Uitval intern netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-09 21:58
Mijn interne netwetwerk begint stap voor stap meer problemen te genereren. Enkele weken geleden klapte eerst mijn aardlek eruit door een brakke waterpomp. Daarna heb ik zelf nog eens 2x de spanning van mijn modem en switches gehaald.
Eerst is mijn communicatie met mijn SMA omvormer gestopt, met geen mogelijkheid krijg ik meer verbinding.
Daarna werd de downloadsnelheid van en naar de NAS drastisch minder. Mijn netgear switch die tussen mijn kabelmodem van Caiway zit/ glasvezel 500mb snelheid wilde ik controleren op instellingen maar ik kom met geen mogelijkheid meer in de settings van deze switch. De netgear switch met de buitencamera's idem dito, niet meer te in te loggen in die switch en sinds vandaag is mijn hue bridge ermee gestopt waardoor de hue lampen niet meer aangaan, stekker eruit, resetten enz. maar hij verbind gewoon niet meer.
Internet werkt wel gewoon alleen als er gedownload wordt valt het hele netwerk uit, dit heb ik in het verleden al eens gehad en uiteindelijk opgelost maar weet niet meer precies of ik de instellingen van de swich of van mijn asus 5300rt router heb aangepast.
Waar moet ik nu beginnen om deze ellende op te lossen?

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 20:41

Kabouterplop01

chown -R me base:all

fabrieks reset en documentatie, wellicht is de default setting weer terug zonder dat je dat in de gaten hebt, óf helemaal kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Maak eens een schema van je netwerk? Ik had ook ooit zoiets maar dit kwam door mijn Ziggo modem. Als deze geen internet had viel alles uit, DHCP etc, ook leken de poorten niets meer door te geven aan de rest van de aangesloten switches.

Opgelost dmv modem in bridge, eigen router en IPV 6 switches nu 1 48p switch. Alles werkt nu gewoon beter en heb veel meer inzicht.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corsat
Kabouterplop01 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 07:28:
fabrieks reset en documentatie, wellicht is de default setting weer terug zonder dat je dat in de gaten hebt, óf helemaal kapot.
Ik heb een schema en overzicht van mijn complete netwerk. Vandaag contact gehad met netgear en wat een goed support hebben ze. Er was 1 switch die vast stond en die ook programmeerbaar is, na reset kon ik de instellingen aanpassen en daarna was de hue weer terug, het download probleem opgelost. De omvormer ga ik morgen uitzoeken en ik heb een probleem met inloggen in mijn nas maar ook die ga ik morgen resetten. Wel een hoop gedoe allemaal maar ik ga er uitkomen.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 20:41

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ah wellicht kun je je NAS nog niet bereiken en kun je er daarom nog niet op inloggen, je hebt de switch dus moeten instellen. Ik denk dat je switch terug is gesprongen naar een system default.
Als je alles in hetzelfde subnet hebt dan zou je NAS ook bereikbaar moeten zijn. Anders moet je die wellicht herstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corsat
De nas is vreemd, kan niet inloggen maar wel bestanden uitwisselen. Zal hem moeten resetten om admin toegang aan te passn en dan mijn omvormer nog maar wij komen er wel..

Pagina: 1