De schijf van mijn pc was encrypted met bitlocker. Ik wilde dit tijdelijk opheffen en heb bitlocker opdracht gegeven om de schijf te decrypten. Tijdens het decrypten heb ik de computer 1 of 2x opnieuw opgestart. Probleem is nu dat het decrypten gestopt is bij 82.9% en "iets" de schijf enkele seconden na het opstarten 100% bezet hield en geen enkel programma meer reageerde.
Het is me inmiddels in safe-mode wel gelukt om met "manage-bde -pause c:" bitlocker te pauzeren. Maar nu blijft de schijf deels encrypted. Het hervatten van bitlocker zorgt er weer voor dat het systeem niet meer reageert. Ik moet dan eerst weer in safe-mode bitlocker pauzeren voor ik weer iets met het systeem kan doen.
Een van de adviezen die ik gevonden heb was om chkdsk uit te voeren maar dat leverde op dat er geen problemen waren gevonden op de schijf (Samsung 980 Pro 2TB).
Op de microsoft fora worden alleen algemene tips gegeven als pauzeren en opnieuw starten (helpt niet), data recovery software installeren (ik kan gewoon bij alle data als bitlocker op pauze staat), de schijf veilig verwijderen en op een anders computer aansluiten (gaat niet, dit is de enige computer die ik heb waar deze ssd in past+het is mijn bootdrive).
De huidige status is:
Hoe zorg ik er nou voor dat het decrypten afgerond wordt?
Het is me inmiddels in safe-mode wel gelukt om met "manage-bde -pause c:" bitlocker te pauzeren. Maar nu blijft de schijf deels encrypted. Het hervatten van bitlocker zorgt er weer voor dat het systeem niet meer reageert. Ik moet dan eerst weer in safe-mode bitlocker pauzeren voor ik weer iets met het systeem kan doen.
Een van de adviezen die ik gevonden heb was om chkdsk uit te voeren maar dat leverde op dat er geen problemen waren gevonden op de schijf (Samsung 980 Pro 2TB).
Op de microsoft fora worden alleen algemene tips gegeven als pauzeren en opnieuw starten (helpt niet), data recovery software installeren (ik kan gewoon bij alle data als bitlocker op pauze staat), de schijf veilig verwijderen en op een anders computer aansluiten (gaat niet, dit is de enige computer die ik heb waar deze ssd in past+het is mijn bootdrive).
De huidige status is:
code:
(ja het is mij ook opgevallen dat 82,9% + 17,0% samen geen 100% is)1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Volume C: [] [OS Volume] Size: 1862,40 GB BitLocker Version: 2.0 Conversion Status: Decryption Paused Percentage Encrypted: 17,0% Encryption Method: XTS-AES 128 Protection Status: Protection Off Lock Status: Unlocked Identification Field: Unknown Key Protectors: TPM Numerical Password |
Hoe zorg ik er nou voor dat het decrypten afgerond wordt?
[ Voor 15% gewijzigd door sjirafje op 14-06-2022 23:42 ]
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn