Toon posts:

Windows is sneller dan mijn Linux HELP!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Manrake 8.0 geinstalleerd op mijn AMD1200, 256MB. Ik vind het alleen erg traag. Bijvoorbeeld het opstarten van Konqueror, dat duurt een seconde of 7. Okee, het is te doen, maar voor een AMD1200 vind ik dat wat traag. IE5.0 opstarten onder Windows gaat nog sneller!!!

Is er soms iets mis met de installatie? Zal linux mijn chipset niet ondersteunen waardoor het traag is of zo?

Linux zou sneller zijn, dus dit is niet erg tof :')

Alvast bedankt!!! :)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Op zaterdag 25 augustus 2001 22:39 schreef De_Postbank het volgende:
Ik heb net Manrake 8.0 geinstalleerd op mijn AMD1200, 256MB. Ik vind het alleen erg traag. Bijvoorbeeld het opstarten van Konqueror, dat duurt een seconde of 7. Okee, het is te doen, maar voor een AMD1200 vind ik dat wat traag. IE5.0 opstarten onder Windows gaat nog sneller!!!
IE is een onderdeel van Windows zelf en word dus tijdens het opstarten geladen. Je loopt dus appels met peren te vergelijken.

Kijk eens of je schijf in UDMA mode staat, dat scheelt ook een bak performance.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

linux != X-windows !

Onthoud dat nou es een keer!
..en 7 sec valt nog best mee, wel eens Netscape 4.7 onder Windows voor de eerst keer opgestart?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn oude Pentium233 onder Linux redelijk traag was, verwachte ik dat mijn nieuwe AMD1200 een stuk sneller zou zijn. Klopt het dat ze ongeveer even snel draaien onder Linux? Want daar lijkt het wel op.

Overigens, als ik Kwrite start duurt dit naar mijn gevoel ook veels te lang, ik schat zo'n 50 keer zo lang als wordpad of Opera5 onder Windows. En ik geloof dat Kwrite er 3 keer zo lang over doet als Nero Burning Rom onder Windows...

Vergelijk ik dan appels met peren?

Overigens is Netscape4.7 onder Linux NOG trager dan onder Windows, dat staat bekend geloof...

Verwijderd

Update XFree drivers. :)

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

Linux is de kernel, die roelt :)
X-Windows wil nog wel eens sucken, en ms-windows effecten geven :) (crashes enzo)

met papier mache kun je alles maken!!

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

hmm, tja das idd niet normaal Mozilla start bij mij in 6 seconden ofzo en Mozilla wordt door de meeste mensen als erg sloom beschouwd. En ik heb in vergelijking met jou bak maar een sloom geval (Celeron 525).
Verder start alles zo snel dta je het geeneens merkt. Ook is het zo dat Gnome veel sneller is dan KDE en Mandrake ook al niet erg snel is... owja en check 'hdparm -d /dev/hda'. Als DMA uitstaat verklaart dat een hoop

[deze advertentieruimte is te koop]

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 23:21

Cyril

it's all in my mind

Op zaterdag 25 augustus 2001 23:49 schreef Groot-Moefti het volgende:

owja en check 'hdparm -d /dev/hda'. Als DMA uitstaat verklaart dat een hoop
Het kan idd erg veel schelen door een beetje met hdparm te spelen, mijn IBM 307045 haalde zonder enige optimalisatie zo'n 3MB/sec.., nadat ik met hdparm dma had aangezet en nog wat andere dingetjes kreeg ik ineens een throughput van 35MB/sec.. :) best wel de moeite waard dus :)

Het helpt natuurlijk ook een hele hoop door allerlei services die je toch niet gebruikt uit te zetten.. :)

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

Is er soms iets mis met de installatie? Zal linux mijn chipset niet ondersteunen waardoor het traag is of zo?

Alvast bedankt!!! :)
VIA support in je kernel bakken
(onder Character Devices ergens :) )

met papier mache kun je alles maken!!

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Ik heb hier een 386 staan zonder X-windows en dat is vrij vlot.

Oke je moet ergeen kernel mee gaan compilen want dan ben je voorlopig nog niet klaar maar toch hij is redelijk vlot.

Ik zou als ik jou was linux x.x.xx even wat beter gaan fijn tunen. En dan nog eens gaan kijken.

Vervolgens ook met xf86config de boel fijn tunen.

Dit moet volgens mij wel helpen.

active2 heeft zijn kernel een keer gecompiled voor de 386 en de pc starte nu in 5 min op terwijl dat anders in 1:30 uur was. Dat is toch mooi.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Kde is langzaam met laden, dat is een feit.
Het heeft geloof ik te maken met c++ en de manier waarop het dynamisch geladen wordt (??). Er wordt samen met de gcc mensen aan gewerkt.

Kde 2.2 is intussen iets sneller dan 2.1, die met mdk 8.0 meekomt.
Je kunt eens kijken op:
http://pclinuxonline.com/article.php?sid=354&mode=thread&order=0&thold=0
Zij hebben onder hun download sectie ook geoptimaliseerde rpm's voor kde2. Ook hebben zij de objprelink gebruikt wat nog wel wat experimenteel is.

Voor andere speed-ups:
Een goede link voor hdparm, dus je schijven tunen:
http://www.oreillynet.com/pub/a/272
Je pci-bus tunen:
http://www-106.ibm.com/developerworks/linux/library/l-hw2

En in Mandrake Control Center (oftewel DrakConf) kun je de services uitzetten die je niet gebruikt.
Pagina: 1