Te veel herhaling in gelegde PVC vloer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-05 20:09
Momenteel is een vloerenwinkel bezig met het leggen van een PVC vloer. De legger heeft ongeveer 20 pakken ter beschikking.

Nu ontdekte ik vandaag dat er op een aantal plekken redelijk wat herhaling te zien is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmReobDJMy0BNaZxVIcrDevzp3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L9h1ajBTqVHaV9A4hP2PWtp6.jpg?f=fotoalbum_large
(4x de "letter z" zichtbaar)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8fuAd8eZxO653DTLz3gJa_luMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9dBOIXRToS3nRl6BoqMooWbd.jpg?f=fotoalbum_large

(middelste plank en die daar linksboven zijn hetzelfde)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9XKpOXgiKxbJKJb2khTWC-JKH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DFmOhXRI11Foj50r5nXrRPZ5.jpg?f=fotoalbum_large

(middelste plank, die daarboven, en links ervan hetzelfde)

Ik ontdekte het pas toen de legger al weg was (hij komt morgen terug) dus heb de winkel gebeld en deze foto's gemaild. Ze snapte wat ik bedoelde qua herhaling maar gaven aan dat dit qua kans kan voorkomen omdat ze bij het leggen niet kijken wat ze op de vloer plakken qua design.

Toen ik aangaf dat ik het idee had dat hij maar vanuit 1 pak pvc werkte, gaven ze aan dat ze altijd zo doen. Ik kon morgen aan de stoffeerder vragen of hij nog kon wisselen van stroken, maar dat ze verder niet echt een probleem zagen.

In de handleiding van de vloer (die ik bij hun gekocht heb), staat dat je uit verschillende pakken moet pakken.

Ben ik nou onredelijk of is dit inderdaad fout gelegd?

[ Voor 3% gewijzigd door Basekid op 14-06-2022 21:16 ]

Acties:
  • +54 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb echt geen idee waar je op doelt. Valt niet op dus. Het is een vloer, dat is niet iets waar je een uur lang naar gaat staren, je loopt er overheen met je gedachten ergens anders op. Nu focus je erop gezien je geen ander doel hebt.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:29
Meeste van die pvc en laminaat vloeren hebben een +/-8 verschillende planken. Herhaling is dus onvermijdelijk.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:13
Volgens mij is dit normaal, ik heb wel meer vloertjes gelegd en het is altijd zo dat planken uiteindelijk hetzelfde zijn.

Het valt mij ook niet op in de foto's die je post, eigenlijk.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Als je geen herhaling wil, dan had je echt hout moeten pakken. Bij PVC is herhaling vrijwel gegarandeerd. Ze gaan niet 50 verschillende printjes hanteren per pak.

Overigens kun je ze nog wel lief aankijken en vragen of ze bij het verder leggen misschien een paar stukjes kunnen omwisselen, maar in principe zou ik zeggen dat dat dan echt uit de legger moet komen qua meedenken. Hij is er zeker niet toe verplicht.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:20

Klippy

Still Game

Met de rest eens, je let er nu op, als hij straks ligt en je huis is ingericht valt je dat niet meer op.
Op de eerste foto is die "Z" inderdaad opvallend omdat het een apart patroon is, op de overige twee foto's zie ik het niet direct, alleen na goed kijken.

Verder verschilt het per vloer, een goede fabriek legt ook niet dezelfde patronen bij elkaar in één pak dus dat wisselend pakken blijft random en sommige vloeren zijn wat meer herhalend dan anderen.
Heb je die Z bijvoorbeeld ook nog op hele andere plekken?
Zo ja is het gewoon zo, zo nee kunnen ze beter husselen, maar het beste is gewoon tijdens het leggen opletten dat je niet exact dezelfde naast elkaar legt want ook met wisselend uit een pak nemen ligt het maar net aan je oppervlakte.

Stel je hebt exact 8 planken nodig in de lengte en in elk pak van 8 zit één plank van elk patroon dan heb je inderdaad kans dat die ongeveer naast elkaar komen te liggen, maar dan nog heb je variatie in de volgorde van planken in het pak, de volgorde waarin je legt en niemand heeft precies 8 planken nodig. Dus het is random genoeg.

Mijn vloer staat expliciet op dat er weinig herhaling in zit (Moduleo LayRed) en ook daar zie je ook genoeg herhaling als je er op let, maar bij normaal gebruik let je daar niet op.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Oké, blijkbaar stel ik me aan, maakt het wel makkelijk.

