Kent iemand een bluetooth repeater/booster/versterker?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squindahr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-06 14:42
Ik ben op zoek naar een apparaat om mijn bluetooth signaal van boven in het huis (zolder) naar beneden te kunnen sturen. Dit kan een soort powerline oplossing zijn voor bluetooth of een soort booster/repeater die ik op de eerste verdieping hang.
Kent iemand zo'n bluetooth repeater/booster/versterker? Bijvoorkeur koop ik is zoiets, maar ik kan het nergens vinden. Mogelijk zoek ik met de verkeerde termen.

Beste antwoord (via squindahr op 20-06-2022 06:29)

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
@squindahr

Geen flauw idee wat het kost:
https://www.anybus.com/pr...luetooth?ordercode=024140

https://www.mokoblue.com/gateway/

Zoekterm: bluetooth: gateway

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenkb op 16-06-2022 10:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met welk doel wil je dat doen? Wat wil je naar beneden sturen en waarom?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squindahr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-06 14:42
Ik wil graag het bluetooth signaal van een apparaat welke op de zolder staat beneden op de tablet (iPad) kunnen ontvangen. Die afstand wordt nu niet gehaald, dus zoek ik een soort repeater die het bericht via een kabeltje doorstuurt of een versterker die ik in het midden op hang om het bericht te herhalen.

De link van KSR had ik gezien, maar die apparaten die kunnen jou TV/audio signaal via BT versturen, dat is niet een repeater die Bt ontvangen en weer Bt uitstuurt...

Dus als iemand nog zo'n apparaatje kent, ik kan ze niet echt vinden

[ Voor 41% gewijzigd door squindahr op 15-06-2022 22:44 . Reden: Duidelijker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Volgens mij bestaan er geen bluetooth repeaters. De bluetooth protocollen zouden zoiets erg ingewikkeld maken, terwijl de use-case weinig voorkomt. Bluetooth kent zelf wel een Long Range protocol, en ook de mogelijkheid tot Mesh Networking. Maar dat moeten je applicaties maar net ondersteunen.

Enige mogelijkheid die ik verder zie, mits jouw "apparaat" dat ondersteund: een externe bluetooth dongle met fatsoenlijke antenne en een lange USB kabel. Op die manier kun je het apparaat dichter bij je iPad in de buurt brengen zonder het apparaat zelf te verplaatsen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
@squindahr

Geen flauw idee wat het kost:
https://www.anybus.com/pr...luetooth?ordercode=024140

https://www.mokoblue.com/gateway/

Zoekterm: bluetooth: gateway

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenkb op 16-06-2022 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:01

D4NG3R

kiwi

:)

squindahr schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:41:
Ik wil graag het bluetooth signaal van een apparaat welke op de zolder staat beneden op de tablet (iPad) kunnen ontvangen. Die afstand wordt nu niet gehaald, dus zoek ik een soort repeater die het bericht via een kabeltje doorstuurt of een versterker die ik in het midden op hang om het bericht te herhalen.
Het is handig om even te vermelden wat voor apparaat het over gaat, wellicht hoef je de oplossing helemaal niet zoeken in de vorm van een repeater. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het grote probleem is dat het wel een soort van “extending” is, maar dat de iPad dus geen BT connection gaat krijgen. Ik gok dat het een app + device is die verwacht dat er een directe communicatie is tussen de 2 via BT.
Dat gaat met bovenstaande oplossingen niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Hann1BaL schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:06:
[...]

Het grote probleem is dat het wel een soort van “extending” is, maar dat de iPad dus geen BT connection gaat krijgen. Ik gok dat het een app + device is die verwacht dat er een directe communicatie is tussen de 2 via BT.
Dat gaat met bovenstaande oplossingen niet lukken
dan zullen we idd eerst iets meer details van de TS moeten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

@squindahr Ik adviseer je eerst eens je probleem neer te zetten zodat er meegedacht kan worden aan de oplossing. Jij vraagt direct of je bedachte oplossing bestaat.

Wat wil je nu exact doen?
Wat staat er op zolder?
Hoe wordt dat bediend met de iPad?

Genoeg zaken die via BT bestuurd kunnen worden die bijv ook via het netwerk kunnen. Nu is het allemaal gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolluijt
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik zou dit graag opvolgen.

Wij hebben een soortgelijk probleem namelijk, wasmachine (app bedienbaar) op zolder echter bereik op nieuwe telefoon te zwak om het goed te ontvangen met als gevolg dus geen info van de wasmachine.

De app is de home whizz welke bij BEKO machines gebruikt wordt en werkt mbv bluetooth

hoop dat er iemand iets op weet.

mvgr johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• susscorfa
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-06 15:18
Geen idee hoe het precies werkt maar ik kwam laatst tegen dat shelly gen 2 devices ook gateway functionality hebben. Ik weet niet of dit specifiek in combinatie met home assistant was maar misschien is het de moeite daar naar te kijken als je toch shelly's hebt of wilt gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bolluijt schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:05:
Ik zou dit graag opvolgen.

Wij hebben een soortgelijk probleem namelijk, wasmachine (app bedienbaar) op zolder echter bereik op nieuwe telefoon te zwak om het goed te ontvangen met als gevolg dus geen info van de wasmachine.

De app is de home whizz welke bij BEKO machines gebruikt wordt en werkt mbv bluetooth

hoop dat er iemand iets op weet.

mvgr johan
Als ik kijk bij Home Whiz dan zou ik zeggen dat die app niet alleen BT maar ook gewoon wifi doet.
Aangezien het niet logisch klinkt dat een wasmachine alleen BT zou ondersteunen (je bent meestal niet in de buurt van dat ding), zou ik zeggen dat je wasmachine vermoedelijk ook wifi ondersteunt.

Dus ik zou eens in de handleiding van je wasmachine duiken, en kijken of je dat ding via wifi kunt connecten. Scheelt je een hoop ellende :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:42

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Volgens deze blog deed Beko vijf jaar geleden allen BT en geen wifi. Als je toevallig Home Assistant draait: er bestaat een HomeWhiz integratie:
Integration should work with all devices connected via Bluetooth. Remember that the range of Bluetooth can be limited. If your device is out of range, you could try using an ESPHome Bluetooth Proxy.
Die proxy bestaat uit een ESP32 met ESPHome, die de BT-data doorzet naar ethernet.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1