Parkeergarage (deels) geblokkeerd, welke rechten heb ik nog?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-10 15:08
Goedemiddag!

sinds ruim een maand hebben bewoners in de buurt een extra auto, die ze voor hun garage parkeren. Vroeger stond daar geen auto, want hun eerste auto parkeren ze elders.

Het issue daarbij is dat ze hiermee mijn uitrit (deels) blokkeren, in ieder geval genoeg dat ik 4 of 5 keer moest steken op een stukje van 20cm, en met achteruit in de garageparkeren nog veel langer bezig was. Sinds vandaag heb ik een nieuwe garagedeur die aan weerszijde een strook van 5cm staal heeft (al ruim besteld voor die auto van de buren er werd geparkeerd), waardoor ik er nu helemaal niet meer uit kom zonder de lak te beschadigen.

Ik heb twee keer dit issue bij ze aangegeven, en gevraagd of we samen naar een oplossing kunnen zoeken. In eerste instantie gaven ze aan iets strakker te zullen parkeeren (roze rechthoek ipv paarse rechthoek) voor wat extra ruimte, maar lang verhaal kort willen ze blijven parkeren waar ze parkeren en staan niet echt open voor feedback, zullen we maar zeggen. Ook strakker parkeren hebben ze maar twee weken volgehouden.

Ik heb het Juridisch loket gebeld en gevraagd hoe het zit, die gaven aan dat dit iets is wat door de gemeente geregeld moet worden (afdeling openbare ruimte).

De gemeente geeft aan dat ze hier niet op gaan handhaven en dat iedereen voor hun eigen garage mag parkeren. Als ik toch gebruik wil (blijven) maken van mijn garage zal ik hiervoor een civiele procedure moeten starten.

Mijn vraag is: weet iemand van een dergelijke situatie af en wat de rechter hierover geoordeeld heeft? Ik zoek dus naar jurisprudentie om in te gaan schatten wat mijn kansen zijn.

Alle andere input is ook prachtig maar laten we deze thread vooral niet laten ontsporen :+

Situatieschets:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4ll6OAV.png

Grijze auto = mijn auto in mijn hoekgarage
Paars = nieuwe auto van de buren
Roze = afgesproken extra strakke parkeer move zodat ik 40cm meer ruimte heb voor de bocht.

[ Voor 7% gewijzigd door _eXistenZ_ op 16-06-2022 17:21 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Het is vooral uitzoeken of het wel openbare ruimte is en geen eigen terrein? ( gedeelde eigendom van bewoners ) Controleer ook vooral je koopcontract wat daar aangegeven staat.

Daarna kan je pas kijken wat je rechten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-10 20:46
_eXistenZ_ schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:17:

De gemeente geeft aan dat ze hier niet op gaan handhaven en dat iedereen voor hun eigen garage mag parkeren.
Dit zou ik nagaan. Klopt het dat iedereen voor zijn eigen garage mag parkeren?
Wat betekent dit voor je directe buurman/vrouw in de andere hoekgarage? Jullie zouden namelijk helemaal niet allebei daar kunnen parkeren.
Zijn er echt vakken door de gemeente aangegeven direct voor de garagedeuren? En staat hier dan een bordje bij dat het alleen voor kenteken XYZ of eigenaar XYZ is? Rare situatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
neem aan dat jou linker garagebuurman niet voor de garage parkeerd?
en je rechter buurman?

verder kunnen jij en je linkerbuurman niet gelijktijdig parkeren, dus hoe vind de gemeente dat dat moet?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-10 21:36
Zet je auto ook een maandje voor de garage!

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-10 23:38
_eXistenZ_ schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:17:
De gemeente geeft aan dat ze hier niet op gaan handhaven en dat iedereen voor hun eigen garage mag parkeren. Als ik toch gebruik wil (blijven) maken van mijn garage zal ik hiervoor een civiele procedure moeten starten.
Aangezien jij flink moet steken ben ik benieuwd welke situatie dan optreed als zowel jij als jouw linker buur ook voor de garage gaan parkeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:44
Los of het wel of niet is toegestaan, ben je behoorlijk asociaal als je zelf niet kunt inzien dat door het parkeren voor de garage hier iemand anders hinder van ondervind en na meerdere keren gevraagd te zijn naar het zoeken van een andere oplossing hier niet aan mee wil werken :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kun je je auto schuin parkeren in de garage en er nog in/uit? Dan hoef je niet zo vaak te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Gemeente zou hier strepen moeten aanbrengen om duidelijk te maken welke ruimte voor wie is.

Je mag iemand anders niet de toegang tot zijn/haar terrein blokkeren, dus ook niet je auto voor de garage van een ander parkeren. Lastig hierin is dat niet duidelijk is of dit dan ook jouw (toegewezen) parkeerplek is, en tot waar die loopt.

Maar in de basis is het de gemeente die hier iets mee moet. Buren blokkeren jouw garagedeur, maar niet volledig, dus de gemeente moet verduidelijken waar de scheiding loopt.

Ik zou je afraden om zelf strepen te zetten of voor de garage van de buren te parkeren, want dat mag allebei niet, en dan zal je net zien dat de gemeente dan ineens wel gaat handhaven..

Wat je wel kan doen is zoals al gezegd gewoon zelf je auto een maand voor je eigen garage zetten. Dat recht heb je, zoals nu wel blijkt. Als je het geld er voor over hebt en écht wil kloten koop je tweedehands een langere bus (20 jaar oud voor niet al te veel geld, WA-verzekerd voor het absolute minimum) en laat je die daar een maand staan, maar daar heb je de buur tussen jullie in meer mee dan de buren waar het nu over gaat..

[ Voor 23% gewijzigd door Oon op 16-06-2022 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Een nieuw meer constructief gesprek met die lastige buren forceren, door als hun (tweede) auto een keer er niet staat je eigen auto voor jouw garage te parkeren, net als zij doen - en desnoods een (kleine) auto van een vriend even in jouw garage laten parkeren zodat je kan aangeven dat je (tijdelijk) niet in je garage kan parkeren.

Dan ondervinden zij even het probleem en zijn ze hopelijk daarna tot praten over een constructieve oplossing bereid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Kleine update dan:

- Ik heb alle parkeer-taktieken al lang overwogen maar wil geen ruzie veroorzaken en wil het netjes oplossen.
- Zelf voor mijn garage parkeren mag weer niet van de BOA, net als de linkerbuurman met de hoekgarage niet voor mijn garage mag parkeren. Daar wordt wel op gehandhaafd.
- Ik wil mijn auto helemaal niet op het pleintje parkeren, het betreft een liefhebbersauto waar ik zuinig op ben.

Alle ideeën zijn dus fantastisch, maar ik zoek uitdrukkelijk niet naar adviezen / taktieken die ik kan toepassen maar naar jurisprudentie om af te wegen hoe groot mijn kans in de rechtzaal wordt. Want dat is de taktiek die ik overweeg ;)

[ Voor 15% gewijzigd door _eXistenZ_ op 16-06-2022 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-10 14:06
arsimo schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:36:
Een nieuw meer constructief gesprek met die lastige buren forceren, door als hun (tweede) auto een keer er niet staat je eigen auto voor jouw garage te parkeren, net als zij doen - en desnoods een (kleine) auto van een vriend even in jouw garage laten parkeren zodat je kan aangeven dat je (tijdelijk) niet in je garage kan parkeren.

Dan ondervinden zij even het probleem en zijn ze hopelijk daarna tot praten over een constructieve oplossing bereid.
Dat mag dus niet, de garages in de hoeken mogen niet voor de garage parkeren omdat ze daarmee de andere garage in dezelfde hoek helemaal blokkeren.

Dit is echt een hele rare situatie als de gemeente hier niet op gaat handhaven.

De buren waar je nu last van hebt zitten met hun garage direct naast een hoekgarage. Vanuit de hoek geteld mag dus nummer 1 niet voor z'n garage parkeren en nummer 2 wel.

Als je diezelfde "regel" toepast de andere kant op, dan mag de eigenaar van de garage naast jou aan de rechterkant ook voor z'n garage parkeren en als de buren waar je last van het er dan ook staat zijn beide hoekgarages geblokkeerd.

Eigenlijk zou je die persoon even moeten vragen om z'n auto voor de garage te parkeren; dan foto's maken en met die foto's naar de gemeente. Hopelijk opent dat wat ogen dat parkeren voor de garage zo dicht bij de hoek niet houdbaar is.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
_eXistenZ_ schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:49:
Kleine update dan:

- Ik heb alle parkeer-taktieken al lang overwogen maar wil geen ruzie veroorzaken en wil het netjes oplossen.
- Zelf voor mijn garage parkeren mag weer niet van de BOA, net als de linkerbuurman met de hoekgarage niet voor mijn garage mag parkeren. Daar wordt wel op gehandhaafd.
Dan zou ik die BOA eens aan gaan spreken. Het kan niet zo zijn dat ze handhaven dat jij niet voor hun garage parkeert, maar het andersom niet doen. Alhoewel dat wel ligt aan het contract dat jij en zij hebben getekend. Als er bij jou staat dat het niet mag, en bij hun dat het wel mag wordt het natuurlijk een lastig verhaal.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:52
Enkele vragen die de discussie helpen:
1. Is de garage huur/koop?
2. Is de grond voor de garage (het pleintje) van de gemeente óf van een andere partij? (Vereniging van eigenaren?) Indien het laatste: wat zeggen de statuten?

Dit is meer een algemene juridische vraag aan de juristen: bij het parkeren voor een garage blokkeer je eigenlijk een inrit, hiervoor kan je toch een bekeuring krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-10 20:46
XyritZz schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:03:
Als je diezelfde "regel" toepast de andere kant op, dan mag de eigenaar van de garage naast jou aan de rechterkant ook voor z'n garage parkeren en als de buren waar je last van het er dan ook staat zijn beide hoekgarages geblokkeerd.

Eigenlijk zou je die persoon even moeten vragen om z'n auto voor de garage te parkeren; dan foto's maken en met die foto's naar de gemeente. Hopelijk opent dat wat ogen dat parkeren voor de garage zo dicht bij de hoek niet houdbaar is.
Dit is inderdaad heel raar, zeker aangezien TS nu aangeeft dat hij niet voor zijn garage mag parkeren.
Voor het beeld zou TS even zijn auto op de plek naast hem kunnen zetten en dan een foto maken van het feit dat zijn garage dan totaal niet bereikbaar is.
Wat is dan de logica dat de 'vervelende' buren wel hun auto daar neer mogen zetten, maar de beide hoeken niet? In alle gevallen worden anderen hierdoor geblokkeerd.

@_eXistenZ_, als je een juridische route in wilt slaan dan is het handig om in ieder geval de basics helder te hebben voor jezelf: eigendomsverhoudingen, specifieke afspraken in een koopcontract (recht van overpad, wel/niet mogen parkeren, etc), de APV, etc. Dan lijkt het me dat je vanzelf ergens vast loopt in een tegenstrijdigheid, wat dan de basis van je 'gesprek' met de gemeente zal zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-10 21:40
Parkeren voor je eigen garage/inrit mag ook niet en helemaal niet als anderen er last van hebben, gewoon de BOA vragen om te handhaven. Anders bij de gemeente een handhavingsverzoek indienen -> http://www.handhavingsverzoek.nl/

Tevens de buren mededelen dat je dit gaat doen en dat het dan dus helemaal afgelopen is met het parkeren. Misschien willen ze dan toch meewerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
consolefreak schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:11:
2. Is de grond voor de garage (het pleintje) van de gemeente óf van een andere partij? (Vereniging van eigenaren?) Indien het laatste: wat zeggen de statuten?

Dit is meer een algemene juridische vraag aan de juristen: bij het parkeren voor een garage blokkeer je eigenlijk een inrit, hiervoor kan je toch een bekeuring krijgen?
1. Van links naar rechts alle garages die ik wit uitgelijnd heb:

- Koop
- Koop (Waar paarse auto voor staat, is hun eigendom)
- Huur (Hoekgarage)
bochtje om
- Koop (Mijn hoekgarage is mijn eigendom)
- Huur
- Huur
- Huur
- Koop

2. Dat ga ik even uitzoeken en kom ik op terug.

[ Voor 49% gewijzigd door _eXistenZ_ op 16-06-2022 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambuca00
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08 09:48
GrooV schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:16:
Parkeren voor je eigen garage/inrit mag ook niet en helemaal niet als anderen er last van hebben, gewoon de BOA vragen om te handhaven. Anders bij de gemeente een handhavingsverzoek indienen -> http://www.handhavingsverzoek.nl/

Tevens de buren mededelen dat je dit gaat doen en dat het dan dus helemaal afgelopen is met het parkeren. Misschien willen ze dan toch meewerken
Waar ik ook al aan dacht:
Artikel 24 1b Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990):
https://wetten.overheid.n...z=2021-07-01&g=2021-07-01

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:07
Kleine update dan:

Alle ideeën zijn dus fantastisch, maar ik zoek uitdrukkelijk niet naar adviezen / taktieken die ik kan toepassen maar naar jurisprudentie om af te wegen hoe groot mijn kans in de rechtzaal wordt. Want dat is de taktiek die ik overweeg ;)
Dik gedrukte kan ik niet echt rijmen met elkaar, je wil geen ruzie en het netjes oplossen enerzijds, wat heel begrijpelijk is, maar anderzijds overweeg je wel een juridische procedure.

Laat nu een juridische procedure starten nu juist iets zijn wat de meeste mensen de ander niet in dank zullen afnemen en waarbij juist vaak de 'hakken in het zand gaan' en vaak voedingsbodem is voor verdere buurt conflicten.
Is er ook aangegeven waarom jij daar niet mag parkeren en waarom de BOA daar op handhaaft, maar dat de buren dat schijnbaar wel mogen van de gemeente, en daar geen handhaving is?

[ Voor 16% gewijzigd door Dennism op 16-06-2022 14:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eXistenZ_
@Dennism
Laat ik het dan anders verwoorden: ik wil niet door zelf ook auto's op een bepaalde manier te gaan parkeren hun een hak proberen te zetten waardoor iedereen zich nog meer aan elkaar gaat ergeren, en ik zelf ook shady bezig ben. Dat wordt gegarandeerd gezijk met bekraste auto's of andere eigendommen ofzo.

Als ik ze voor de rechter sleep en ik word in het gelijk gesteld zijn ze maar lekker boos maar kunnen ze niet zeggen dat ik wat verkeerds doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:02
consolefreak schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:11:

Geen bekeuring door handhaving: op eigen grond, gehuurd terrein, of niet openbare weg, dat mag de politie doen als ze daar de tijd voor willen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wij hebben ook een garagebox op zo'n pleintje en voor de gemeenschappelijke grond (pleintje en oprit er naartoe) is een soort vve-constructie van toepassing. Er is ook elk jaar een vergadering voor eigenaren waar over dit soort punten gestemd kan worden. Ik zou zeker informeren hoe dit bij jou zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CMos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10 15:05
Zou dit een oplossing kunnen zijn? Er zou wel flink wat werk voor verzet moeten worden; handtekeningen verzamelen van buurtbewoners en dan met de gemeente om tafel?

Prachtige tekening maar idee is duidelijk denk ik :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8TksOkqFvW-lM0eMypIWJZ3Hj_I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jFTp1psBVf1oieyUvoJSkMMc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door CMos op 16-06-2022 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:07
@CMos zijn tekening is zoals je het hier vaak zien in 'hofjes' vergelijkbaar met dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat er weinig rest dan escaleren dan, als de gemeente selectief denkt te kunnen gaan handhaven. Die auto blokkeert jouw uitrit en dat is niet anders voor "bezitters van een gewone garage" of "bezitters van een hoekgarage". Als de gemeente daar anders over denkt, dan mogen ze dat toelichten.

1. Formeel een handhavingsverzoek indienen. Wachten op formele reactie vanuit de gemeente.
2. Een auto voor jouw garage parkeren (in overleg met buurman) en buurman laten bellen.
3. Media.

Andere oplossingsrichting: voetballende buurtkinderen. Jij vind dat natuurlijk geen probleem. Je mag toch niet voor je garage parkeren. Dan blokkeer je een uitrit. Maakt niet uit of het jouw eigen uitrit is. Het is geen parkeerterrein, het is een pleintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-10 21:40
Sterker nog , die auto blokkeert zijn eigen uitrit/garage wat ook niet mag wat @sambuca00 ook aangeeft.

