Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty77
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Hallo,

ik zie bij oa. Media Markt aanbiedingen van 2020 macbook pro's met intel chip's liggen, maar mijn vraag is of het nu verstandig is om een nieuwe MacBook aan te schaffen met Intel erin ipv een M1 of M2 chip-je..

iemand daar advies over??

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 20:55

Kek

3flix

Niet doen.

het is misschien nu nog leuk, en je kan best nog even vooruit, maar over 2 jaar is het oude meuk waar de eerste dingen al niet op gaan werken.

de M1/2 machines zijn ook oprecht heel veel sneller/zuiniger etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:55
Volgens mij is een nieuwe MacBook Air m1 al sneller dan een pro met Intel…

Buiten dat… het is oud spul. Als je het kunt veroorloven kies dan voor de M1/M2 ARM processors van Apple.. Kun je vele jaren plezier van hebben

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou het alleen doen als het heel erg goedkoop is. De stap tussen Intel en Apple Silicon is enorm. Niet alleen qua snelheid, maar ook qua geluidsproductie.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-06 11:50
@Rusty77 Alleen als het echt een belachelijk goeie deal is, of per se met Bootcamp Windows wil draaien o.i.d.

De Intel-modellen missen steeds meer en meer functies en zullen sneller niet meer ondersteund worden. De M2 / M1 Pro modellen zijn vele malen sneller en stiller en gaan veel langer mee op een acculading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:14
Waar lezen jullie dat Intel steeds meer functies moet missen?
Ik heb juist een MacBook Pro 2020 met Intel aangeschaft voor mijn vrouw omdat het prijstechnisch interessant is (rond de €1200 voor 512GB en 16GB ram) een stuk sneller dan de MacBook Air 2013 die ze ervoor had en ze geen hoge eisen heeft.

Als je moet kiezen tussen meer ram of Intel vs M1 zou ik altijd voor meer ram gaan. 8GB van de standaard M1 is zelfs te weinig als je een paar tabbladen in Chrome open hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwaggyEggs
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-04 23:06
Wil je twee schermen eraan hangen dan is het inderdaad goedkoper. Over 2 jaar kan hem waarschijnlijk ook nog wel verkopen voor een aardig bedrag. Ook is er nog wel wat software dat gewoon beter draait op intel zoals oudere versies van premiere elements. hitfilm, capture one etc. als je dat gebruikt. Ik hou het ook in de gaten. Ik denk eigenlijk dat het nog wel een eindje kan dalen en dan is het echt een steal.
Pagina: 1