Vogelpoep auto

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:13
Wij wonen in een koopwoning met een afgesloten parkeergarage (openlucht). Iedereen heeft een eigen vaste parkeerplek. Wij hebben de woning gekocht als nieuwbouw. Ik parkeer mijn auto pal naast een boom. De afgelopen jaren was de boom nog niet heel groot, maar inmiddels is de boom zo groot geworden dat er vogels op zitten en mijn auto onderpoepen.

Wat kan ik hier aan doen? Parkeerplek verkopen gaat niet, is gekoppeld aan de woning. En niemand zou het willen kopen, want vogelpoep.
Buiten parkeren kan ook niet, kost 4 euro per uur. Ik zou een parkeerplek van 1 van de buren kunnen huren (als zij geen auto hebben) maar dat kost me al gauw minimaal 50 tot 100 per maand.

Ik zou dit bij de VVE kunnen aangeven, maar kunnen zij er wat mee? Boom weghalen zie ik niet gebeuren.

Tips? Advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:35

jgj82

Ja, maar = nee

Niet het meest handige, maar wel goed voor je auto: autohoes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:02

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Vogelverschrikkers in de boom hangen? Bijvoorbeeld ballonnen, glitterende slingers of oude cd's.

Of een hoes over je auto doen (car condom).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:19
Staat die boom op gemeentegrond of op grond van de VVE?
In dat laatste geval is er misschien wat mogelijk, zoals gericht snoeien of vervangen door een ander soort boom (die trager of in een andere vorm groeit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:58
Er zijn meer factoren dan alleen bomen en vogels: ik woon in een straat met allemaal dezelfde bomen, maar bij 1 a 2 bomen is het jaar in jaar uit een shitfest en bij de andere niet.

Vraag is dus wat het verschil maakt. Als je dat weet kun je het mogelijk aanpakken. Het eerste wat te binnen schiet is strategisch snoeien.

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 16-06-2022 12:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:03

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Beekforel schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:21:
Vogelverschrikkers in de boom hangen? Bijvoorbeeld ballonnen, glitterende slingers of oude cd's.

Of een hoes over je auto doen (car condom).
Hoes over de auto zou mijn advies zijn. Waarom vogels weren uit één van de weinige plekken waar ze nog wel de nacht mogen doorbrengen? Omdat je wat guano op je auto krijgt? Dat was je er zo vanaf, zeker als je er ff een natte doek/nat keukenpapier op legt.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rukapul
FooLsKi schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:35:
[...]

Hoes over de auto zou mijn advies zijn. Waarom vogels weren uit één van de weinige plekken waar ze nog wel de nacht mogen doorbrengen? Omdat je wat guano op je auto krijgt? Dat was je er zo vanaf, zeker als je er ff een natte doek/nat keukenpapier op legt.
In principe ben ik het met je eens, maar als topicstarter net zo'n boom heeft als 1-2 bomen bij ons in de straat dan zit de auto elke dag weer van voor tot achter onder de vogelpoep. Dan kun je bijna nooit 'schoon' in je auto stappen. Die plekken blijven dus meestal leeg en worden alleen als laatste optie gebruikt.

* Rukapul had er een keer een nacht geparkeerd en de dag erop was de auto op de parkeerplaats van de Efteling een attractie die kon wedijveren met het park zelf :+

Met zo'n dagelijkse productie zit je namelijk ook met de vraag waar je de hoes laat en hoe je die gaat hanteren.

Voor incidentele vogelpoep werkt zo'n hoes natuurlijk prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 16-06-2022 12:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:27

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ja
- vogels verjagen of
- boom snoeien of
- auto beschermen of
- auto verplaatsen

Wat de beste oplossing is, hangt af van:
- hoeveel moeite je wil doen
- hoeveel budget je hebt
- wat de exacte regels zijn
- wat je zelf leuk vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Rukapul schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:38:
[...]

