Inrichten thuiswerkplek schermen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricovdmheen
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-02 11:45
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag met betrekking tot het inrichten van mijn thuiswerkplek qua randapparatuur. Heb hier advies over nodig omdat mijn 6,5 jaar oude game PC niet compatibel is met nieuwe aansluitingen zoals USB-C. Wat is de situatie:

Op dit moment maak ik gebruik van een PC waarvan de schermen zijn aangesloten op de videokaart, een
AMD Radeon R9 380x. De PC gebruik ik alleen voor simpelweg browsen en gamen, daarvoor doet ie het nog prima. Ik gebruik hierop twee schermen:
Scherm 1: verbonden HDMI kabel
Scherm 2: verbonden middels VGA kabeltje + een verloopstukje naar DVI zodat hij op de videokaart kan.

Mijn nieuwe werklaptop is de HP Probook 450 G8 en heeft enkel een HDMI aansluiting, waardoor ik deze schermen niet kan aansluiten op de laptop. Op kantoor is deze middels schermen met ingebouwde USB-hub op 1 USB-C kabeltje aan te sluiten.

Nu wil ik nieuwe schermen gaan kopen, maar wil mijn bureau zo inrichten dat ik makkelijk kan switchen van mijn PC naar mijn werklaptop, alleen gooit mijn verouderde PC roet in het eten denk ik. Heeft iemand tips voor hoe ik mijn thuiswerkplek het makkelijkste kan inrichten qua schermen? Ik wil dus graag twee schermen, alhoewel een ultrawide ook een optie is.

Bij voorbaat dank voor alle input!

Voor de duidelijkheid;

Ik zoek een?
1 ultrawide scherm of 2 schermen die, samen met mijn overige randapparatuur (muis en toetsenbord) makkelijk switchen van PC naar laptop

Wat is je budget?
400-700

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik sta open voor alles

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Laptop: HP Probook 450 G8
PC: Zelf gebouwd 6,5 jaar geleden
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-6400 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenMSI B150M PRO-VDH€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenSapphire NITRO R9 380X 4G D5€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenThermaltake Versa H15 Window€ 60,04€ 60,04
1NetwerkadaptersTP-Link TL-WN725N€ 5,99€ 5,99
1MonitorenIiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial CT2K4G4DFS8213€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCooler Master GM G450M€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesOCZ Trion 100 480GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 66,03

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
ehm wil je nou een nieuwe pc, een monitor?
Of ben je met een KVM switch klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricovdmheen
Hoi Silent7,

Ik heb zojuist op moeten zoeken wat een KVM switch is hahah, maar dat lijkt me niet compatibel met mijn PC?

Had gehoopt dat mijn vraag duidelijk zou zijn, maar ik wil dus sowieso nieuwe schermen kopen en er voor zorgen dat ik makkelijk kan wisselen tussen mijn PC en mijn werklaptop. Als daarvoor een device als een KVM switch of een docking station nodig is koop ik die ook, maar ik denk niet dat dat werkt met mijn PC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:35

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

ricovdmheen schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 22:06:
...
ik wil dus sowieso nieuwe schermen kopen en er voor zorgen dat ik makkelijk kan wisselen tussen mijn PC en mijn werklaptop.
Jouw laptop heeft HDMI, PC heeft HDMI en DVI.
Als je nieuwe schermen neemt let dan op de juiste aansluitingen voor laptop en PC.
Je wilt dan schermen met bijvoorbeeld twee HDMI, zodat je op het scherm zelf kunt schakelen tussen de laptop en de PC.

Zelf heb ik een docking station (Dell D6000) om mijn schermen (2x Philips 328E) gelijktijdig aan te sturen door de laptop via HDMI en DP. Handmatig schakel ik dan een of beide schermen naar mijn PC op HDMI en DP.
Zet ik de laptop uit dan schakelen de schermen automatisch zodra de PC aan gaat.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricovdmheen
Hoi DeBolle,

Bedankt voor je reactie! Zou het werken als ik dan mijn toetsenbord en muis via een KVM switch aansluit op zowel de docking station als mijn PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:35

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

ricovdmheen schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 22:37:
Zou het werken als ik dan mijn toetsenbord en muis via een KVM switch aansluit op zowel de docking station als mijn PC?
Wat bedoel je met 'zou het werken'?
Een KVM switch wordt gebruikt om een toetsenbord en een muis op meerdere apparaten aan te sluiten.
Is alles bijvoorbeeld USB dan gaat het gemakkelijk, is er eentje afwijkend (een PS/2 aansluiting en een bluetooth muis) dan wordt het lastiger en afhankelijk van de schakelaar.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excalibaard
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-03 17:50
Ik gebruik zelf deze monitor pricewatch: Iiyama G-Master Red Eagle GB3466WQSU-B1 Zwart , maar in principe zou elke monitor met 2 HDMI poorten voldoen voor jouw situatie. Ik combineer dit met een goedkope KVM switch voor mijn toetsenbord en muis - mijne is meer een soort USB hub met 2 outputs waar je tussen kunt switchen. Je hebt overigens ook monitoren met een KVM switch ingebouwd: pricewatch: Gigabyte M27Q Zwart maar die zijn vrij prijzig in het geval van ultrawides.

Als ik thuis werk, prik ik de USB van mijn KVM switch, en de HDMI kabel uit mijn monitor (gewoonlijk los) in mijn werklaptop. Mijn PC is verbonden via DisplayPort en de andere output van de KVM switch. Als ik tussen de twee wil switchen kies ik op mijn monitor een andere video ingang en klik ik de KVM switch om.

Met jouw PC is een ultrawide echter waarschijnlijk veel te zwaar voor je GPU om er nog een beetje fatsoenlijk op te gamen, dus zou ik voor een docking station gaan met de juiste ingangen voor jouw multi-monitor setup, die je met USB in je laptop prikt. Je monitoren sluit je dan aan op de PC èn de docking station, en je kunt een KVM switch gebruiken om je keyboard/muis ook aan beiden te koppelen en snel te schakelen. Als je je privé en werk niet tegelijkertijd gebruikt, hebben de meeste monitoren ook wel een 'auto' source waar ze automatisch schakelen naar de ingang waar een video signaal binnen komt, dan hoef je alleen je keyboard/muis handmatig te schakelen.
Pagina: 1