Toon posts:

[CarAudio] Infinity Reference series

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Moi, ik zit met het volgende :

Ik heb een Seat Cordoba SportCoupe nieuw model en heb daar voor 400 piek 100 watt speakers in laten zetten door de dealer omdat dit degelijk geluid zou moeten geven. Nou er zit dus een 4 x 20 watt versterker (standaard Seat af fabriek inbouw ding) in en het geluid klinkt dus werkelijk waar nergens naar. Ik had hiervoor een Corsa en daar zat werkelijk tig keer beter geluid in :(.

Nou ben ik dus eens wezen informeren naar wat nou in mijn situatie een goeie optie is. Ik wil de standaard radio er gewoon in houden maar ik wil wel betere geluidskwaliteit. Verder is het dus een leasebak en mag er verder nix kapot wat niet meer heel kan :D. Dus ik zit vast aan de standaard maten.

Het budget dat ik voor ogen had was zo'n 800 tot 1000 piek. En heb nu dus een stelletje Infinity Reference speakertjes op het oog (2 grote achter, 2 grote voor, en 2 van die kleine hoge tonen dingen).

Heeft iemand toegevallig ervaring met dit merk of ideeen over wat beter is of alternatieven o.i.d. ?

*D

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Kan je er niet extra versterker(s) tussen stoppen?

Verwijderd

Als het kan, moet je je kofferbak als klankkast gebruiken. Als je ze inbouwt in een kleine ruimte klinkt het idd erg brak.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 22:36 schreef PsychoRealm het volgende:
Kan je er niet extra versterker(s) tussen stoppen?
Ja een versterker moet nog wel lukken... Infinity heb voor zo'n 400 piek al wel een redelijke versterker geloof ik dus kan ik dat wel doen. Verder zit m'n hoedenplank zo goed als direct bovenop een metalen plaat die m'n hoedenplank scheid van m'n kofferruimte dus daartussen zit praktisch niets :(.

Maar iemand ook echt al ervaring met Infinity Reference ?

En wat hebben jullie voor speakers ?

Verwijderd

Ik heb een Reference Compo setje voorin liggen ... ze bevallen me goed. Alleen als ik jouw was zou ik voor de Kappa serie gaan ... vindt ik persoonlijk een strakker en voller geluid geven ... Ik heb in de hoedenplank een 6x9" Kappa setje liggen en dat geluid is echt super ... ga op den duur mijn Reference Compo setje denk ik ook vervangen door een Kappa setje ... maar dat terzijde :)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:35

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Gezien je budget moet je eens naar Caliber kijken, veel geluid voor een acceptabele prijs.

www.caliber.nl

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 10:42 schreef Sietze het volgende:
Ik heb een Reference Compo setje voorin liggen ... ze bevallen me goed. Alleen als ik jouw was zou ik voor de Kappa serie gaan ... vindt ik persoonlijk een strakker en voller geluid geven ... Ik heb in de hoedenplank een 6x9" Kappa setje liggen en dat geluid is echt super ... ga op den duur mijn Reference Compo setje denk ik ook vervangen door een Kappa setje ... maar dat terzijde :)
Ik zit dus alleen met het probleem dat ik achterin alleen maar 4x6 kwijt kan dus dan kan ik alleen maar een Reference 4652cf kwijt want van de Kappa serie is er weer geen 4"x6" beschikbaar geloof ik. Maar je hebt me wel over, dan geef ik maar wat extra geld uit maar kwaliteit is belangrijk ! Dus zit nu te denken aan Kappa K652.2 CS voorin en dan een Reference 4652 CF achterin en dan misschien nog een RA 7502 versterker. Maar wat doet een versterker precies ? Ja versterken maar wat is het verschil; wat ik merk als ik het zojuist genoemde setje op m'n std. seat radio (4x20 watt) aansluit of met die versterker ertussen ? Is dat die 500 piek waard ?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Een versterker is absoluut 500 ballen waard. Als je dan toch stevig geld erin gaat steken, ga dan all the way.
Pagina: 1