In principe ben ik het met je eens, maar als topicstarter net zo'n boom heeft als 1-2 bomen bij ons in de straat dan zit de auto elke dag weer van voor tot achter onder de vogelpoep. Dan kun je bijna nooit 'schoon' in je auto stappen. Die plekken blijven dus meestal leeg en worden alleen als laatste optie gebruikt.

* Rukapul had er een keer een nacht geparkeerd en de dag erop was de auto op de parkeerplaats van de Efteling een attractie die kon wedijveren met het park zelf :+

Met zo'n dagelijkse productie zit je namelijk ook met de vraag waar je de hoes laat en hoe je die gaat hanteren.

Voor incidentele vogelpoep werkt zo'n hoes natuurlijk prima.
Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoeveel vogels er in de boom bij TS' parkeerplaats zitten; is het een koppeltje houtduiven die er de nacht doorbrengt, of, zoals aan het begin van de straat waar ik woon, letterlijk honderden kauwtjes en halsbandparkieten? In dat laatste geval zou ik iets van een andere plek proberen te regelen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 10:13
Eens met al bovenstaande. Zou vooral potentie zien in het plaatsen van een vogelafschrikker. Haal een ladder en maak met tie wraps zo'n grote zwarte plastic kauw vast aan een tak. Blijven de duiven wel weg.

Misschien nog laatste oplossing: carport bouwen. Koop vier houten palen, haal een baksteen weg en zet die paal in de grond, en bouw een afdakje op die vier palen. Als het eigen grond is zou dat met goedkeuring van VVE o.i.d. moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Het zijn voornamelijk duiven, ze proberen zich er ook te nestelen. Om de zoveel tijd kom ik weer een platgereden duif tegen.

Het is ook niet volledig van voor naar achter. Het is voornamelijk dat het te vaak is, als het 1 of 2x per maand gebeurd, prima.

Maar ik was de auto, parkeer 'm, volgende dag is het weer raak.

Toevallig paar dagen terug foto's gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNqFcucedU-skSUjQ2rudWZFb-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/owT3sWBwpyFGEHr1VL65SONM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LpvS4dXJQtYXp8uQdcHQYGAlmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9cOxvJ8pXnAATTPglBtmxtF4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 23:47
Goed om te weten dat het vliegende ratten zijn. Misschien kun je die boom gewoon voorzien van die anti-duiven pinnen. Dan ben je er direct vanaf.
FooLsKi schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:35:
[...]

Vogelpoep was je er echt niet zomaar vanaf, nat maken of een hogedruk reiniger anders gaat het je niet lukken zonder krassen. Dat was vroeger misschien wel zo, toen autolak nog van een bepaalde kwaliteit was, maar tegenwoordig is vogelpoep echt heel lastig te verwijderen als het eenmaal goed is ingebrand door de zon.

Klinkt verder leuk, maar elke dag meerdere keren in de weer met een hoes of elke dag je auto wassen gaat vrij snel vervelen. Dat eerste weet ik omdat ik dit met mijn motor deed, dat tweede omdat wij in de buurt ook zo'n vogelboom hebben. Verder loop je met een autohoes ook het risico dat je krasjes krijgt, want je sleept altijd een beetje met de hoes over je lak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 12:54

TommyGun

Stik er maar in!

Gewoon even snoeien op een schemerige avond...

Die plekken erachter zijn wel mooi overdekt :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:48
Zo'n plastic kraai zijn vogels niet heel erg van onder indruk, is mijn ervaring. Eerste half uur (bij duiven misschien eerste dag) wel, daarna hebben ze vrij snel door dat ie niet echt is omdat ie niet beweegt. Of je moet die nepkraai dagelijks op een andere tak zetten.

Aan de andere kant: die dingen kosten €2,99 dus je zou het best eens kunnen proberen.

Duiven kunnen overigens ook prima nestelen onder dat parkeerdak, genoeg balken/randjes, ze zitten ook vaak onder bruggen/tunnels op de meest bizarre plekjes. Dus ook onder dat dakje zetten is geen garantie dat er geen duiven boven je auto wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
HenkEisDS schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:53:
Goed om te weten dat het vliegende ratten zijn. Misschien kun je die boom gewoon voorzien van die anti-duiven pinnen. Dan ben je er direct vanaf.