Het gaat me trouwens niet om dat ik nooit dezelfde planken wil zien, maar dat ik niet 2-3 dezelfde tegen elkaar aan wil hebben.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-05 22:31
Nee ik vind niet dat je je aanstelt. Ik zie het ook en stoor me er zelf ook aan. In ons huis ruim 100m2 laminaat gelegd en heb eerst alle pakken uitgepakt en op print gesorteerd. Daarna bewust zo gepakt dat er geen dubbele naast of bij elkaar staan. Dit klinkt heel heftig maar is echt een bijzonder klein klusje dat je in enkele minuten al gedaan hebt.
Dit heb ik overigens ooit eens als tip gehad van een bedrijf dat de vloer in mn vorige woning kwam leggen. Dus er zijn ook bedrijven die hier op letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-05 23:40
Als je met je huis bezig bent let je vaak op heel veel van dit soort kleine dingetjes. Een kiertje teveel, verf niet perfect, vloerdelen die herhaald voorbij komen.... Straks zie je het geheel en ben je echt niet meer zo met die vloer bezig. Ik ben ook zo'n pietje precies dus ik snap je heel goed hoor, maar als het gewoon netjes gelegd is, zou ik het loslaten :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:43
Cyriel85 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:26:
Meeste van die pvc en laminaat vloeren hebben een +/-8 verschillende planken. Herhaling is dus onvermijdelijk.
Er zijn producten die "herhaling-vrij-garantie" geven.
Ja, wat @Klippy zegt hier ook moduleo, maar dan "Moods" geloof ik.

[ Voor 11% gewijzigd door tcw82 op 14-06-2022 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:07
Denk niet dat je je aanstelt. Ik zie het ook niet maar de één is daar veel gevoeliger op dan de ander. Ik zou ook zeggen: Probeer het los te laten en niet naar te 'kijken'. Maar als je van je zelf weet: Dat gaat niet lukken, zou ik het even overleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 10:56
Ik zie toch ook wel een aantal patronen vaak terug keren. Op de foto stoor ik mij er in ieder geval wel aan.
Maar wat ook opvalt is het kleurverschil. Op de eerste foto is dat bij de onderste 3 rijen goed te zien.

Wellicht een kwalitatief mindere pvc vloer? Was het een dure vloer?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:43
Sluit me ook aan bij de "wacht even op het eind resultaat" mensen. Ben nu mijn badkamer aan het tegelen met 7,5*15 cm tegels. In en elleboog patroon. Ik kan je van elke tegel vertellen wat er mis is, maar toen vanmiddag het laatste stukje plakte... Toen verdwenen al die kleine foutjes, oneffenheden etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:57
ChojinZ schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:52:
Ik zie toch ook wel een aantal patronen vaak terug keren. Op de foto stoor ik mij er in ieder geval wel aan.
Maar wat ook opvalt is het kleurverschil. Op de eerste foto is dat bij de onderste 3 rijen goed te zien.

Dit.. goedkopere vloeren hebben minder printjes, vertelde onze vloerenboer. Het moet ergens in zitten.. kwaliteit is vaak minder en je krijgt dus meer herhaling. Je kan 'gewoon' opvragen hoeveel soorten printen er zijn bij deze vloer.. wellicht ligt dat slechts op 4 of 5, en dan heb je idd snel herhaling (maar was ook goedkoper natuurlijk).

Overigens zie je bij ons ook wel wat herhaling maar na 2 weken ben je t al vergeten.. je staart alleen in het begin naar je nieuwe vloer :)

[ Voor 8% gewijzigd door ID-College op 14-06-2022 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
ChojinZ schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:52:

Mwah zeker niet aan de goedkope kant: https://floorlife.nl/collectie/leyton-dryback-smoky/ (ong 43 euro m2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:21
Hebben de leggers verschillende pakken tegelijk gebruikt, of is het per pak gelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
mister_S schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 22:05:
Hebben de leggers verschillende pakken tegelijk gebruikt, of is het per pak gelegd?
Volgens mij per pak "maar dat doen ze vaker". Dat vind ik dus ook zo apart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 10:56
Das niet goedkoop nee.

