Wordpress optie automatische incasso leden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:52
Hallo
Wij zijn bezig met een supportersvereniging en voor het leden werven willen wij een formulier maken (zelf ervaring met Wordpress, contact form 7 en wp forms) waarbij mensen zich kunnen inschrijven en ook hun inschrijving kunnen betalen. Echter moet dit een jaarlijkse incasso worden.

Het liefst doen we dit via Mollie SEPA-incasso.

Iemand die plugins of opties kent? Moet ook te beheren zijn voor mensen die weinig kennis van Wordpress hebben.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 21:10
Wat heb je zelf al gevonden en gedaan?

Bedoel als ik zoek op Automatische incasso Wordpress vind je al een hoop oplossingen.
Heb je al gekeken bij Wordpress support pagina? Of bij Mollie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Let op dat een iDeal-betaling geen officiële machtiging is. Dit geeft mollie zelf ook toe:
https://help.mollie.com/h...ization-for-Direct-Debit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
corporalnl schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:36:
Wat heb je zelf al gevonden en gedaan?

Bedoel als ik zoek op Automatische incasso Wordpress vind je al een hoop oplossingen.
Heb je al gekeken bij Wordpress support pagina? Of bij Mollie.
Zelf al paytium geinstalleerd maar dat is net wat te ingewikkeld voor de rest. Eigenlijk zoek ik een formulier of misschien met woocommerce. Dus een simpel formulier, bij de volgende stap betalen en dat het dan een jaar later weer automatisch geincasseerd wordt. En dan in wordpress/mollie een duidelijk overzicht wie betaald heeft met de desbetreffende gegevens.

Kwam gravity forms ook tegen, is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:22

BCC

Dit soort dingen regel je normaliter bij een payment provider zoals pay.nl Paypal adyen, mollie etc. Zij hebben ook vaak plug-ins die Wordpress oid koppelt aan de klant / betaling database aan hun kant. Zeker bij automatische incasso komen veel juridische hoepels kijken, wat op deze manier bij de payment provider blijft. Een simpel formulier is niet voldoende - een getekende machtigingskaart is dan vaak veel eenvoudiger voor een vereniging

[ Voor 15% gewijzigd door BCC op 16-06-2022 14:48 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
BCC schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:47:
Dit soort dingen regel je normaliter bij een payment provider zoals pay.nl Paypal adyen, mollie etc. Zij hebben ook vaak plug-ins die Wordpress oid koppelt aan de klant / betaling database aan hun kant. Zeker bij automatische incasso komen veel juridische hoepels kijken, wat op deze manier bij de payment provider blijft. Een simpel formulier is niet voldoende - een getekende machtigingskaart is dan vaak veel eenvoudiger voor een vereniging
Dankje. Zojuist contact gehad maar zij geven aan "Dat kan zeker, echt moet u dat zelf maken. U gebruikt dan SEPA direct debit via Mollie." En dan een doorverwijzing naar https://www.mollie.com/nl/integrations#subscriptions . Het inrichten is dus echt aan de websitebeheerder zelf en niet aan mollie.

Maar dan zou jij dus een pagina op de website aanraden waar iemand een machtigingsformulier kan downloaden en die vervolgens naar ons toe kan sturen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC

BCC

Ja voor een vereniging heb je zo’n mooi 3 kaarten systeem - groen rood oranje. Als je die archiveert als vereniging kun je zo bij de bank een csv uploaden voor een incasso run. Vraag je bank :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Contact Form 7 lijkt mij niet de goede ingang hiervoor. WooCommerce (hoewel ik daar ook een hekel aan heb) kan dit veel beter, of gewoon een echt administratiesysteem gebruiken en niet alles in WordPress proberen te stoppen.

Al eens gekeken naar bijv. Snelstart of vrijwel ieder ander volwaardig boekhoudsysteem? Die kan ook overweg met incasso opdrachten, en dat lijkt me een stuk nuttiger dan in WordPress dingen proberen af te handelen. Tenzij je meerdere honderden leden hebt, waar er iedere dag 10 bij komen of af gaan, is het bijhouden van orders in Snelstart nog geen uurtje werk in de maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
Oon schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:57:
Contact Form 7 lijkt mij niet de goede ingang hiervoor. WooCommerce (hoewel ik daar ook een hekel aan heb) kan dit veel beter, of gewoon een echt administratiesysteem gebruiken en niet alles in WordPress proberen te stoppen.

Al eens gekeken naar bijv. Snelstart of vrijwel ieder ander volwaardig boekhoudsysteem? Die kan ook overweg met incasso opdrachten, en dat lijkt me een stuk nuttiger dan in WordPress dingen proberen af te handelen. Tenzij je meerdere honderden leden hebt, waar er iedere dag 10 bij komen of af gaan, is het bijhouden van orders in Snelstart nog geen uurtje werk in de maand..
Woocommerce heb ik ook ervaring mee, die hebben dus een aparte plugin hiervoor? Want naar mijn weten zit dit niet in de normale plugin.

En een administratiesysteem is wellicht voor de toekomst. Gaan we nu nog niet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luukvr
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
https://www.mollie.com/nl/integrations/woocommerce

Ze zeggen dat het 'Abonnementen' bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Alles behalve snelstart , pak dan MoneyMonk oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 18:59
Dit kan met WooCommerce Subscriptions en eventueel samen met Pronamic Pay
Pagina: 1