Dremel schijfjes

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 15:25
Damn zeg, slijten die dingen altijd zo verrekte hard? Ik heb het hier dan over de doorslijpschijven (die dunne platte schijfjes), die bij mijn Ferm (jaja, namaak dremel) zaten.

Binnen 3 cm was ik door m'n schijfje heen, en tja, dan schiet het niet op als je een 120mm fan inbouwt :)

Ohja, decoupeerzagen ga ik dus ook nooit meer doen in zulk staal. Toen mijn doorslijpschijfjes op waren en ik nog 10 cm moest dacht ik: Laat ik dan maar de deco-zaag nemen. BAD IDEA! Lekker scheel gezaagd dus. Daarna nog twee uur aan het bijvijlen geweest voor een beetje een normaal gat :+

Naja, morgen de rest van de mod, en dan maandag de pics.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Dan moet je de volgende keer eens de originele dremel schijven nemen.

Nummer 426 : Heavy Duty Cutting Wheels - FL 16,95 bij de praxis

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

hehehe die dingen slijten best hard ja.
Ben zelf net door al me dremel schijven heen, en ik moet nog zoveel doen.
Zie sig voor mijn casemod :P

39

• Raafz0r
  • Laatst online: 20-08 15:25
Op zaterdag 25 augustus 2001 22:54 schreef Da Joker het volgende:

Zal ik maar doen dan.

Eerst zat ik met zo'n slijpsteen ding te proberen en ik vond het al zo lang duren :)

(je kan merken dat ik me dremeltje nog maar 1 dag heb)
Maar ik ben al wel verliefd op die dremel. M'n fan is van vies getypexed met verf (tja, mijn broertje, zucht |:() naar mooi rvs kleurtje gegaan (compleet met stoere gestaalborstelde look :P)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

ja die hebbik ook!! echt super hard

met 1 schijfje 4 fiets sloten en 3 80mm gaten en 1 92mm :D

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Dat slijten is nog niet het ergste, maar waar al het slijpsel blijft.... Wat een zooitje werd het in mijn kamer zeg! :D

Overal zo'n dun stoflaagje.

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Volgens mij staat er ook ergens in de handleiding goed geventileerde omgeving.

En als het er niet staat had je het zelf ook nog kunnen bedenken. Volgende keer gewoon buiten slijpen. :)

(Typen als je zwaar bezopen bent is klote :P )

• DaOverclocker
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Op zondag 26 augustus 2001 00:11 schreef funkflex het volgende:

[..]

Nou, dan heb jij goed spul te pakken!
Je kan er ook gewoon 2 op doen, dan slijt hij nog minder snel.
Ik heb aan een 12 cm hole, echt wel één zo'n ding versleten hoor.

systeem specs

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 22:44 schreef as4Raven het volgende:
Damn zeg, slijten die dingen altijd zo verrekte hard? Ik heb het hier dan over de doorslijpschijven (die dunne platte schijfjes), die bij mijn Ferm (jaja, namaak dremel) zaten.

Binnen 3 cm was ik door m'n schijfje heen, en tja, dan schiet het niet op als je een 120mm fan inbouwt :)

Ohja, decoupeerzagen ga ik dus ook nooit meer doen in zulk staal. Toen mijn doorslijpschijfjes op waren en ik nog 10 cm moest dacht ik: Laat ik dan maar de deco-zaag nemen. BAD IDEA! Lekker scheel gezaagd dus. Daarna nog twee uur aan het bijvijlen geweest voor een beetje een normaal gat :+

Naja, morgen de rest van de mod, en dan maandag de pics.
je moet ook niet zo hard door duwen ik kan makkelijk 6 cm doen met 1 zo'n schijfje het scheelt ook nog of je zo'n namaak schijfje hebt of een echte van dremel want die gaan veeel langer mee

• Mauzer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 14:41

Mauzer

Wololoo

Ik ga binnenkort dus lexaan bewerken, kan ik daar ook gewoon die 426 voor gebruiken, of heb ik daar een andere voor nodig?

Wololoo

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:09

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Idd niet te hard 'douwen'. En die heavy duties van Dremel (zwart dacht ik) werken goed. Die anere met dat carbon achtig iets erin, wat zijn die???

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 00:11 schreef Mary Wana het volgende:

[..]

Eh...4 fiets sloten?

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 13:13
ik heb de bruine heavy duties gekocht, en heb 13 schijfjes(waarvan en 2 kanpten) verbruikt voor mijn unreal tournament logo(22cm in doorsnee) , die met fiberglasvezels erin schijnen minder hard te slijten, maarjah dat wist ik toen niet...

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Gezocht:

Wie heeft mijn fiets gezien ?
Verdwenen op de nacht van 2 februari
Luister naar de naam: FIETS

.... Onzin >:)

• Martin?81
  • Laatst online: 17:09

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Op woensdag 20 februari 2002 13:49 schreef Paveway het volgende:

[..]

Eh...4 fiets sloten?
Ehhh... Hoe kom je anders aan een fiets???

;)

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet de Dremel Heavy Duty Fiberglass Reinforced Cut-off Wheels hebben (nr. 426)...20 piek voor 5 bij de Gamma. Gaan als een dolle door je kast heen >:) Netjes aftekenen en inkrassen met een kraspen, oordoppen in, veiligheidsbril op, dremel op de hoogste stand (of in ieder geval in die stand waarbij het schijfje niet gaat trillen) en GAAN!
Wel goed afsteunen (Remember, YOU control the Dremel, not the other way around :7) en niet te hard drukken, anders eindigt ie erges waar je em absoluut niet wil hebben :D
En als het erg weerbarstig materiaal is (zoals de bovenkant van mijn kast) niet in 1 keer erdoorheen proberen te slijpen maar een paar keer eroverheen.

