Klacht over ISP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slanjim346
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-06-2022
Hoe ga ik te werk wanneer ik een ISP verdenk van het fabriceren van opdrachten? Ik heb namens een kennis 2 maanden geleden gevraagd om inzage in hun dossier en met name om inzage van een opdracht tot verlenging van hun abonnement. Na 2 maanden nog geen reactie en ben bang dat de bewuste ISP niet onder de indruk is. De kennis heeft namelijk een vervelende geschiedenis met de bewuste ISP en kreeg afgelopen maanden bijna tot geen reactie op haar vragen.

Bestaat er een overkoepelende organisatie die ISP's controleert? Of klop ik direct aan bij Kassa (BNNVARA)? Wie kan mij adviseren?

Beste antwoord (via slanjim346 op 15-06-2022 13:17)

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:02

Compizfox

Bait for wenchmarks

slanjim346 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:25:
Bestaat er een overkoepelende organisatie die ISP's controleert?
Dat is de ACM.

Maar zoals anderen al zeggen, zie ik ook niet direct waar je de ISP van verdenkt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:25
Een ISP is volgens mij simpel een commerciële partij. Er is geen specifiek aanspreekpunt voor zover ik weet.
Je zou Kassa kunnen benaderen.

Maar wat is het probleem? Is het abbo verlengd terwijl dat niet de wens van je kennis was?

In mijn ervaring met dit soort abbo's is dat deze altijd stilzwijgend verlengd worden totdat je als klant het contract opzegt. Indien van toepassing staat dat ergens in je contract/algemene voorwaarden.

Of is het een ander probleem?

Je focust nu behoorlijk op het feit dat je (nog) geen antwoord van de ISP hebt gehad, maar dat is niet de oorzaak natuurlijk.
Gezien het feit dat er al een aardige voorgeschiedenis lijkt te zijn kan dat idd invloed hebben op de snelheid van reageren. Kun je een korte samenvatting geven van de voorgeschiedenis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
inzage van een opdracht tot verlenging van hun abonnement
Ehm... Je moet altijd zelf (meestal een maand van te voren) je abonnement opzeggen.
De verlenging is dus automatisch en geen opdracht.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik heb namens een kennis 2 maanden geleden gevraagd om inzage in hun dossier en met name om inzage van een opdracht tot verlenging van hun abonnement.
Tsja. Dit valt onder privacy.

Jij zal als het goed is dit niet gaan krijgen. Denk dat een schuldhulpverlening of advocaat dit wel kan opvragen als je kennis dit niet kan..

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:02

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bestaat er een overkoepelende organisatie die ISP's controleert?
Dat is de ACM.

Maar zoals anderen al zeggen, zie ik ook niet direct waar je de ISP van verdenkt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slanjim346
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-06-2022
Hartelijk dank voor alle snelle reacties! Super.

Ik heb geen harde bewijzen, dus ik wil de ISP niet aan de publiekelijke schandpaal nagelen. Vandaar dat ik niet de naam noem en ook niet in echt in details treed.

Om toch meer informatie te geven ... de kennis heeft meerdere malen telefonisch contact gehad met de ISP en kennis gegeven het abonnement op te willen zeggen. Naar aanleiding daarvan heeft ze ook een nieuw abonnement afgesloten bij Ziggo. Ze heeft nu dus 2 abo's.

Ik weet het ... mondeling opzeggen is niet rechtsgeldig, maar waar ik over val is het feit dat mijn kennis (niet lang na het gesprek) een bevestiging heeft gekregen dat ze haar abo wil verlengen. Die opdracht heeft ze dus nooit gegeven. Ik aas nu dus op een kopie van die bewuste opdracht. Vandaar dus mijn verzoek om advies hoe hier verder mee om te gaan.

Ik heb trouwens toegang tot haar mailbox (geregistreerd bij de ISP) en gevraagd de bewuste kopie naar die mailbox te sturen.

Ik dank met name Compizfox voor het antwoord. Ik hou ACM in gedachten voor verdere acties.

Nogmaals bedankt voor jullie snelle reacties !!!

[ Voor 6% gewijzigd door slanjim346 op 15-06-2022 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:37
slanjim346 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:12:

Ik weet het ... mondeling opzeggen is niet rechtsgeldig, maar waar ik over val is het feit dat mijn kennis (niet lang na het gesprek) een bevestiging heeft gekregen dat ze haar abo wil verlengen. Die opdracht heeft ze dus nooit gegeven. Ik aas nu dus op een kopie van die bewuste opdracht. Vandaar dus mijn verzoek om advies hoe hier verder mee om te gaan.
Maar als je een bericht van verlenging krijgt staat zou daar ook altijd de mogelijkheid vermeld moeten staan dat als je je bedenkt je 2 weken de tijd hebt om dit weer ongedaan kan maken (koop op afstand).
Ja ook een verlenging is een nieuwe aankoop, want je gaat een nieuw contract aan.

De discussie aangaan binnen die 2 week of je hier wel of geen opdracht toe hebt gegeven is niet eens de moeite waard maar gewoon aangeven dat je afziet van de koop.

En verder blijf contact zoeken, is het niet via de normale weg dan maar via social media. Maar blijf zelf vooral contact zoeken en bewaar hier kopieën van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 13:48
Telefonisch opzeggen kan WEL rechtsgeldig zijn. Het bewijzen is echter lastiger in het geval het niet goed gaat.. zoals nu. Opzeggen hoort echter per maand te kunnen voor een consument, dus langer dan 1 maand een dubbel abo hoeft de schade niet te zijn.

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Mondeling is weldegelijk rechtsgeldig.

Ooit kreeg ik telefonisch korting en uiteindelijk kreeg ik die niet.
Vervolgens heb ik "de opname voor trainingsdoeleinden" opgevraagd ter bevestiging van mijn korting.
Toen koos de partij om korting te geven (of die opname bestaat is nog steeds een raadsel)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1