Meerdere RDP sessies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:34
Ik heb via patching tijdelijk meerdere RDP-sessies aan de praat gekregen, maar na een update is dat natuurlijk weer verdwenen.

dit is voor mij wel heel handig omdat ik een server draai en er daarnaast door de kinderen op die pc gegamed wordt.

wat is de goedkoopste legale manier om dit te realiseren?
Kun je je bestaande windows upgraden naar server of zo?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:19
Een pc die ook gebruikt wordt om te gamen zou ik niet tegelijkertijd als server gebruiken.
Vooral niet als je meerdere RDP sessies daarnaar wil maken. Al kan je je afvragen of dat wel nodig is.

Waar gebruik je de server functie voor en waarom is het benodigd om meerdere RDP sessies te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Er draaien wat servers als Plex, Radarr en wat downloaden via windows programma alt.binz.
Ik ga er ook vanaf mijn werk laptop naar toe om te browsen omdat ik dan geen last heb van de firewall van het werk.

De kinderen loggen in met een aparte user en hebben een vrij kale desktop met steam en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Welk OS praten we over? Vanuit licentie wordt het lastig om meer dan één RDP sessie legaal werkend te krijgen op een Windows client OS.

Legaal op een server OS wordt qua licenties ook vervelend. Een remote desktop call is ook niet gratis...

Ben verder wel even benieuwd wat je allemaal zelf al gevonden hebt. Beetje eigen inzet mag best. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Question Mark op 16-06-2022 16:33 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Wilde ik ook net linken. Prima prijsje om dit gezeik niet meer te hoeven hebben.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Question Mark schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:32:
Welk OS praten we over? Vanuit licentie wordt het lastig om meer dan één RDP sessie legaal werkend te krijgen op een Windows client OS.
dyLegaal op een server OS wordt qua licenties ook vervelend. Een remote desktop call is ook niet gratis...

Ben verder wel even benieuwd wat je allemaal zelf al gevonden hebt. Beetje eigen inzet mag best. ;)
er draait windows 10 education op de machine.
mijn onderzoek wees uit dat Windows server het zou moeten ondersteunen maar dat is toch niet zo'n aantrekkelijke optie financieel gezien.
Thin stuff is wel een goede suggestie!

inmiddels had ik ook bedacht de server in hyper-v te draaien en is dit ook gelukt. Het lijkt me wel meer resource intensief. En ik moet allerlei network shares e.d. aanmaken op de host computer zodat ik die kan benaderen vanuit de hyper-v server.
Voordeel is dat deze hyper-v instantie altijd opstart, welke user ook ingelogd is in de computer.
Pagina: 1