Superwifi punten hergebruiken of eigen AP's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 21:51
Ik ben zins om over te stappen van KPN naar T-Mobile (glasvezel beide). Ik heb bij KPN 2 superwifi punten aangeschaft en deze werken eigenlijk best prima. Wat is handig om te doen:
1) Bij T-Mobile wifi plus afnemen, twee punten a 5 euro per maand? (Zyxel volgens mij)
2) Kijken of Superwifi te hergebruiken is (is dat zo?)
3) Zelf 2 AP's kopen, wifi in modem T-Mobile uitzetten (welke? Ik heb geen PoE). Belangrijk is dat devices naadloos kunnen overstappen naar AP met beste bereik, want goedkope meuk en simpel de AP's dezelfde SSID geven heb ik slechte ervaring mee.

De punten komen in de woonkamer en op zolder. Op beide locaties is stroom en een UTP aansluiting aanwezig (1Gbit).

Punt 1 behoeft weinig uitleg, punt 2 heb ik op gezocht maar niet echt een "how-to" kunnen vinden. Punt 3 lijkt me de makkelijkste voor als ik in de toekomst weer wil wisselen. Ik vind punt 3 dus de meest duurzame, maar is ook verreweg de meest dure. Uitgaande van een jaar zou optie 2 gratis zijn en een beetje fröbelen, optie 1 kost onder de streep 60 euro en voor optie 3 neig ik naar unify en dan zit ik al over de 200 euro heen...

Resumé: Weet iemand of en hoe je de superwifi punten van KPN kan "hergebruiken" en wat zou de beste optie zijn van de drie mogelijkheden die ik zie...

Memento mori