[...]

Vogelpoep was je er echt niet zomaar vanaf, nat maken of een hogedruk reiniger anders gaat het je niet lukken zonder krassen. Dat was vroeger misschien wel zo, toen autolak nog van een bepaalde kwaliteit was, maar tegenwoordig is vogelpoep echt heel lastig te verwijderen als het eenmaal goed is ingebrand door de zon.

Klinkt verder leuk, maar elke dag meerdere keren in de weer met een hoes of elke dag je auto wassen gaat vrij snel vervelen. Dat eerste weet ik omdat ik dit met mijn motor deed, dat tweede omdat wij in de buurt ook zo'n vogelboom hebben. Verder loop je met een autohoes ook het risico dat je krasjes krijgt, want je sleept altijd een beetje met de hoes over je lak.
Er hangen al een paar van die pinnen, maar voornamelijk onder het dek, maar toch vinden ze steeds weer een plek om te nestelen. En opzich is dat prima, maar moeten ze niet de auto's onderpoepen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

HenkEisDS schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:53:

[...]

Zou ik dergelijke pinnen in een boom zien, dan sloop ik ze daar direct uit. Zij gaan niet boven jouw auto slapen, jij parkeert onder hun bed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:11
Tja, de enige echte oplossing is om die boom te laten snoeien of weghalen. Dus ik zou contact opnemen met iemand die daar verantwoordelijk voor is. Je staat op een privéparkeerplek, dan lijkt me het niet wenselijk dat je auto iedere dag onder de poep zit. Zo'n hoes zou voor mij persoonlijk geen oplossing zijn, wat een gedoe iedere keer.

[ Voor 13% gewijzigd door NotSoSteady op 16-06-2022 13:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:59
@c-nan Een andere kleur BMW rijden helpt.

Wij hebben al jaren een blauwe en een grijze. De blauwe auto's zijn steevast doelwit, helemaal als ze gewassen/shiny zijn. Ook als ze niet onder bomen zijn geparkeerd. De grijze exemplaren hebben er nauwelijks last van.

Wil je het mitigeren dan kan je preventief Meguiars ultimate quik wax (of soortgelijk) gebruiken of een keramische coating laten aanbrengen, dat helpt enorm tegen inbranden en maakt verwijderen makkelijker.

Wees blij dat het duiven zijn. Ik heb hier soms het idee dat 's nachts een zwerm quetzalcoatlus m'n auto komt verven.

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japidoff
  • Laatst online: 24-04 13:34
c-nan schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:50:
Het zijn voornamelijk duiven, ze proberen zich er ook te nestelen. Om de zoveel tijd kom ik weer een platgereden duif tegen.

Het is ook niet volledig van voor naar achter. Het is voornamelijk dat het te vaak is, als het 1 of 2x per maand gebeurd, prima.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
oplossing: relativeren

als je dáár "last van hebt", mag ik je dan een sneeuwvlokje noemen?

dit is vogelpoep, meerdere keren per week, dit is nog niet het ergste:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EC2uXdopepSMSdZz4c3d-A3vb40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KeJCQ4BmChPwdO6WvxdPgrsr.jpg?f=fotoalbum_large

maar goed, je hebt een mooie bak, best een beetje blij mee denk ik, niets staat je in de weg om er een topic over te starten om wat overleg over te voeren en wat tijd van medetweakers te vragen... ;)

serieus, no offence, maar mocht je er over nadenken om hiervoor die boom te laten snoeien of die vogels te verjagen zou ik wel een beetje triest vinden...

maar een autohoes? goed plan! misschien professioneel in de was laten zetten? krijg je het er makkelijker af? plantenspuit met water/autoshampoo en een zacht borstertje in de buurt houden?

gang is alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Raymond P schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:59:

Wij hebben al jaren een blauwe en een grijze. De blauwe auto's zijn steevast doelwit, helemaal als ze gewassen/shiny zijn. Ook als ze niet onder bomen zijn geparkeerd. De grijze exemplaren hebben er nauwelijks last van.

Wil je het mitigeren dan kan je preventief Meguiars ultimate quik wax (of soortgelijk) gebruiken of een keramische coating laten aanbrengen, dat helpt enorm tegen inbranden en maakt verwijderen makkelijker.

Wees blij dat het duiven zijn. Ik heb hier soms het idee dat 's nachts een zwerm quetzalcoatlus m'n auto komt verven.
Het vervelende is, ik had 'm dus schoongemaakt, de volgende hadden ze er alweer op gekakt :'(

Wij gaan sowieso over een tijdje verhuizen, dus dan ben ik er van af, maar tot die tijd had een oplossing wel leuk geweest.

Zal eens kijken/inlezen of ik zelf zo een wax kan aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Japidoff schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:10:
[...]

[Afbeelding]

maar goed, je hebt een mooie bak, best een beetje blij mee denk ik, niets staat je in de weg om er een topic over te starten om wat overleg over te voeren en wat tijd van medetweakers te vragen... ;)

serieus, no offence, maar mocht je er over nadenken om hiervoor die boom te laten snoeien of die vogels te verjagen zou ik wel een beetje triest vinden...

maar een autohoes? goed plan! misschien professioneel in de was laten zetten? krijg je het er makkelijker af? plantenspuit met water/autoshampoo en een zacht borstertje in de buurt houden?
toon volledige bericht
Het gaat niet perse om de hoeveelheid, want wassen moet toch, maar om de frequentie. En ja, je mag mij best een sneeuwvlokje noemen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:11
[...]

[Afbeelding]

toon volledige bericht
weet je zeker dat het een vogel was?het lijkt er meer op dat dombo de vliegende olifant op je auto heeft zitten schijten >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Japidoff
bie100 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:12:
[...]

weet je zeker dat het een vogel was?het lijkt er meer op dat dombo de vliegende olifant op je auto heeft zitten schijten >:)
_/-\o_ _/-\o_

owja! onze oplossing:

wij hebben kinderen genomen, 2, nu 11 en 15, die wassen de auto's
is wel een investering, ik denk niet dat we dat ooit terug gaan verdienen, het duurt namelijk fakking lang voordat je er wat voor terugkrijgt, maar het werkt wel!

gang is alles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:32
Kleinere auto kopen, minder oppervlakte wat geraakt kan worden. En beter voor het milieu ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
c-nan schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:50:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is toch niks. Als de drempel daar ligt dan is een overdekte stalling de oplossing.

Maar wellicht is dat wel een optie om met de VVE te overleggen: een halve overkapping. De palen zouden precies in het plantsoen kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08-05 14:55
Een autohoes is trouwens geen aanrader als 'ie buiten staat. Door de wind gaat zo'n hoes bewegen en schuurt al het stof lekker over de lak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 06-05 12:54

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

[Afbeelding]

toon volledige bericht
Dat jij het niet erg vindt dat je koekblik onder gescheten wordt wil niet zeggen dat de TS maar moet slikken dat zijn (mooie) BMW besmet wordt... :O

*snip* op deze toer kunnen we het forum wel sluiten

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 16-06-2022 14:57 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japidoff
Modbreak:Adem in, adem uit

[ Voor 92% gewijzigd door Señor Sjon op 16-06-2022 14:56 ]

gang is alles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japidoff
aah? kom op? mag ik niet 1 keertje trollen? :P

ik twijfelde zelf ook al een beetje... beter niet kunnen doen dus?

gang is alles

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:18
Even een gek idee voorstellen.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/9d/55/dc/9d55dc2578bf278a8e7c14f434f70b11.jpg

Als je nu vanaf de overkapping naar de boom een schaduwdoek mag trekken van de VVE. Dan kunnen de vogels gewoon blijven zitten en blijft jouw auto ook gewoon mooi schoon .

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:39
Nope, we zijn onverbiddelijk. :P We hebben daar een doucheputje voor. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:11
DonJunior schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:03:

[Afbeelding]

Als je nu vanaf de overkapping naar de boom een schaduwdoek mag trekken van de VVE. Dan kunnen de vogels gewoon blijven zitten en blijft jouw auto ook gewoon mooi schoon .
En hoe ziet die hoes er dan uit na 2 dagen? Volgens mij is hier de enige oplossing die boom grondig terug snoeien of een andere parkeerplek regelen.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39

sapphire

Die-hard pruts0r

Nouja die boom mag ook wel gesnoeid worden. Als die een beetje groeit zitten de takken in je nek als je naast de auto staat. Kan ook niet helemaal de bedoeling zijn lijkt me.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:49
@c-nan
Misschien niet de mooiste oplossing.

https://www.dancovershop....-pro-24x6x24-m-pvc-2.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

c-nan schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:15:
Ik zou dit bij de VVE kunnen aangeven, maar kunnen zij er wat mee? Boom weghalen zie ik niet gebeuren.

Tips? Advies?
Ik zou dit zeker bij de VVE aangeven, dan kunnen zij meekijken en meedenken met oplossingen, daar is een VVE ook voor bedoeld, wat mij betreft. Maar het makkelijkste wat je kan doen (en dat is ook al reeds gezegd) is een hoes voor de auto.

Maar als er sprake is van overlast door de vogels in de boom, zijn er misschien ook andere mogelijkheden zoals bijvoorbeeld snoeien of vogelverschrikkers (laten) plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je weet dat als je vogelpoep te lang laat zitten het in de lak gaat bijten en je dus schade kan overhouden aan de auto? Ik snap dus heel goed dat mensen liever geen vogelpoep op de auto zien of dat anderzijds zo snel mogelijk weg willen hebben.

[ Voor 59% gewijzigd door CH4OS op 16-06-2022 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 11:52
op de foto lijkt het dat ze maar alleen bij de neus van je auto poepen
is dit zo

ja dan lijkt mij terug snoeien van 1 of meerdere dikke takken de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:08

SomerenV

It's something!

Hier ook aardig wat bomen in de wijk (van die grote units) en inderdaad ook maar een paar waar het drama is onder de boom (geen idee waarom specifiek op die plekken). Eentje pal voor ons huis en net die parkeerplek is altijd vrij :+ Overigens is het vooral in het voorjaar ellende. Daarna valt het redelijk mee. Duiven hebben geprobeerd te nestelen hier, maar dat probleem is verholpen op wat minder orthodoxe wijze. Dat gaf ook by far de meeste rotzooi. Nu was ik 'm gewoon af en toe en is het prima bij te houden.

Overigens is in de boom klimmen geen optie hier. De eerste takken beginnen pas op een meter of 6 en de nestjes zitten vaak 2x zo hoog diep in het bladerdek. Een zeil hangen ook niet want ik sta op gemeentegrond met m'n wagen. Een zeil voor over de auto zou ik echt veel te veel gedoe vinden.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Gezien je omschrijving van de parkeerplaats ga ik er vanuit dat er een VVE is gekoppeld aan de parkeerplaatsen, je kunt je klacht dus waarschijnlijk kwijt bij de VVE.

Het doek idee van hierboven klinkt als een prima plan, eventueel op kosten van de VVE.

Anders het snoeien van de boom tot deze niet meer over jouw parkeerplaats heen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De VVE kan je denk ik niet gebruiken om de kosten voor een autohoes te declareren, verschilt per VVE, de VVE waar ik lid ben doet dat in elk geval niet (zomaar). Zou je schade krijgen aan de auto door de vogelpoep, dat lijkt mij gemakkelijker te verhalen op de VVE, mits het aantoonbaar is dat de VVE verantwoordelijk is voor de schade, omdat de VVE het onderhoud aan de boom bijvoorbeeld verzaakt heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 16-06-2022 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprhnk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-02-2024
FooLsKi schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:48:
[...]

Zou ik dergelijke pinnen in een boom zien, dan sloop ik ze daar direct uit. Zij gaan niet boven jouw auto slapen, jij parkeert onder hun bed!
Ik zou zeggen neem ze mee naar huis knuffel ze en koester ze voor de rest van je leven. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ligone
  • Laatst online: 08-05 11:57

Ligone

Moeha!

Zo'n klein boompje... Knip gewoon die takken die over je auto hangen af... Zou me verbazen dat daar iemand over gaat zeuren!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:19

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

FooLsKi schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:48:
[...]

Pff doe normaal zeg. Als het mijn auto zou zijn, en jij staat de pinnen uit de boom te trekken, zou ik jou in de boom tie-rippen }) Alsof het een duif interesseert dat ie even een halve meter moet opschuiven.

Ik zou ook zelf de zaag in de boom zetten. Een half metertje ziet niemand, maar draagt wel bij aan het gebruik (poep en beloopbaarheid) van iets dat toch ontegenzeggelijk een parkeerplaats is, en geen wandelpark.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

DonJunior schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:03:

[Afbeelding]

Dat zou een goed idee zijn, idd. Heeft nog als bonus dat TS' auto in de zomer geen sauna is, waardoor de airco minder hard hoeft te werken wanneer TS gaat rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-05 09:50

MLLL

Palm Treo 650

Japidoff schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:16:
[...]

_/-\o_ _/-\o_

owja! onze oplossing:

wij hebben kinderen genomen, 2, nu 11 en 15, die wassen de auto's
is wel een investering, ik denk niet dat we dat ooit terug gaan verdienen, het duurt namelijk fakking lang voordat je er wat voor terugkrijgt, maar het werkt wel!
Ik waste de auto van mijn vader met een schuursponsje en Jif, dat was dus eenmalig
Met grasmaaien maaide ik door het verlengsnoer heen , na 3 keer was dat ook klaar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Raymond P schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:59:

Daar is eens onderzoek naar gedaan; vogels blijken het liefst hun behoefte in water te doen (ivm roofdieren die anders makkelijk hun slaapplek kunnen vinden) en een donkerblauwe, glanzend gewassen auto lijkt van boven net op water...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
CH4OS schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:39:
De VVE kan je denk ik niet gebruiken om de kosten voor een autohoes te declareren, verschilt per VVE, de VVE waar ik lid ben doet dat in elk geval niet (zomaar). Zou je schade krijgen aan de auto door de vogelpoep, dat lijkt mij gemakkelijker te verhalen op de VVE, mits het aantoonbaar is dat de VVE verantwoordelijk is voor de schade, omdat de VVE het onderhoud aan de boom bijvoorbeeld verzaakt heeft.
Mijn inziens is het in principe initieel gezien het 'probleem' van de VVE.
De VVE is verantwoordelijk voor het groen op het terrein.
Als het groen voor - indirecte - schade, waardevermindering (vogelpoep heeft een grote invloed op de lak van een auto) of extra kosten aan de auto zorgt dan kun je de VVE vragen om daar actie op te ondernemen.

Makkelijkste optie is de hovenier van de VVE te vragen om de boom dusdanig te snoeien dat de parkeerplaats vrij blijft van overhangende takken.
Meer diervriendelijke optie is in overleg met de VVE - en met goedkeuring van een meerderheid van de leden - een dergelijk doek op te laten hangen.

Waarschijnlijk mag je van de VVE ook niet zomaar zelf actie ondernemen aangezien de parkeerplaatsen onder de regels van de VVE vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

endless schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:20:
Mijn inziens is het in principe initieel gezien het 'probleem' van de VVE.
De VVE is verantwoordelijk voor het groen op het terrein.
Als het groen voor - indirecte - schade, waardevermindering (vogelpoep heeft een grote invloed op de lak van een auto) of extra kosten aan de auto zorgt dan kun je de VVE vragen om daar actie op te ondernemen.
Ja, dat kan wel, maar een declaratie voor een autohoes van de auto die staat onder een boom van de VVE valt daar dus niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Nou, gisteravond de auto gewassen, vandaag was het alweer raak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLbPjjF9r5FVvOSLFZZs6LO5LCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yOp21FovyWioDLi96uQZlUUF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ligone

Ligone

Moeha!

Je kan er natuurlijk nog een 5 pagina's lang topic van maken of gewoon dit: klik kopen...

Mijn keuze zou snel gemaakt zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Ligone op 17-06-2022 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom zagen? Er is toch al zo weinig groen her en der en dit heeft als ik schaduw.
Gooi gewoon een net over de boom heen, kunnen vogels niet meer op de takken zitten en dus ook niet rustig schijten. Vogels weg en boom behouden :)

Wel rondom doen en onderop ook langs de stam, anders vliegen ze er onder en komen ze er niet meer uit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ligone

Ligone

Moeha!

Omdat je dat dan kort kan houden van in het begin? Met een net erover kan je elk jaar een groter net kopen tot je het er nie meer over krijgt. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
CH4OS schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:37:
[...]
Ja, dat kan wel, maar een declaratie voor een autohoes van de auto die staat onder een boom van de VVE valt daar dus niet onder.
Als je dat als oplossing aanbrengt in de VVE-vergadering en de leden gaan akkoord wel.
Ik had het wellicht beter moeten verwoorden, je kunt inderdaad niet zomaar zo'n ding kopen en declararen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Laatst online: 08-05 13:19
Kurma schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:38:
Een autohoes is trouwens geen aanrader als 'ie buiten staat. Door de wind gaat zo'n hoes bewegen en schuurt al het stof lekker over de lak.
Kwam hier om dit te zeggen.

Als ik TS was zou ik gewoon die boom snoeien. Genoeg andere bomen in NL te vinden voor die duiven vliegende ratten. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door CarJunkyXL op 21-06-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljd3k
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-06-2024
Ligone schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:19:
Je kan er natuurlijk nog een 5 pagina's lang topic van maken of gewoon dit: klik kopen...

Zou dit ook kunnen werken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:11
Wat een ondingen zijn dit. Mijn buren hebben deze in de tuin staan tegen katten, werkt voor geen ene meter en iedereen die op bezoek komt jonger dan 35 jaar vraagt zich af wat dat klotegeluid is...

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

endless schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:07:
Als je dat als oplossing aanbrengt in de VVE-vergadering en de leden gaan akkoord wel.
Ik had het wellicht beter moeten verwoorden, je kunt inderdaad niet zomaar zo'n ding kopen en declararen.
Waarom zou ik als buurman van @c-nan (niet dat ik dal wel ben, maar in het hypothetische geval dat ik dat wel ben), instemmen met de kosten te betalen voor iets wat de buurman prima zelf kan bekostigen? Waarom zou ik dat ten laste willen leggen aan de VVE? Zou er schade zijn door nalatigheid van de VVE dan wordt het een ander verhaal, maar zo'n autohoes kost misschien 50 euro het gaat om bescherming tegen vogelpoep, het hoeft dus niet kogelwerend te zijn of zo... ;) Zo'n hoes was of spoel je dan een keer af en klaar. Wel dan even de auto aan de kant zetten natuurlijk, als de auto "thuis" is. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 21-06-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CarJunkyXL schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:13:
Kwam hier om dit te zeggen.

Als ik TS was zou ik gewoon die boom snooien. Genoeg andere bomen in NL te vinden voor die duiven vliegende ratten. ;)
De boom is in beheer van de VVE, gewoon de VVE erop aanspreken om te snoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ligone schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:19:

Hij kan ook de VVE aanspreken en vragen of men er onderhoud aan kan doen, daar betaald @c-nan immers de servicekosten van de VVE voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik zou in ieder geval in gesprek gaan met de VVE. Daarnaast zou ik in ieder geval een keramische coating laten zetten op je auto. Dat kost even geld, maar voorkomt in ieder geval dat de vogelpoep kans krijgt om in te branden in je lak.

