Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-05 21:43

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Topicstarter
Op dit moment hebben de meeste Oled Televisie's schermen van LG, en ik heb misschien ontdekt hoe LG het bij AMOLED Samsung schermen kenmerkende BLACK SMEAR heeft omzeild.

In onderstaande reddit post vind je een afbeelding die op AMOLED schermen laat zien dat echt helemaal zwart bij scrollen BLACK SMEAR laat zien.
https://www.reddit.com/r/.../9brauw/black_smear_test/

Hier een ander forum waar black smear duidelijker wordt omschreven inplaats van alleen een test image.

as you scroll up and down, the dark grey overflows / bleeds into the black for a second or so.
Strangely though, it doesn’t affect other colours, mainly dark greys.
https://forums.macrumors....d-black-smearing.2276007/

Ik heb zelf een Philips 806 met een LG Oled scherm en had mijn zonnebril op met de kenmerkende polaroid filter. Bij LCD schermen wordt daarmee als ik mijn hoofd kantel het scherm in alle kleuren vrijwel geheel zwart.

Door toeval had ik mijn zonnebril op bij een LG OLED PANEEL en ik kantelde mijn hoofd en merkt dat kleuren net zoals bij LCD donkerder werden, maar wel opmerkelijk minder uiteraard.

Als LG Panelen echt diepe zwarte kleuren zou doen zonder POLARIZER op het paneel, dan zouden LG Panelen net zoals Samsung AMOLED panelen last hebben van het zelfde wat ik op mijn AMOLED mobieltje of tablet zie bij echt diep zwart laten scrollen.

Met de polarizer kan LG de Oled pixels heel donker maken en hoeven ze niet helemaal uitgezet te worden, en daardoor reageert de Oled pixel direct van wat zwart lijkt, maar eigenlijk door de polarizer zwart is maar toch heel iets aanstaat naar iedere ander felheid van de Oled (sub)pixel.

Ik zou anderen die die bericht lezen willen vragen of ze eens een polaroid zonnebril willen draaien voor hun OLED paneel, een zonnebril dat LCD schermen vrijwel helemaal donker maakt als je de zonnebril draait voor een LCD scherm.

Als je OLED paneel bij het draaien van een polaroid zonnebril donkerder wordt, zeker als je 90 graden draait, dan heb je een polarizer voor op je OLED paneel.

Het alternatief was dat je bij diep zwarte kleuren de pixel op gang zou zien komen en je BLACK SMEAR zou hebben gehad.

Het kan zijn dat dit ook helpt tegen BLACK CRUSH.

Dit is een slimme oplossing van LG. Op al mijn AMOLED Samsung schermen heb ik geen polarizer kunnen merken met de polaroid zonnebril, wel een beetje kleur verandering meer niet.

In de tijd van plasma tv werd beschreven dat een plasma tv de (sub)pixels ook bij de kleur zwart heel gering aanliet staan.

Update: Op dit moment is er Samsung met een nieuwe technologie. Als je een Samsung met deze nieuwe technologie hebt zou je dan de polarizer test willen doen?

Samenvatting: Zonder Polarizer kunnen OLED schermen niet de OLED helemaal op uit zetten, vergelijkbaar met vroegere Plasma displays.

Met Polarizer kunnen OLEDS op een zeer donker nabij niveau gehouden worden, maar ze kunnen niet uit staan omdat dan genoemde fenomenen optreden.

Ik heb dit topic aangemaakt omdat in LG topic comments heel snel gaan, en in Philips topics weet ik dit niet, maar ik heb wel degelijk een minimale polarizer voor het scherm als ik mijn polaroid zonnebril draai wordt het scherm vele malen donkerder.

Heeft Samsung QD OLED ook dit aspect? Dat weet ik niet, die technologie is zo nieuw maar desondanks kom ik nooit genoemde symptomen tegen op mijn Philips 806 TV juist dankzij het polarizer filter.

Uitgebreid beschreven is hoe mensen met samsung telefoons blacksmear of blackcrush ervaren, met name waarom Samsung voor mobieltjes geen polarizer kan gebruiken. Met een polarizer neemt lichtopbrengst af.

Gary Winston: "The Answer is in The Box, Not in The Band!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:09
Bij 90 graden draaien wordt het beeld zwart ja (LG OLED).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 11:12

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Hier worden andere gronden gegeven voor de polarisatie dan het bereiken van perfect zwart.

https://www.quora.com/Why...cted-by-polarized-glasses

De uitdaging bij perfect zwart zijn de transistoren in de TFT-laag.

Transistoren reageren grillig in de buurt van het absolute nulpunt: Zo lang er een stroom door de transistor loopt reageert hij nagenoeg onmiddelijk op veranderingen in stroomsterkte, maar stop je de stroom, dan moet er iets in de PN-overgang van de transistor gebeurt, voordat hij spert, wat even duurt. Omgekeerd duurt het ook even om de transistor van sperren naar geleiding te krijgen.

Bovendien is het doorslagvoltage (het minimale voltage waarbij stroom begint te lopen) bij elke transistor net ietsje pietsje anders.

Om perfect zwart te kunnen maken met moet je met deze uitdagingen in de transistoren kunnen omgaan.