Ik ben me druk aan het inlezen in de zonnepanelen materie, maar aangezien er hier mensen zijn met veel meer kennis, wil ik de volgende offerte hier voorleggen.Vooral ook omdat haast geboden is, alle leveranciers melden dat ze het verschrikkelijk druk hebben/geen rijd hebben of niet eens offertes uitbrengen.
(Ik heb nog meer aanvragen uitstaan maar tot nu toe nog niets van gehoord, mocht ik nog reactie krijgen update ik dit topic wel)
:strip_exif()/f/image/ncVW9rmGmbwe5lNjk3W9Gvwp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CrDSSJEomTuV3Io50voPVts5.jpg?f=fotoalbum_large)
Dakhelling is 40 graden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h3lroUJH2CNIhsevaJYFzI6Z.jpg?f=user_large)
.
Dit is volgens de leverancier goed voor 6.320 Wp met een verwachte opbrengst van 5.426 kWh per jaar
Kosten van het geheel inclusief montage etcetera is € 7.614,95 excl. BTW (na teruggave dus)
Het lijkt me best een redelijke prijs in deze overspannen tijd.
Ik vraag me nog wel af of het raadzaam zou zijn om nog 2 (misschien 4) panelen extra te laten plaatsen?
(Ik heb nog meer aanvragen uitstaan maar tot nu toe nog niets van gehoord, mocht ik nog reactie krijgen update ik dit topic wel)
Foto's
:strip_exif()/f/image/ncVW9rmGmbwe5lNjk3W9Gvwp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CrDSSJEomTuV3Io50voPVts5.jpg?f=fotoalbum_large)
Dakhelling is 40 graden.
Beschikbare (dak)ruimte
Weet ik niet precies, maar meer dan genoeg lijkt me.Schaduw
Niet veel, de boom voor het huis is niet heel hoog, verder geen obstakelsJaarverbruik
Ik schat dat al snel op 4.5kWh/maand maar ik wil rekening houden met een toekomstige warmtepomp, electrische auto, etc. Overcapaciteit is gewenst, het hele dak hoef nou ook weer niet vol, dat wordt een te grote investering denk ik.Huidige elektriciteitsaansluiting
Weet ik niet.Budget en doel
Zie boven. Ik heb 10k in mn budget opgenomen (na teruggave BTW).Wie gaat het project uitvoeren
Ik ga het zeker niet zelf doen, dus een all-in-one oplossing gaat het worden.Bijhouden van data
Vind ik niet heel belangrijk een simpel overzcihtje is genoeg (hoeft niet per paneel).Reeds verkregen offertes
Ik heb een offerte binnen voor:- 16 URE 395 WP Full Black
- Growatt/ Solis Mod 5000 TL3-X (3 fase)
- Montagemateriaal Clickfit/Solfix voor pannendak
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h3lroUJH2CNIhsevaJYFzI6Z.jpg?f=user_large)
.
Regio
West-BrabantDit is volgens de leverancier goed voor 6.320 Wp met een verwachte opbrengst van 5.426 kWh per jaar
Kosten van het geheel inclusief montage etcetera is € 7.614,95 excl. BTW (na teruggave dus)
Het lijkt me best een redelijke prijs in deze overspannen tijd.
Ik vraag me nog wel af of het raadzaam zou zijn om nog 2 (misschien 4) panelen extra te laten plaatsen?