De auto mag daar niet staan tenzij het privé grond betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Laatst online: 16:17
Als je denkt dat de buren er voor open staan - neem de buurman mee naar je garage, zet m in je auto en vraag hem zelf om de auto eruit te krijgen. Maar als je geen deuk of kras in je auto wilt is dan misschien niet de beste oplossing :p

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:47

PB-powell

Mr. Laziness

_eXistenZ_ schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:20:
@Dennism
Laat ik het dan anders verwoorden: ik wil niet door zelf ook auto's op een bepaalde manier te gaan parkeren hun een hak proberen te zetten waardoor iedereen zich nog meer aan elkaar gaat ergeren, en ik zelf ook shady bezig ben. Dat wordt gegarandeerd gezijk met bekraste auto's of andere eigendommen ofzo.

Als ik ze voor de rechter sleep en ik word in het gelijk gesteld zijn ze maar lekker boos maar kunnen ze niet zeggen dat ik wat verkeerds doe.
En na de rechtszaak, als je die al wint, zullen de buren niet verzuurd zijn? En gekras op auto's of andere getreiter kan dan ook niet meer plaatsvinden?
Ik ben het met @Dennism eens dat de juridische weg bewandelen nogal kwaad bloed kan zetten en je er vanuit moet gaan dat enige vorm van vriendelijkheid verdwenen zal zijn. Daarnaast is een uitspraak van een rechter leuk, als er niet gehandhaafd wordt heb je nog altijd niks.
Zoals door andere geopperd/gesteld moet je goed uitzoeken wat wel/niet mag vanuit de APV en daarop gaan laten handhaven om mee te beginnen. Als er niet gehandhaafd wordt zul je eerst bij de gemeente moeten aankloppen als de buren niet naar jou luisteren.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Yes, het wordt hoe dan ook kut, maar daar kan ik weinig aan doen. Ik ga hen iig niet irriteren door auto's klem te zetten enzo, ik laat liever gewoon recht spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Je kan alvast beginnen met de buren er op blijven aanspreken, en aangeven dat je er melding van maakt bij de boa (als het gemeente grond is) als het weer gebeurd en dat de auto wordt weggesleept op hun kosten. Ik zou nog drie keer* waarschuwen, en daarna elke keer melding gaan doen bij de boa. Leg ook alles vast (just in case we je terug zien bij de rijdende rechter), dus maak fotos hoe de auto staat en dat je er niet (makkelijk) uitkomt, dus ook een foto hoe je (niet) uit de garage komt, dus een fot met jouw auto half uit de garage. Kijk ook even of je de straat kan markeren hoe hun auto staat (met krijt) en als hun auto er niet staat, rij dan jouw auto uit de garage, maak daar ook foto’s van.

Zoek ook al vast uit door de gemeente en/of politie te bellen welke nummer je moet bellen als er een uitrit wordt geblokkeerd, hoe snel ze acteren en of ze ook gaan wegslepen.

*) gewoon op maandag de auto eruit om te tanken, op dinsdag om hem te poetsen, en woensdag de olie verversen, en dan kan je op donderdag (bandenspanning controleren, stofzuigen, verzin een reden) de boa bellen. Laat er geen weken tussen zitten, tackle dit nu zsm. De eerste drie keer vraag je hen de auto te verplaatsen. Als dat niet doen dan de boa direct bellen.

Dit bordje ophangen kan misschien ook helpen om de boodschap over te brengen.
Afbeeldingslocatie: https://www.betervoorbereid.nl/dynamisch/bibliotheek/cache/960_960_3_wm_1013_0_nl_bord_uitrit_vrijlaten_dag_nacht_wit.jpg

Plezierig is het niet, maar als je niet aanhoud win je niet. En je staat voor zover ik kan zien geheel in je recht, men mag een uitrit niet blokkeren, dus je moet er enigsinds normaal uit kunnen rijden.

Gebruiken ze de garage om hun andere auto in te stallen?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Kleine update dan:

Hoe weet de lokale BOA nou welke garage en auto van wie zijn? Je mag een in/uitrit niet blokkeren, ongeacht of die van jezelf is, dus daar zouden ze gewoon op kunnen handhaven.
Pagina: 1