Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:24
Beste,

Ongekend, per ongeluk heb ik foto's verwijdert die ik niet wilde verwijderen. Ik was bezig met het exporteren van mijn SD kaart naar mijn pc. Al mijn foto's die ik wilde hebben had ik in een map geplaats, allemaal prima.

Toen wilde ik mijn SD kaart ruimen maar ik zag ineens dat ik bepaalde foto's die ik wilde hebben per ongeluk al verwijdert had, ik dus CTRL Z. Wat gebeurt, verwijdert mijn pc alle foto's die ik al geëxporteerd had 'terug' naar mijn SD kaart, maar daar kon ik ze vervolgens niet meer vinden?!

Je zal wel denken vreemd en wazig allemaal, klopt, heb ik ook. Maar kortom, ik wil deze foto's terug! Ze stonden dus even op mijn pc en uiteraard op de SD! Hoe kan ik ze recoveren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
De SD kaart heeft een eenvoudig genoeg bestandssysteem dat zolang ze niet zijn overschreven ze met Recuva of Photorec wel terug zijn te halen. Dat zijn wel alle vindbare ooit gewiste foto's op de sd kaart.

Voor de pc is dat een ander verhaal, als ze niet in de prullenbak zitten zijn ze weg.
Tenzij je ze naar een daadwerkelijke harde schijf (niet ssd) hebt gekopieerd die verder niet in gebruik is, dan is die software wellicht ook nog te gebruiken.

Het lijkt erop dat Windows 10 een undo-copy niet naar de prullenbak zet, en alleen redo-copy beschikbaar maakt.

[ Voor 11% gewijzigd door jeroen3 op 15-06-2022 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
@jeroen3 Dus met Recuva of Photorec kan ik ze vinden op de SD Kaart? Ze zitten inderdaad niet in de prullenbak omdat ik ze nooit vanaf de PC heb weggegooid. Met CTRL Z gingen ze rechtstreeks terug naar mijn SD kaart, maar daar zaten ze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Lijkt erop dat er bij ctrl-z bij copy worden verwijderd en bij move terug worden gezet naar de originele plek.
Maar daar heb je nu weinig aan. Gewoon even kijken met die software en vooral niets wijzigen op de SD kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
Ja vreemd allemaal, nog nooit zoiets tegengekomen. De software loopt, hij vindt zo'n 500+ RAF bestanden. Ben benieuwd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
Godzijdank, ik heb ze weer _/-\o_ Een recovery software was dus de doorslag op de SD kaart. THANKS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke recovery tool heb je uiteindelijk gebruikt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Westland1940
RePicVid, veel van dit soort software is erg shady met abbonementen en bepaalde limieten. Deze doet alleen foto's ongelimiteerd gratis, ook RAW bestanden. Had 20GB gerecovered zonder 1 cent te betalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanton
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
R-Photo van www.r-tt.com is gratis voor thuisgebruik en heeft niet de beperkingen van RePicVid (geen video).

Joep

Pagina: 1