Dit vonden jullie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 19:54

kodak

FP ProMod
Topicstarter
Wat is de bedoeling van het artikel dit vonden jullie?

Het staat als nieuws, is kennelijk opinie over opinie, die een samenvatting is van een selectie reacties op ander nieuws, en heeft in een laatste allinea ergens nieuws dat de persoon om wie het draaide een verduidelijking heeft gepost.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-05 19:16
Volgens mij was de reactie van Moonsugar daar al vrij duidelijk; Moonsugar in 'Heeft Google's AI een ziel? Dit vonden jullie.'
We zijn aan het kijken om wat meer te experimenteren met content waarbij we de community een podium geven. Als dit bevalt kunnen we het wat vaker doen! :)
Voor een site welke toch wel draait op de community is dat geen hele gekke gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Topicstarter
Ik weet niet wat de rol van een community manager is, maar die leek me geen onderdeel van de redactie of bepalend wat nieuws is of iets anders. Daarom stel ik de vraag hier, aan de redactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:18

AlphaRomeo

FP PowerMod
Misschien handig om @Moonsugar en @Tomas Hochstenbach even te taggen, bij deze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:19

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Eigenlijk heb ik inderdaad vrij weinig toe te voegen aan de reactie van @Moonsugar. We hebben verschillende nieuwe manieren bedacht om de bijdrage van de community meer naar voren te laten komen in artikelen. Daar willen we de komende tijd mee experimenteren en dit is één van die experimenten.

De vraag 'is dit een nieuwsbericht?': nee, inhoudelijk natuurlijk niet. Het 'heet' nu eenmaal nieuws in de site omdat dat een technische definitie is (onepage-artikel = nieuws, multipage-artikel = review). Als tweakers dit leuk vinden en we het een vast onderdeel gaan maken van de content die we aanbieden, kunnen we zoals elders in de reacties geopperd nadenken over bijvoorbeeld een aparte artikel-tag (à la .Geek en .Plan), maar zolang we nog in deze fase zitten is dat nog niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Topicstarter
Deze 'fase' loopt nu alleen niet gelijk aan de opgebouwde verwachtingen. Dat is waarom ik de vraag stel en waarom er vermoedelijk suggesties worden gedaan voor duidelijkheid.

Geen (of zo min mogelijk) directe duidelijkheid geven geeft natuurlijk extra mogelijkheden om te kunnen experimenteren tussen de gebruikelijke berichten van nieuws, software updates, reviews, .plan enz. Alleen is die indeling er niet zomaar. Ik zou zeggen maak er dan juist ook gebruik van, tenzij je echt een experiment hebt dat duidelijk daar buiten moet vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

kodak schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:00:
Deze 'fase' loopt nu alleen niet gelijk aan de opgebouwde verwachtingen. Dat is waarom ik de vraag stel en waarom er vermoedelijk suggesties worden gedaan voor duidelijkheid.
Is er ergens een artikel dat ik kan lezen over die verwachtingen?
Pagina: 1