Maar op de foto's van de website zie ik wel dezelfde soort patronen en herhalingen. Zit dus overduidelijk in de vloer zelf en word niet veroorzaakt door verkeerd leggen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
Je kunt bij de fabrikant vragen hoeveel verschillende prints ze gebruiken, maar het lijkt me geen goedkoop product dus het aantal prints zal niet laag zijn. Bij de betere producten krijg je zelfs leg advies, pakken door elkaar gebruiken is bijna noodzaak om herhaling te voorkomen. Je zult altijd herhaling blijven zien, maar ik persoonlijk vind dit niet goed (zeker voor een professioneel bedrijf). Ik heb zelf een klik pvc vloer gelegd van Therdex, ik zie amper herhaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:07
Met pvc en laminaat voorkom je herhaling niet. Het is een fabrieksprodukt met standaard opdruk.
Wil je echt herhaling voorkomen, dan is een masiefhouten laminaat of parket vloer de optie.

Verder zou ik me er niet druk om maken. Je kijkt niet de hele dag naar de vloer. En straks de meubels er weer op, Valt totaal niet meer op. Nu al niet, vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:01
Ik denk dat het onvermijdelijk is bij pvc. Ik heb ook wel herhaling.

Als je weet dat je hier extreem gevoelig voor bent moet je eigenlijk het eerste uur even meekijken met de legger, zodat hij ook snapt dat je hier extreem op let en hij iets bewuster kan leggen.
De gemiddelde persoon legt "gewoon" de pvc vloer door en daarbij zal er soms wat herhaling in patronen zitten. Ene vierkante meter misschien wat meer dan de andere.

Achteraf vind ik het persoonlijk wel zeuren.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Stel je hebt 5 pakken en je kunt 6 planken achter elkaar leggen. De stoffeerder pakt netjes op volgorde van pakken de stroken er uit. Dan zit je altijd met herhaling van patronen:

1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 1
2 - 3 - 4 - 5 - 1 - 2
3 - 4 - 5 - 1 - 2 - 3

Zie daar, er ontstaat een patroon.

De stoffeerder kan nog wel iets doen om het wat willekeuriger te maken, door bijvoorbeeld compleet willekeurig stroken te pakken uit wisselende pakken. Daarmee voorkom je een patroon of twee dezelfde stroken (vlak) naast elkaar niet. Het is wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-05 20:13
Je hoort inderdaad uit verschillende pakken te pakken. Maar dat is om kleurvlakken te breken, als een pak een fractie andere kleur heeft zie je dat als je dat hele pak aan elkaar vast legt.
De herhaling van patronen onderbreek je daar niet mee.
Een goede legger zal inderdaad de pakken mixen.

Je kunt bij het leggen ook de planken mixen en niet de hele tijd de bovenste van de stapel pakken.

Maar er is slechts een beperkt aantal printjes! Er zal echt wel eens dezelfde plank naast eenzelfde liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Herhaling over een groot oppervlak zal er altijd zijn, maar op de foto's zie je wel erg veel herhaling op klein oppervlak. Een dure PVC vloer zal echt niet 3-4 patronen hebben.

Achteraf kun je er weinig aan doen. Hopen dat alle herhaling niet net binnen de open vlakken valt en vrede mee hebben. Dat iemand die voor zijn werk vloeren legt pak voor pak werkt vind ik wel kwalijk. Of het laksheid of onwetendheid is kan ik niet beoordelen. Je wilt toch het beste werk leveren voor je klant neem ik aan, "ken gebeuren valt straks toch niet op" is een slechte redenatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:44
Heb het hier 2 jaar terug zelf gedaan. Heb uit 4 pakken gewerkt maar je ontkomt er niet aan, dat je af en toe 2 of 3 dezelfde patronen naast elkaar hebt.

Heb het hier ook, en net als jou in het begin dacht ik het zelfde. Heb toen staan puzzelen en kwam altijd wel op een combi uit waarbij je dus dezelfde patronen tegenkomt.

Echter na het plaatsen van de meubels heb ik er nooit meer naar gekeken. Het is dat ik dit topic tegenkwam dat ik er weer naar ben gaan kijken. Maar ik kan je zeggen dat ik er naar moet zoeken om het te vinden :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Ik zou helemaal zenuwachtig worden van zo'n vloer met al die verschillende patronen en kleurverschillen. :+

[ Voor 5% gewijzigd door PP_Sound op 14-06-2022 23:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:30
Ik vind het kleurverschil erger dan de patroonherhaling eerlijk gezegd.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 13:43
Nu let je erop, maar als je meubels er staan dan valt het niet op. Kleurverschil is storender denk ik, maar dat kan op foto's beter zichtbaar zijn dan in het echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:32
Dit hebben wij ook bij de tegelvloer. In het begin stoor je er aan maar al snel heb je meer te doen dan naar de vloer kijken en je er aan storen. Dus het went wel na een poosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Kleurverschil valt wel mee, en waar je het op de foto ziet komt sowieso een keuken te staan, dus dat zie je niet.

Hij heeft de laatste helft van de kamer uit meerdere dozen geplakt, dus ze hebben er van geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Staat er in de leginstructie van de vloer geen volgorde? Ik heb hier op zolder een tijd terug nog laminaat gelegd, en daar stond in de leginstructie heel duidelijk beschreven dat je vanuit 3 pakken om en om moest leggen om verspreiding van patronen te maximaliseren.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:55

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Basekid schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:29:
Kleurverschil valt wel mee, en waar je het op de foto ziet komt sowieso een keuken te staan, dus dat zie je niet.
Bovenste foto tweede rij, de ene plank is 180 graden gedraaid want de linkse is donker aan de bovenkant en de rechtse is donker aan de onderkant.
En de onderste foto, alle naden zijn te zien vanwege het kleurverschil tussen de planken.
Ja, het is maar net wat je opvalt wat je gaat irriteren. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Maasluip op 15-06-2022 10:42 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb dit ook al bijna 11 jaar op mijn (toen) peperdure PVC vloer. Herhalingen zijn er altijd maar heb er ook een paar dicht op elkaar. Stoort me al 11 jaar terwijl mijn vrouw dit nog nooit gezien heeft.
Als 't nog kan, zeker laten aanpassen. Mijn vrouw echter, zou haar schouders er over ophalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Gumball op 15-06-2022 10:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 13:03

voz

De echte kenner

Het valt op de foto's niet direct op. Benoem het nu naar de legger en leverancier toe, kijk het aan en blijf je je storen dan kun je er altijd nog op terugkomen.

Ik denk: niet te druk om maken. Zoals anderen ook aangeven: tijdens een verbouwing heb je de neiging om op alle kleine details te letten, terwijl je die in het geheel niet meer terugziet.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:46

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Grappig: ik heb hier bij mij boven goedkoop Praxis laminaat liggen en nu valt mij ook op dat er erg veel herhaling in zit. In die ongeveer 7 jaar dat het er ligt is het mij nooit opgevallen. Storend is het dus zeker niet.

My 2 cents: Als straks alles er in ligt zie je het niet meer. Maak je niet druk.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
en bedankt, hier ben ik mij nooit van bewust geweest. Zal nu wel anders zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:10
Once seen, it can never be unseen. Dit is waarom ik geen houtprints kan hebben in huis, ik kan er ook niet tegen. Dus alleen hout of houtfineer hier. Maakt alles een stuk duurder helaas.

De vraag is vooral of je er nog op let als het er in zit en er meubels op staan. Zo niet, erg fijn! Zo wel, kun je er jaren van balen. Als je dit kunt beantwoorden, heb je het antwoord op de vraag of het erg is. Het is nogal persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:34
Wel herkenbaar bij het verbouwen van een woning. Sommige letten minder op detail, andere weer wel. Enige wat ik uit ervaring kan zeggen is dat het waarschijnlijk over een week of 3-4 iets is waar je niet meer echt mee bezig zult zijn.

Vind dit dus typisch van die zaken die gewoon even helder gecommuniceerd moeten worden door de verkoper of legger. Helaas gebeurt dat zelden of nooit. Achteraf kom je er dan achter en kan het of worden herstelt (waarvan het meestal niet beter van wordt) of je moet het accepteren... leren accepteren is mijn advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:56
Je ontkomt er niet aan, je kunt er iets mee spelen. Wel jammer dat die Z en die aas met zo een lang sliertje zo duidelijke figuren zijn. Ik heb thuis ook herhaling maar dat valt niet zo op omdat de azen niet zo uniek zijn.

Wij hadden stapels gemaakt van 8 patronen en toen lekker gepuzzeld zodat ze niet parallel liggen en proberen 2m verschoven tov elkaar. Maar uiteindelijk valt het thuis niet meer op. En zie je bij andere mensen direct de patronen :*)

[ Voor 37% gewijzigd door enermax op 15-06-2022 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Dit is inderdaad wel slecht. Kennisen van ons hebben pas PVC laten leggen met een vergelijkbare herhaling en dat viel ons meteen op - we hebben er maar niets van gezegd want als ze er zelf geen last van hebben wordt niemand daar beter van. Zeker als professionele legger zou ik verwachten dat je er een beetje op let. De bovenste afbeelding (4x dezelfde plank aan elkaar) zou ik onacceptabel vinden, maar ik zou dan ook vooraf afspraken maken dat dat niet voorkomt.

Qua pakken wisselen: bijzonder als dat inderdaad uitmaakt. Mij is uitgelegd dat PVC-makers over het algemeen een plaat van ~2x2m hebben, die geprint wordt en daarna met een stans uitgesneden. Dan lijkt het me niet dat ze daarna nog heel erg veel met mixen aan de slag gaan, daar wordt het niet beter van...

Juist bij parket zou ik me nog kunnen voorstellen dat planken uit dezelfde boom soms op elkaar lijken en in hetzelfde pakket terecht komen, maar heb je als voordeel dat ze uiteindelijk wel uniek moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door marcieking op 15-06-2022 12:38 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:19
ik zou me eerder storen aan de kleurnuance bij je rechtervoet op foto 1.

Laat maar, niet alles gelezen maar is al aangegeven.

[ Voor 30% gewijzigd door ozzynator op 15-06-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:34
Ik leg doe alles zelf in huis en ken elk foutje.
nu zie je het omdat je het weet maar een leek komt echt niet binnen en zegt hey je vloer is raar.
Na een tijdje zie je het niet meer tenzij je er op gaat letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-05 17:22
Ik heb nu zelf een paar vloeren gelegd (bij vrienden en bij mezelf) en het helemaal patroonloos houden is een beste uitdaging. En ik dacht toen ik het legde "ai, nu ik er naar kijk zie ik daar en daar en daar toch wel een beetje herhaling".

En daarna nooit meer naar gekeken.
En daarna m'n inboedel er op gezet, toen was t onmogelijk om 't te zien.

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Basekid schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:34:
Oké, blijkbaar stel ik me aan, maakt het wel makkelijk.

Het gaat me trouwens niet om dat ik nooit dezelfde planken wil zien, maar dat ik niet 2-3 dezelfde tegen elkaar aan wil hebben.
Ik moet zeggen dat ik er ook naar moet zoeken op je foto's. Dat jij het ziet is logisch, nieuwe vloer, je hebt er een hoop geld voor betaald. Maar ik denk dat het je ook niet meer opvalt als de vloer in gebruik genomen is.

Dat is met alles zo, een nieuw krasje op je auto zie je meteen maar een krasje op de auto van iemand anders valt helemaal niet op. Je bezoek gaat dit echt niet zien en jij zelf gaat je er ook niet meer aan storen 99.,9 procent van de tijd.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-05 19:36

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

SmurfLink schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:16:
Ik heb echt geen idee waar je op doelt. Valt niet op dus.
:D Jij vindt het, dus het is een feit? :+
Het is een vloer, dat is niet iets waar je een uur lang naar gaat staren, je loopt er overheen met je gedachten ergens anders op. Nu focus je erop gezien je geen ander doel hebt.
Deels? Er zijn genoeg plekken vloer die wel degelijk een prominent onderdeel van je huis zijn. Ik noem maar even de haldeur die je door gaat en het eerste wat je ziet zijn 4 planken die identiek zijn en qua kleur verschillen.

Ik vind het best wel knudde gelegd. Als je puur kijkt naar prijs + het laten leggen en dat je dan zo'n resultaat hebt met argument: "zo doen we het altijd" - dan vind ik het gewoon beunhazen. Maar verassing, dat is tegenwoordig haast de standaard lijkt het.

Voorkom je herhaling? Nee.
Voorkom je soms wat rare plekken omdat het onnatuurlijk materiaal is? Nee.

Kon dit beter? Ja.
Konden ze het iets meer voorkomen? Ja.

Persoonlijk, tenzij er erg grote plekken heel raar eruit zien, zou ik het zeker wel zo laten. Echter zou ik wel even mijn geld voor het leggen terug halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:07
Echt een prachtig voorbeeld van iets wat waarschijnlijk alleen jou zal opvallen en niemand anders :D Ik heb genoeg van die dingetjes in mijn huis na het klussen. Kan heel irritant zijn, dus ik snap je wel. Mooi dat ze er wel naar hebben geluisterd, ook al dachten ze misschien dat je gek was ;)
Pagina: 1