Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player2
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 31-05-2023
Ik heb laatst een refurbished"Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G (rev. 1.0)" gekocht voor €800 bij Alternate.
Volgens Alternate is het geheugen door de fabrikant vervangen. Verder heeft de kaart lichte inbouwsporen en ontbreken de accessoires.
Daarnaast laten 3dmark runs zien dat de kaart rond het gemiddelde zit wat betreft andere vergelijkbare builds/3080.
Nu is mijn vraag, moet ik mij zorgen maken om mijn kaart aangezien het geheugen is vervangen? (en was het 800 euro waard voor een refurbished kaart met deze kenmerken)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Waarom zou je je zorgen moeten maken? Ze hebben het vervangen, omdat het hoogstwaarschijnlijk niet goed was. En als het goed is, is het vervangen door geheugen wat nu dus wel goed is.

En verder mag ik hopen dat je er alsnog wel garantie op hebt, ook al was 'ie refurbished.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Ik vraag me dan af,waarom koop je deze kaart?
En ik neem aan dat je de kaart gewoon kan terug sturen indien die niet bevalt

800 euro vind ik veel geld voor een refurbished kaart, zeker als die ook echt gerepareerd is.
Ik had deze zelf niet gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Kleine titelfix gedaan. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:01

OMD

freaky35 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:06:
Ik vraag me dan af,waarom koop je deze kaart?
En ik neem aan dat je de kaart gewoon kan terug sturen indien die niet bevalt

800 euro vind ik veel geld voor een refurbished kaart, zeker als die ook echt gerepareerd is.
Ik had deze zelf niet gekocht.
Ligt eraan wat hij bedoelt met "laatst". Vorige week -> 800 euro hoop geld. Januari -> 800 euro prima deal voor een 3080 van Gigabyte :)

Tot gister/eergister was die nog overal 1000 euro. Sinds vandaag/gister is deze gezakt naar 879 maar dat weet je natuurlijk niet van te voren. Dan is 200 euro korting best een leuke deal.

[ Voor 15% gewijzigd door OMD op 15-06-2022 16:31 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
OMD schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:29:
[...]

Ligt eraan wat hij bedoelt met "laatst". Vorige week -> 800 euro hoop geld. Januari -> 800 euro prima deal voor een 3080 van Gigabyte :)

Tot gister/eergister was die nog overal 1000 euro. Sinds vandaag/gister is deze gezakt naar 879 maar dat weet je natuurlijk niet van te voren. Dan is 200 euro korting best een leuke deal.
zeker waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player2
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 31-05-2023
Ik heb er inderdaad nog gewoon garantie op. Vorige week (toen ik deze kocht) was die inderdaad in nieuwstaat 200 euro duurder. Daarom vroeg ik me ook af of ik door het "vervangen van het geheugen" op een of andere manier afgezet zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:23
Terug sturen onder wkoa? En dan 79 meer neerleggen voor een nieuwe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:34

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Falende memory chips zijn een van de vaker voorkomende problemen op GPUs en de 30-series in het bijzonder. De kaarten zijn groot en zwaar waardoor de kaarten kunnen buigen wat er voor kan zorgen dat de soldeerverbinding tussen de kaart en de RAM chips slecht wordt. Hier een video van een onafhankelijke reparateur die een memory chip vervangt:
YouTube: INNO3D RTX 3080Ti [Crashing] Memory Issues Repair #nvidia #gpurepair

Als de reparatie is uitgevoerd door Gigabyte, en Alternate of Gigabyte vergelijkbare garantie geeft als een nieuwe kaart is er weinig aan de hand.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Pagina: 1