invv bv een ander systeem. Goed mogelijk dat de installatie van Windows niet meer geactiveerd is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 15:41

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Als het goed is moet dat werken, maaar zonder activatie.
De HAL (Hardwre abstraction layer) zal even wat moeten ombouwen en dan werkt het.
Bij intel gaat dat iets beter onderling dan van intel naar amd terwijl het schijnbaar de zelfde instrucite sets zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:26
Ik heb zoiets ook gedaan met mijn PC, toen deze nog op Windows 7 draaide.
Ook overgezet (nou ja, disk gecloned, zelfde effect) van Intel i7 naar AMD Ryzen 5 5600x.

Is allemaal prima gegaan. Van daaruit heb ik op de nieuwe PC de Windows 7 geupgrade naar Win10.
Ook dat ging prima.
De clue is om eerst ff te checken in de device manager of je geen chipset-specifieke storage controllers gebruikt.. Indien dat het geval is, kun je die voor de zekerheid eerst ff aanpassen naar een Microsoft generieke controller, dan is de kans het grootst dat het goed gaat.

Ik wilde gewoon niet al mn settings en applicaties opnieuw moeten gaan installeren, dat zou een gigantische hoeveelheid werk geweest zijn..

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!