Daarna is het verwijderen van de vogelpoep ook een stuk makkelijker. Je hoeft trouwens niet de hele auto te wassen na een dergelijk bombardement. Koop goede dikke microvezel doeken, haal een waterless wash product voor je auto, zoals deze: https://www.meguiars.nl/w...-wash-wax-anywhere-768ml/ en verwijder de vogelpoep. Eerst een keer inspuiten en dan zonder druk de vogelpoep zo goed mogelijk verwijderen. Als het ergste weg is, dan nog een keer goed inspuiten en met een schoon stuk doek met lichte druk de plek schoonmaken. Zo voorkom je krassen door de harde stukken in de uitwerpselen. Doek daarna niet weer gebruiken totdat deze gewassen is.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Laatst online: 08-05 13:19
CH4OS schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:28:
[...]
De boom is in beheer van de VVE, gewoon de VVE erop aanspreken om te snoeien.
Het spijt mij ten zeerste dat ik een typo heb gemaakt. Ik heb het originele bericht gewijzigd.

[ Voor 8% gewijzigd door CarJunkyXL op 21-06-2022 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:27:
[...]
Waarom zou ik als buurman van @c-nan (niet dat ik dal wel ben, maar in het hypothetische geval dat ik dat wel ben), instemmen met de kosten te betalen voor iets wat de buurman prima zelf kan bekostigen? Waarom zou ik dat ten laste willen leggen aan de VVE? Zou er schade zijn door nalatigheid van de VVE dan wordt het een ander verhaal, maar zo'n autohoes kost misschien 50 euro het gaat om bescherming tegen vogelpoep, het hoeft dus niet kogelwerend te zijn of zo... ;) Zo'n hoes was of spoel je dan een keer af en klaar. Wel dan even de auto aan de kant zetten natuurlijk, als de auto "thuis" is. ;)
Hypothetisch worst-case-scenario; TS zou de VVE verantwoordelijk kunnen stellen voor 'schade' aan zijn auto, dit zou VVE geld kunnen kosten. TS zit met een toegewezen parkeerplaats, naast een boom. Hiervoor is VVE volgens mij indirect verantwoordelijk.

Daarom gaf ik eerder ook al aan; TS mag eigenlijk niet zomaar de boom gaan snoeien of pinnen plaatsen in de boom. Als je een zuur VVE-lid hebt dat dat ziet kun je een vervelende discussie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
  • Laatst online: 07-05 16:26
luchtbuks? Die paar duiven zijn niet van economisch belang in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
noordwolde schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:53:
luchtbuks? Die paar duiven zijn niet van economisch belang in Nederland
https://www.vogelbescherm...20Wet%20natuurbescherming.

Nee. Dat is verboden.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08-05 15:09
Snoei die boom gewoon zelf en kijk waar het schip strand. Als je gezeur krijgt dan bied je je excuses aan en groeit het wel weer aan. Zie je dan wel weer verder, weten ze ook meteen hoe erg je er mee zit. Zou het zelf ook zeer vervelend vinden en het op deze manier oplossen.

[ Voor 25% gewijzigd door ColeJ op 22-06-2022 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
  • Laatst online: 07-05 16:26
Houtduif ja maar die stadsduiven ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:03
Ik kwam net voorbij het fenomeen ‘garage tent’. Dacht eerst dat het een grap was, maar het bestaat echt. Is misschien een pragmatische oplossing voor je? Google maar even, ze bestaan in alle soorten, maten en prijzen.
Lijkt me in ieder geval makkelijker te gebruiken en schoon te maken dan een autohoes. En het krast niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Laatst online: 21:04
ColeJ schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:15:
Snoei die boom gewoon zelf en kijk waar het schip strand. Als je gezeur krijgt dan bied je je excuses aan en groeit het wel weer aan. Zie je dan wel weer verder, weten ze ook meteen hoe erg je er mee zit. Zou het zelf ook zeer vervelend vinden en het op deze manier oplossen.
Dit doen tijdens de eerstvolgende storm met naam. Takken dan wel laten liggen. :9

Edit: en niet netjes snoeien natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door CrystalViriS op 26-06-2022 22:54 ]

Pagina: 1