Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranime562
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 08:29
Hallo mede tweakers,

Via marktplaats heb ik de videokaart uit de titel gekocht voor een leuk prijsje. Nu bleek er mee te zijn gemined, waardoor de kaart in games onder presteerde en regelmatig crashte.

Na een lookup met GPU-Z en TechPowerUp, dacht ik in eerste instantie dat het om een Gigabyte Radeon™ RX 6600 XT GAMING 8G ging (zonder OC), maar dat BIOS kreeg ik niet geflashed van de Gigabyte Site. Toen heb ik het corresponderende BIOS van TechPowerUp gedownload en geflashed met AMD flash van de TechPowerUp Site en dat lukte.

Daarna heb ik alleen maar zwartbeeld en de kaart is bricked. bleek dus dat ik de OC versie had van de kaart(níet de OC PRO). Ik kan de kaart met geen mogelijkheid meer benaderen als deze in een pc zit. Ook mbv de igp van de Ryzen 5 5600G kom ik wel in het OS maar is de RX 6600 XT niet te zien.

Heeft heeft iemand de stock BIOS van deze kaart? Want die staat helaas niet op de TechPowerUp site en kan je hem dan aan mij sturen of ergens neer zetten waar ik hem kan downloaden? Dan kan ik hem met een SPI flasher in de BIOS chip flashen.

Alvast hartelijk dank voor de moeite!

[ Voor 2% gewijzigd door Ranime562 op 15-06-2022 10:51 . Reden: spelfouten verwijderd ]

Ryzen 7 5800X | XFX Radeon RX 6650 XT | Gigabyte B550M DS3H | Corsair Vengeance LPX 3200cl16 32 GB | Itek EVOLIQ 240 Rainbow PWM

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-07 15:28
Dus je hebt een nieuwe bios geflasht zonder een vbios dump op te slaan van de kaart als backup? Dat is niet heel verstandig. Ik denk dat je beter ook even op reddit kunt posten met de vraag of iemand een dump kan maken van deze exacte kaart.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB