Modem loopt vast bij downloaden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshonw
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-07-2023
Hey,

Sinds kort overgestapt naar Ziggo en tot nu toe alleen maar drama. Ik heb de connectbox van ziggo en het lijkt erop dat hij steeds internet verliest / overbelast raakt.

Het modem start niet opnieuw op maar dropped wel alle packets voor 5-30 seconde. Helaas heb ik dit probleem al bij het laden van netflix of youtube of grotere websites waardoor ik momenteel op mijn telefoon netwerk moet werken. Wanneer ik overigens niks download en alleen pingplotter aan laat staan blijft de verbinding stabiel. Het zit hem dus echt in het overbelasten.

Ik kan dit heel gemakkelijk reproduceren door de speedtest van google uit te voeren, hij komt dan al gelijk op 200megabit per seconde en (ook te zien met pingplotter) dropped dan alle packets waarna de download snelheid terug gaat naar 0.1kb/s.

Mijn vorige router deed het altijd prima maar ging via de ISRA(?) aansluiting in de meterkast, nu via COAX die alleen in de woonkamer binnenkomt.

Weet iemand of dit door de COAX aansluiting kan komen of dat dit een probleem met het modem zelf is?

Hieronder een screenshot wat er gebeurd wanneer ik iets ga downloaden op max 5 MB/s
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5IbBHs5koWXZhLX7b-P91g7300=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yzAd7R8yumj0Nt4SHq49osuS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door joshonw op 15-06-2022 21:38 ]

Beste antwoord (via joshonw op 13-07-2022 22:43)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

joshonw schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:56:
Thanks voor de uitleg! Nu weet ik in ieder geval waar ik op moet letten bij mijn provider.

Helaas zit er een prijskaartje aan een monteur bij Ziggo mocht het aan de bekabeling liggen.
Als je zoals beschreven alleen de meegeleverde spullen gebruikt hebt, hoef je alvast niet bang te zijn voor die disclaimer.

Maar goed, misschien kunnen wij hier ook helpen...

- welke modem heb je? (Ziggo heeft meerdere types "connectbox", kijk onderop op sticker voor merk+model)
- kun je op de modem inloggen? Zo ja, kijk eens wat je daar kunt vinden mbt signaalwaardes. Misschien valt gelijk iets op.
- heb je behalve de modem van Ziggo andere dingen (TV etc) op coax aangesloten? Haal dat los, zodat je echt alleen modem direct op AOP hebt. Maakt dat wat uit?
- het valt op dat je pings plot via IPv6. Dat moet natuurlijk goed gaan, maar het kan geen kwaad om v4 en v6 los van elkaar te testen om uit te sluiten dat daar iets raars gebeurt. Probeer eens v4 download en pingplot naar v4 site, en dan een v6 download en pingplot naar v6 site.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat zei Ziggo toen je ze belde?

Wat kwam er uit hun lijnmeting?

Modem wel binnen een halve meter na het AOP aangesloten?

Is dit via WiFi of bekabeld getest?

Andere Coax kabel getest?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Bij Ziggo melden, dan komt er een monteur die alles nameet en zo nodig kabels en aansluitingen e.d vervangt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshonw
@nelizmastr Ziggo nog niet te pakken gekregen door de lange wachtrij, wel dezelfde vraag op hun forum gezet maar nog geen waardevolle reactie gekregen.

De lijn is een jaar geleden nog getest door KPN en werktte perfect via het ISRA aansluitpunt.

Het modem staat naast het AOP en zowel met wifi als bekabeld getest zonder randapparatuur op verschillende devices.

Andere kabel heb ik helaas niet om te testen omdat een normale COAX kabel niet past op de bredere poort van de connectbox, ik gebruik dus alleen de meegeleverde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

joshonw schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:51:

De lijn is een jaar geleden nog getest door KPN en werktte perfect via het ISRA aansluitpunt.
KPN meet alleen glasvezel of DSL. Ze kunnen geen DOCSIS netwerk meten. Ziggo gebruikt alleen DOCSIS, geen glasvezel (alleen tot wijkkast) of DSL.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshonw
Thanks voor de uitleg! Nu weet ik in ieder geval waar ik op moet letten bij mijn provider.

Helaas zit er een prijskaartje aan een monteur bij Ziggo mocht het aan de bekabeling liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:07
Vertel eerst eens hoe je de boel hebt aangesloten.
Je weet hopelijk toch wel dat Kpn via de telefoonlijn werkt en Ziggo via de coax kabel?

Mogelijke problemen zijn:
Slechte coax kabels, bouwmarkt connectors, te lange kabel tussen Aop en modem, versterker tussen Aop en modem.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

joshonw schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:51:
@nelizmastr Ziggo nog niet te pakken gekregen door de lange wachtrij, wel dezelfde vraag op hun forum gezet maar nog geen waardevolle reactie gekregen.

Het modem staat naast het AOP en zowel met wifi als bekabeld getest zonder randapparatuur op verschillende devices.

Andere kabel heb ik helaas niet om te testen omdat een normale COAX kabel niet past op de bredere poort van de connectbox, ik gebruik dus alleen de meegeleverde.
Coax luisterd heel nauw. Zeker met alle 5G en Wifi 6 wat er tegenwoordig in de lucht hangt en interfereert op het RF spectrum bij inferieure kabels en connectoren.

Het ISRA van Ziggo "HFC netwerk" heet een AOP (abonnee overname punt) waarschijnlijk is deze zwaar verouderd en niet geschikt voor data. (unshielded en ongeaard) Door Ziggo laten vervangen. Waarschijnlijk is je demping gewoon kwalitatief uitermate teleurstellend. Je kan die waarde in je modem vinden.

Als het goed is onder http://192.168.178.1/RgConnect.asp maar weet niet zeker of dat met de connectbox ook zo is.

Kan je die posten?

[ Voor 5% gewijzigd door lSltAlKeR op 15-06-2022 23:41 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

joshonw schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:56:

Als je zoals beschreven alleen de meegeleverde spullen gebruikt hebt, hoef je alvast niet bang te zijn voor die disclaimer.

Maar goed, misschien kunnen wij hier ook helpen...

- welke modem heb je? (Ziggo heeft meerdere types "connectbox", kijk onderop op sticker voor merk+model)
- kun je op de modem inloggen? Zo ja, kijk eens wat je daar kunt vinden mbt signaalwaardes. Misschien valt gelijk iets op.
- heb je behalve de modem van Ziggo andere dingen (TV etc) op coax aangesloten? Haal dat los, zodat je echt alleen modem direct op AOP hebt. Maakt dat wat uit?
- het valt op dat je pings plot via IPv6. Dat moet natuurlijk goed gaan, maar het kan geen kwaad om v4 en v6 los van elkaar te testen om uit te sluiten dat daar iets raars gebeurt. Probeer eens v4 download en pingplot naar v4 site, en dan een v6 download en pingplot naar v6 site.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1