Dat zeggik, Dremel!

edit: nogmaals..je moet die met glasvezel versterkte dingen hebben!

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 14:54 schreef martinweb.nl het volgende:

Ehhh... Hoe kom je anders aan een fiets???
Ehhh, hoe kom je aan 220V bij de beoogde fiets?

/ontopic:

Ik prefereer de niet-versterkte dunne slijpschijven. Die maken een dunnere snede, gaan sneller door het materiaal heen, en zijn goedkoper per centimeter snijden.

• enterprice
  • Laatst online: 29-03-2024

[..]

Nou weet ik waar m'n fietsen zijn >:)

Maar goed, on-topic... Jah, die heavy duty schijven moet je zekerz hebben... En als je gaat decuperen, natuurlijk wel het ijzerzaagje erin stouwen *D

En dan het andere... DOE HET RUSTIG AAN!!! Ik zeg dit zo hard, omdat je daarmee dus wel het beste resultaat krijgt. * enterprice is ook heel lang met project 3 bezig ;)

Zie mijn sig. caseMOD1 heb ik met dremel gedaan (en dat is een groot gat) en caseMOD2 heb ik grotendeels met decupeer gedaan. En de 'details' met dremel... En ik ben bijna met caseMOD3 klaar (dat merk je dan wel in m'n sig ;))

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 18:20 schreef Enterprice_NL het volgende:

[..]

Nou weet ik waar m'n fietsen zijn >:)

Maar goed, on-topic... Jah, die heavy duty schijven moet je zekerz hebben... En als je gaat decuperen, natuurlijk wel het ijzerzaagje erin stouwen *D

En dan het andere... DOE HET RUSTIG AAN!!! Ik zeg dit zo hard, omdat je daarmee dus wel het beste resultaat krijgt. /me is ook heel lang met project 3 bezig ;)

Zie mijn sig. caseMOD1 heb ik met dremel gedaan (en dat is een groot gat) en caseMOD2 heb ik grotendeels met decupeer gedaan. En de 'details' met dremel... En ik ben bijna met caseMOD3 klaar (dat merk je dan wel in m'n sig ;))
OT: Wordt dat niet een beetje duur om zoveel CM's te maken ?!?!?!?

Ik heb trouwens een keer zon potje met 36 van die kleine gekocht voor een paar gulden (jah toen nog guldens) en die zijn er redelijk snel doorheen, maar was wel cheaper en ik heb nog best wel veel van die dingen over. Is trouwens wel vaak wisselen :S, maar verder geen problemen (van dremel zelf he).

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb ook 2 soorten Dremelschijfjes: no. 409 zijn de standaard schijfjes die je er bij krijgt, en ik heb no. 420 los gekocht.
Die 409's zijn mijn favorieten, die 420's sleten echt sneller dan ze vooruit gingen. Mijn record is een schijfje met een doorsnede van een halve centimeter.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• enterprice
  • Laatst online: 29-03-2024
Op woensdag 20 februari 2002 18:53 schreef BananeKoning het volgende:

[..]

OT: Wordt dat niet een beetje duur om zoveel CM's te maken ?!?!?!?

[..]
Nou, ff zitten rekenen... Alle fritsfrats (incl. aanschaf Dremel MultiPro, 3 CCFLletjes, neon-snoer, schakelaars, blauwe LEDjes, spuitbussen, plexieglas (wat er op lijkt iig)) ben ik tot nu toe Fl.550,- (dus € 249,58) kwijt voor 3 MODjes >:) Doe ik niet slecht dan ;)

Verwijderd

Je hebt toch ook draadloze dremels?

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 07:02

Die bruine zijn goed genoeg!

• The_Resetter
  • Laatst online: 21-08 12:00
Op donderdag 21 februari 2002 11:21 schreef tweakerrrr het volgende:
Je hebt toch ook draadloze dremels?
NIET KOOPEN die had ik eerst gehaald ik heb en 2 dagen er naar meteen trug ge br8 15 min probeeren te slijpen en het houd op KUT ding zit geen kr8 8ter :r :r :r

ow ya als je dremeld doe rustig aan druk niet te hard NOOIT forceren anders zie je je schijfie kleiner worden ;)

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 13:23
En ik heb een "redelijk grote window" in mijn systeem gemaakt ( A-Open Bigtower )

Ik heb 4 schijfjes erdoor gedraaid.
Gewoon niet in een keer door het staal willen komen maar in etappes..

( ps. wel orginele dremel schijfjes gebruikt )

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

[..]

Das wel erg veel!(fietssloten :? :P ) Na een 120mm gat in m'n case had ik nog een kwart van m'n schijfje over...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 16:06 schreef The_Resetter het volgende:

[..]

NIET KOOPEN die had ik eerst gehaald ik heb en 2 dagen er naar meteen trug ge br8 15 min probeeren te slijpen en het houd op KUT ding zit geen kr8 8ter :r :r :r

ow ya als je dremeld doe rustig aan druk niet te hard NOOIT forceren anders zie je je schijfie kleiner worden ;)
Toegeven, wel handig voor je fiets ;).

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Nog 1 kleine tip: haal de schijfjes van je Dremel, ook al heb je hem zo weer nodig. Daarom moest ik andere kopen. 2 schijfjes versleten, 4 gebroken. De nieuwe als voorraad.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1