Youtube gekochte films alleen nog maar in 480p te bekijken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:49
Mijn vraag is waarom ik in UHD gekochte films in Youtube nu alleen maar in 480p resolutie kan bekijken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
MS Edge, Windows 11, HP Desktop

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Chrome installeren, apps gezocht, gegoogled.

Beste antwoord (via zeeg op 25-11-2022 12:41)

• Flubbie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-11-2022
Ik ben daar ook ingestonken, Lord of the Rings Fellowship of the Ring Extended edition: 4K en HDR wordt geadverteerd.
Na kopen is de film alleen te kijken in 480p, zelfs op ondersteunde LG C2 4K TV met de youtube app.
Google om refund gevraagd -- niet gekregen want "de film is gekeken".
Ik had de film 5 minuten gegeven omdat ik dacht dat het misschien met buffering te maken had.
Paypal despute aangemaakt, Paypal kiest de kant van Google dus geen refund.
Pure scam dit. Had ik niet verwacht van zo'n grote naam.

OT:
Hierna bij Bol de black friday UHD Blurays gekocht, en een Bluray speler voor mijn pc, maar blijkt dat Intel 12de generatie helemaal geen UDH Blurays kan afspelen.
Tot nu toe de film nog niet in 4k HDR kunnen kijken helaas.

[ Voor 18% gewijzigd door Flubbie op 25-11-2022 10:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58

Tazzios

..

Traag internet , andere pc of apparaat geprobeerd?

[ Voor 12% gewijzigd door Tazzios op 16-06-2022 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
Tazzios schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:12:
Traag internet , andere pc of apparaat geprobeerd?
Nee dat is het niet. Andere films/video's kunnen prima (U)HD worden afgespeeld.
Bij de film staat ook een comment "At the time of purchase, it showed that this is a UHD movie. Why is the Quality only upto 480p?"

Dus het is echt onafhankelijk van mij dat de kwaliteit laag is (geworden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Spelen ze in de Google TV-app (eerder Google Play Films) wel op een hogere resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
hcQd schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:54:
Spelen ze in de Google TV-app (eerder Google Play Films) wel op een hogere resolutie?
Ik kijk nu via de browser (Edge). Is er een Google TV app voor Windows 11 dan? Ik zie 'm namelijk niet in de Windows store.
In de Google Store zie ik 'm wel, maar kan ik niet het huidige apparaat (Desktop) selecteren op op te installeren, maar alleen mijn mobiele telefoon.

[ Voor 19% gewijzigd door zeeg op 16-06-2022 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Windows 11 heeft toch ondersteuning voor android-apps? Ik gebruik zelf geen Windows dus de details ontgaan me.

Je zou eerst eens op je telefoon kunnen kijken of je daar wel hd hebt voor je moeilijk moet gaan doen.

[ Voor 33% gewijzigd door hcQd op 16-06-2022 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
hcQd schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:40:
Windows 11 heeft toch ondersteuning voor android-apps? Ik gebruik zelf geen Windows dus de details ontgaan me.
Zo te zien dus niet.
Je zou eerst eens op je telefoon kunnen kijken of je daar wel hd hebt voor je moeilijk moet gaan doen.
Op telefoon heb ik wél HD idd. Maar daar wil ik niet kijken. Nu heb ik op een klein scherm hoge resolutie. En op mn 27" 4K scherm 480p. :?

Iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Dit speelt blijkbaar al sinds oktober 2020, het ligt dus niet aan je computer of browser maar aan Google zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
hcQd schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:25:
Dit speelt blijkbaar al sinds oktober 2020, het ligt dus niet aan je computer of browser maar aan Google zelf.
Dank, erg jammer en vreemd. :/ Ben benieuwd of iemand wel een workaround heeft gevonden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Flubbie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-11-2022
Ik ben daar ook ingestonken, Lord of the Rings Fellowship of the Ring Extended edition: 4K en HDR wordt geadverteerd.
Na kopen is de film alleen te kijken in 480p, zelfs op ondersteunde LG C2 4K TV met de youtube app.
Google om refund gevraagd -- niet gekregen want "de film is gekeken".
Ik had de film 5 minuten gegeven omdat ik dacht dat het misschien met buffering te maken had.
Paypal despute aangemaakt, Paypal kiest de kant van Google dus geen refund.
Pure scam dit. Had ik niet verwacht van zo'n grote naam.

OT:
Hierna bij Bol de black friday UHD Blurays gekocht, en een Bluray speler voor mijn pc, maar blijkt dat Intel 12de generatie helemaal geen UDH Blurays kan afspelen.
Tot nu toe de film nog niet in 4k HDR kunnen kijken helaas.

[ Voor 18% gewijzigd door Flubbie op 25-11-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06 06:53
En wat als je een (4K) Chromestick hiervoor gebruikt? Ben het met je eens dat het ook met een PC met (op Chromium gebaseerde) webbrowser zou moeten werken, want dat is ook wat ik op mijn TV heb aangeloten (heb zelf geen Chromestick dus). Aan de andere kant betaal ik voor geen enkele streamingsdienst en als ik dan een HD film zou willen kocht ik em op Bluray.(heb al jaren bijna de complete set van James Bond, maar nog niet aan toegekomen die te bekijken ;), maar dat gebeurt vast nog es zonder dat ik aan een abonnement vastzit! )

[ Voor 19% gewijzigd door soedesh op 01-12-2022 02:15 ]

SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF

Pagina: 1