Upc connector in een apc poort

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidboy55555
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-11-2024
Beste mede tweakers

Sinds vorige week heb ik een fritz!box 5590 fibre aangesloten op mijn thuis netwerk, direct op de vezel (kpn aon aansluiting) en hij werkt perfect!

Alleen ben ik er achteraf achtergekomen dat ik upc connectors op de apc poorten van de ftu en fritz!box aon module heb aangesloten, online heb ik al gevonden dat dit de connectors kan beschadigen, ik heb ondertussen al een kabel met apc connectoren besteld, alleen vraag ik mij af wanneer/hoe ik merk als de apc poorten zijn beschadigd.

Iemand hier meer ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Beschadigingen merk je snel zat. Dan gaat je snelheid omlaag of verbreekt de verbinding. Immers moet het licht zonder obstakels van A naar B kunnen voor een werkende verbinding. Over zo'n kort tijdsbestek zal het zo'n vaart niet lopen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidboy55555
Dat verklaard dan waarom ik niet aan de 1gb/s kom. Ik kom namelijk 200mb/s te kort voor mijn download snelheid, en 100mb/s voor mijn upload snelheid. Ik ben benieuwd of dit blijft als ik de nieuwe kabel aansluit.

Verder als ik een connector in een beschadigde poort doe (apc-apc), beschadigd de connector dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
het koppelvlak van een upc connector is bol , dat van apc is 8 graden schuin. Ik heb gevallen in mijn werk meegemaakt dat er een lc/apc stekker in een sfp gestoken was ,terwijl dit lc/upc had moeten zijn. Dit gaf een zeer grote demping op de lijn. De lijn werd daardoor onstabiel, maar de snelheid bleef gelijk. Daarna kabel vervangen voor een lc/upc kabel en de verbinding was weer normaal.

[ Voor 11% gewijzigd door vincedd op 17-06-2022 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
PC en APC mixen heb ik zelf nog nooit meegemaakt dat dit noemenswaardige beschadigingen geeft. Wel heb je geen goede overgang, met als gevolg een relatief hoge demping.

Zolang dat binnen de specs blijft hoeft dat geen probleem te zijn maar wenselijk is het zeker niet, en afhankelijk van het signaal kan het ook andere problemen geven. Maar in dit geval zou ik gewoon wachten tot je de juiste kabel hebt en die wisselen (en idealiter ook even de connectoren poetsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidboy55555
Ik heb zojuist de nieuwe APC kabel aangesloten, en de download snelheid is naar 920mb/s gegaan, dus die licht nu ongeveer gelijk met de upload snelheid.

Verder is de reception quality van -9,9dBm naar -6,6dBm gegaan. en de transmitter power is op -5,2dBm gebleven.

Ik heb op het momenteel nog niks om de connectoren mee te poetsen, maar die zijn wel al onderweg! Dus nog even afwachten op de uiteindelijke waardes van de reception quality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:16
Het beste om de koppen te kuisen is doekjes met isopropyl alcohol op.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidboy55555
Ik heb zojuist alle connectoren en poorten schoon gemaakt met de juiste tools.

de down/upload snelheden zijn met enkele mb/s gestegen. En de reception quality is omlaag gegaan naar -6,8 dBm, waar van ik niet zeker weet of dit goed is? is een hoger getal of een lager getal in de min beter?

De rest is het zelfde gebleven.
Pagina: 1