Ik probeer voor iemand met een vrij laag budget een pc samen te stellen waarmee hij met zijn videocamera beeldmateriaal op de pc kan krijgen -> een beetje bewerken / knippen / plakken etc en dan kan branden / op vcr zetten
De pc zal alleen hiervoor + office gebruikt worden
Ik heb even een paar vragen over de volgende onderdelen, het budget is niet al te groot dus ik kan geen 1.4gig/512/80gig erin pleuren dus wil ik graag van jullie weten wat het beste is
Er komt zowiezo een MiroDC10 in (of iemand moet goed alternatief hebben ?)
RAM -> 256 ? of toch 512 ? (minimaal prijsverschil - merk je wel erg denk ik)
CPU -> gezien het budget kom ik uit op een t-bird 1 gig, is dit voldoende of merk je het verschil flink indien je een 1.2 of 1.4 gebruikt
HD 40gig/7200rpm/udma 100 -> is dit voldoende of heb je als beetje hobbyist al gauw 60 / 80 of nog meer nodig (komt CDR in)
ff een paar andere vragen
-Maakt de 'normale' videokaart wat uit kwa snelheid in het videobewerken of gaat het puur om cpu/ram/hd/edit kaart ?
een beetje goeie videokaart kost al gauw 200/300 piek maar als het niets uitmaakt kan er net zo goed een agp 8 mb kaartje in van 50 piek
-Audio wilde ik on-board doen -> maakt niet veel uit voor videobewerking (met bijbehoorde sound) dacht ik ?
-Beste os is Win98 ? of toch win2k/winxp
Als ik nogwat vragen bedenk post ik het er wel bij:)
Alvast bedankt voor de hulp
De pc zal alleen hiervoor + office gebruikt worden
Ik heb even een paar vragen over de volgende onderdelen, het budget is niet al te groot dus ik kan geen 1.4gig/512/80gig erin pleuren dus wil ik graag van jullie weten wat het beste is
Er komt zowiezo een MiroDC10 in (of iemand moet goed alternatief hebben ?)
RAM -> 256 ? of toch 512 ? (minimaal prijsverschil - merk je wel erg denk ik)
CPU -> gezien het budget kom ik uit op een t-bird 1 gig, is dit voldoende of merk je het verschil flink indien je een 1.2 of 1.4 gebruikt
HD 40gig/7200rpm/udma 100 -> is dit voldoende of heb je als beetje hobbyist al gauw 60 / 80 of nog meer nodig (komt CDR in)
ff een paar andere vragen
-Maakt de 'normale' videokaart wat uit kwa snelheid in het videobewerken of gaat het puur om cpu/ram/hd/edit kaart ?
een beetje goeie videokaart kost al gauw 200/300 piek maar als het niets uitmaakt kan er net zo goed een agp 8 mb kaartje in van 50 piek
-Audio wilde ik on-board doen -> maakt niet veel uit voor videobewerking (met bijbehoorde sound) dacht ik ?
-Beste os is Win98 ? of toch win2k/winxp
Als ik nogwat vragen bedenk post ik het er wel bij:)
Alvast bedankt voor de hulp